Wynik przetargu nr WIZ.272.68.2012.PN na przeprowadzenie badania pracowników Starostwa Powiatowego w Wadowicach pod kątem etyki w życiu zawodowym w ramach projektu „Jakość w urzędzie - wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009”, wsp
WIZ.272.68.2012.PN
Wadowice,
dnia 21.08.2012 r.
Wynik przetargu
Starostwo
Powiatowe w Wadowicach działając zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Prawo zamówień
publicznych, informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w
trybie przetargu nieograniczonego na przeprowadzenie
badania pracowników Starostwa Powiatowego w Wadowicach pod kątem etyki w życiu
zawodowym w ramach projektu „Jakość w urzędzie - wdrożenie systemu zarządzania
jakością ISO 9001:2009”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki, Priorytet V – Dobre rządzenie, Działanie 5.2 – Wzmocnienie potencjału
administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 – Modernizacja zarządzania w administracji
samorządowej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz
budżetu państwa,
złożono
następujące oferty nie podlegające odrzuceniu:
Nr oferty | Nazwa Wykonawcy /siedziba, adres firmy/ | Liczba punktów przyznana ofercie- kryterium cena - 100%
|
2 | BBS Obserwator Budziło Socała Sp.j. 30-034 Kraków, al. Słowackiego 6/13
| 42,86
|
3 | Pracownia Badań „SOMA” Monika Kwiecińska-Zdrenka 87-100 Toruń, ul. Dominikańska 9
| 52,50 |
4 | Centralny Instytut Analiz Polityczno-Prawnych 01-651 Warszawa, ul. Gwiaździsta 15a/42 | 100,00
|
5 | Marketing Research World Piotr Sojka 44-100 Gliwice, ul. Dzierżona 13 | 72,15
|
7 | WEKTOR Consulting s.c. Mariusz Lipiński, Wiktor Cichoń 39-300 Mielec, ul. Sienkiewicza 1 | 23,33 |
8 | OTAWA GROUP Sp. J. 40-560 Katowice, ul. Grzyśki 16 | 35,00 |
9 | Konsorcjum: Approve Michał Baryluk, 55-040 Bielany Wrocławskie; Polskie Centrum Certyfikacji PCC-Cert Sp. z o.o., 50-020 Wrocław, ul. Piłsudskiego 74 | 42,55
|
10 | QUALITY PROGRESS 60-791 Poznań, ul. Reymonta5/4 | 47,06
|
11 | Korporacja Badawcza PRETENDENT Sp. z o.o. 50-311 Wrocław, ul. E. Orzeszkowej 40/9 | 41,18
|
12 | EU-CONSULT Sp. z o.o. 80-855 Gdańsk, ul. Wały Piastowskie 1 | 43,75 |
13 | BIOSTAT Piszczek, Wolny Sp. j. 44-200 Rybnik, ul. Kościuszki 32/34C4 | 37,63
|
Za najkorzystniejszą ofertę została uznana oferta nr 4 złożona przez:
Centralny Instytut Analiz Polityczno-Prawnych
01-651 Warszawa, ul. Gwiaździsta 15a/42
z ceną 2.583,00 zł. brutto
Uzasadnieniem wyboru jest złożenie najkorzystniejszej oferty przy spełnieniu warunków i wymagań Zamawiającego określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, za co otrzymała wynik w jedynym kryterium jakim była cena: 100,00 pkt.
Zamawiający nie wykluczył z postępowania żadnego Wykonawcy.
Zamawiający odrzucił z postępowania następujące oferty:
Nr oferty | Oferta łożona przez:
| Odrzucona na podstawie:
|
1 | Piotr Fuchs 71-685 Szczecin, ul. Bandurskiego 88/8 | Art. 89 ust.1 pkt 6
|
6 | QMS – Consulting Systemy Zarządzania Doradztwo, Szkolenia 51 – 143 Wrocław, ul. Asnyka 27/3 | Art. 89 ust.1 pkt 6
|
W załączeniu uzasadnienie faktyczne i prawne powyższej decyzji.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Prawo zamówień publicznych od powyższych decyzji i rozstrzygnięcia, przysługuje prawo wniesienia pisemnego i umotywowanego odwołania, w terminie 5 (pięciu) dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, przy ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa, w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Umowa w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego może zostać zawarta po upływie 5 dni liczonych od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.
Prosimy o potwierdzenie w dniu dzisiejszym odbioru czytelnego niniejszego pisma faksem na numer telefonu: +4833-873-42-49 bądź e-mailem na adres:
zamowienia.publiczne@powiat.wadowice.pl
W razie braku wyraźnego potwierdzenia z Państwa strony w postępowaniu dowodowym zamawiający przedłoży dowód nadania faksu lub pisma przesłanego pocztą elektroniczną.
Otrzymują:
1. Piotr Fuchs 71-685 Szczecin, ul. Bandurskiego 88/8
2. BBS Obserwator Budziło Socała Sp.j. 30-034 Kraków, al. Słowackiego 6/13
3. Pracownia Badań „SOMA” Monika Kwiecińska-Zdrenka 87-100 Toruń, ul. Dominikańska 9
4. Centralny Instytut Analiz Polityczno-Prawnych 01-651 Warszawa, ul. Gwiaździsta 15a/42
5. Marketing Research World Piotr Sojka 44-100 Gliwice, ul. Dzierżona 13
6. QMS – Consulting Systemy Zarządzania Doradztwo, Szkolenia 51 – 143 Wrocław, ul. Asnyka 27/3
7. WEKTOR Consulting s.c. Mariusz Lipiński, Wiktor Cichoń 39-300 Mielec, ul. Sienkiewicza 1
8. OTAWA GROUP Sp. J. 40-560 Katowice, ul. Grzyśki 16
9. Approve Michał Baryluk, 55-040 Bielany Wrocławskie
10. QUALITY PROGRESS 60-791 Poznań, ul. Reymonta5/4
11. Korporacja Badawcza PRETENDENT Sp. z o.o. 50-311 Wrocław, ul. E. Orzeszkowej 40/9
12. EU-CONSULT Sp. z o.o. 80-855 Gdańsk, ul. Wały Piastowskie 1
13. BIOSTAT Piszczek, Wolny Sp. j. 44-200 Rybnik, ul. Kościuszki 32/34C4
14. www.powiat.wadowice.pl
15. tablica ogłoszeń w/m
16. a/a (AN)
WIZ.272.68.2012.PN Wadowice, dnia 21.08.2012 r.
Piotr Fuchs
71 – 685 Szczecin, ul. Bandurskiego 88/8
Dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. Przeprowadzenie badania pracowników Starostwa Powiatowego w Wadowicach pod kątem etyki w życiu zawodowym w ramach projektu „Jakość w urzędzie - wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V – Dobre rządzenie, Działanie 5.2 – Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 – Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
Zamawiający, Starostwo Powiatowe w Wadowicach, zawiadamia, że złożona przez Wykonawcę, Pana Piotra Fuchs ze Szczecina, oferta w sprawie „Przeprowadzenia badania pracowników Starostwa Powiatowego w Wadowicach pod kątem etyki w życiu zawodowym w ramach projektu „Jakość w urzędzie - wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V – Dobre rządzenie, Działanie 5.2 – Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 – Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa”, została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) – zawiera błędy w obliczeniu ceny.
UZASADNIENIE
Wykonawca, Pan Piotr Fuchs ze Szczecina, w swojej ofercie przedstawił cenę brutto za wykonanie zamówienia jw. w wysokości 6 000,00 zł, w tym podatek VAT 0% na kwotę 0,00 zł, oraz kwotę netto w wysokości 5 136,00 zł. Wychodząc z ceny brutto zamówienia 6 000,00 zł, Zamawiający wyliczył kwotę netto równą 4 878,05 zł, przy zastosowaniu stawki podatku VAT 23%. Cena netto podana przez Wykonawcę zwiększona o jakąkolwiek inną stawkę podatku VAT, nie prowadzi do podanej w ofercie ceny brutto, tak więc Zamawiający uznał złożoną przez Wykonawcę ofertę, jako zawierającą błąd w obliczeniu ceny. Wpisana przez Wykonawcę stawka podatku VAT jest nieprawidłowa, a Zamawiający nie może potraktować tego błędu jako oczywistej omyłki pisarskiej, ponieważ z działań Wykonawcy prowadzących do obliczenia ceny, 23% - owa stawka VAT nie wynika. Nie można również obliczeń tych uznać jako oczywista omyła rachunkowa.
Zgodnie z dyspozycją art. 89 ust. 1 pkt 6 bezwzględną przyczyną odrzucenia oferty jest każdy inny błąd w obliczeniu ceny niż oczywista omyłka rachunkowa podlegająca poprawieniu na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2. Przywołany wyżej przepis stanowi bowiem, iż Zamawiający odrzuca ofertę, która zawiera błędy w obliczeniu ceny. Zgodnie z wyrokiem KIO/UZP 257/08 błędem w obliczeniu ceny będzie każdy inny niż omyłka rachunkowa błąd w obliczeniu ceny, polegający na przyjęciu niewłaściwych danych do jej obliczenia, wynikający np. z nieprawidłowego ustalenia stanu faktycznego. Powyższe potwierdzone zostało wielokrotnie w orzecznictwie (np. Wyrok KIO z 30.09.2010 r., KIO/UZP 1997/10: „1. Izba rozstrzygając w przedmiocie zarzutu dotyczącego naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy P.z.p. ma obowiązek dokonywać ustaleń w przedmiocie właściwego obliczenia ceny oferty, w tym także co do zastosowania właściwej stawki VAT przy obliczeniu oceny oferty. 2. Oferta zawierająca błąd w obliczeniu ceny nie może być porównywana z ofertami, które zawierają cenę obliczoną w sposób prawidłowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, gdyż narusza to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. 3. Skoro ustawodawca w przepisie ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 89 ust. 1 pkt 6) wskazał, że oferta zawierająca błąd w obliczeniu ceny podlega odrzuceniu, to w przypadku stwierdzenia przez zamawiającego (lub Izbę w ramach postępowania odwoławczego), że oferta zawiera taki błąd, zamawiający ma obowiązek ofertę odrzucić.”
Zamawiający informuje, iż od powyższego rozstrzygnięcia przysługuje Wykonawcy odwołanie. Szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale VI ustawy, tj. art.179 - 198g ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a (AN)
WIZ.272.68.2012.PN Wadowice, dnia 21.08.2012 r.
QMS – Consulting Systemy Zarządzania
Doradztwo, Szkolenia
51 – 143 Wrocław, ul. Asnyka 27/3
Dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. Przeprowadzenie badania pracowników Starostwa Powiatowego w Wadowicach pod kątem etyki w życiu zawodowym w ramach projektu „Jakość w urzędzie - wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V – Dobre rządzenie, Działanie 5.2 – Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 – Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
Zamawiający, Starostwo Powiatowe w Wadowicach, zawiadamia, że złożona przez Wykonawcę, QMS – Consulting Systemy Zarządzania, Doradztwo, Szkolenia z Wrocławia oferta w sprawie „Przeprowadzenia badania pracowników Starostwa Powiatowego w Wadowicach pod kątem etyki w życiu zawodowym w ramach projektu „Jakość w urzędzie - wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V – Dobre rządzenie, Działanie 5.2 – Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 – Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa”, została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) – zawiera błędy w obliczeniu ceny.
UZASADNIENIE
Wykonawca, QMS – Consulting Systemy Zarządzania, Doradztwo, Szkolenia z Wrocławia, w swojej ofercie przedstawił cenę brutto za wykonanie zamówienia jw. w wysokości 4 900,00 zł, w tym podatek VAT 22% na kwotę 1 127,00 zł, oraz kwotę netto w wysokości 3 773,00 zł. Wychodząc z ceny brutto zamówienia 4 900,00 zł, Zamawiający wyliczył kwotę netto równą 3 983,74 zł, przy zastosowaniu stawki podatku VAT 23% na kwotę 916,26 zł. Złożona przez Wykonawcę oferta, zawiera błąd w obliczeniu ceny. Wpisana przez Wykonawcę stawka podatku VAT jest nieprawidłowa, a Zamawiający nie może potraktować tego błędu jako oczywista omyłka pisarska, ponieważ z działań Wykonawcy prowadzących do obliczenia ceny, 23% - owa stawka VAT nie wynika. Nie można również obliczeń tych uznać jako oczywista omyła rachunkowa.
Zgodnie z dyspozycją art. 89 ust. 1 pkt 6 bezwzględną przyczyną odrzucenia oferty jest każdy inny błąd w obliczeniu ceny niż oczywista omyłka rachunkowa podlegająca poprawieniu na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2. Przywołany wyżej przepis stanowi bowiem, iż Zamawiający odrzuca ofertę, która zawiera błędy w obliczeniu ceny. Zgodnie z wyrokiem KIO/UZP 257/08 błędem w obliczeniu ceny będzie każdy inny niż omyłka rachunkowa błąd w obliczeniu ceny, polegający na przyjęciu niewłaściwych danych do jej obliczenia, wynikający np. z nieprawidłowego ustalenia stanu faktycznego. Powyższe potwierdzone zostało wielokrotnie w orzecznictwie (np. Wyrok KIO z 30.09.2010 r., KIO/UZP 1997/10: „1. Izba rozstrzygając w przedmiocie zarzutu dotyczącego naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy P.z.p. ma obowiązek dokonywać ustaleń w przedmiocie właściwego obliczenia ceny oferty, w tym także co do zastosowania właściwej stawki VAT przy obliczeniu oceny oferty. 2. Oferta zawierająca błąd w obliczeniu ceny nie może być porównywana z ofertami, które zawierają cenę obliczoną w sposób prawidłowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, gdyż narusza to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. 3. Skoro ustawodawca w przepisie ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 89 ust. 1 pkt 6) wskazał, że oferta zawierająca błąd w obliczeniu ceny podlega odrzuceniu, to w przypadku stwierdzenia przez zamawiającego (lub Izbę w ramach postępowania odwoławczego), że oferta zawiera taki błąd, zamawiający ma obowiązek ofertę odrzucić.”
Zamawiający informuje, iż od powyższego rozstrzygnięcia przysługuje Wykonawcy odwołanie. Szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale VI ustawy, tj. art.179 - 198g ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a (AN)