34-100 Wadowice
ul. Batorego 2
Kierownik: Grzegorz Polak
Telefon: (33) 873-42-90
Do zadań Wydziału Organizacji i Nadzoru należy:
1. W zakresie organizacji i nadzoru nad funkcjonowaniem Starostwa:
1) opracowywanie projektu Regulaminu organizacyjnego Starostwa, kontrola jego funkcjonowania,
2) obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
3) prowadzenie centralnych rejestrów: aktów wewnętrznych, umów, porozumień, zarządzeń Starosty, skarg i wniosków, upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
2. W zakresie obsługi Zarządu:
1) przygotowywanie materiałów i obsługa posiedzeń Zarządu,
2) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu
3) obsługa kancelaryjno - biurowa Zarządu,
4) przekazywanie uchwał Zarządu właściwym wydziałom, jednostkom organizacyjnym, powiatowym służbom, inspekcjom i strażom,
5) czuwanie nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych oraz wnioski komisji Rady.
3. W zakresie spraw obywatelskich:
1) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń w zakresie wynikającym z przepisów ustawy - Prawo o stowarzyszeniach,
2) sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o fundacjach,
3) kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych oraz prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie dwóch lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę,
4) prowadzenie spraw związanych z rejestracją i likwidacją działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
5) sprawy związane z wypłacaniem świadczenia pieniężnego posiadaczom Karty Polaka osiedlającym się na terytorium RP i rozliczaniem z Wojewodą Małopolskim dotacji przekazywanej na wypłatę ww. świadczenia.
4. W zakresie obsługi techniczno - gospodarczej Starostwa:
1) pełna obsługa i eksploatacja pomieszczeń i budynków Starostwa,
2) wykonywanie prac w zakresie robót konserwacyjnych i drobnych robót remontowych urządzeń i środków technicznych,
3) utrzymywanie pomieszczeń w należytym stanie technicznym,
4) wykonywanie zadań z zakresu łączności teleinformatycznej dla potrzeb Starostwa,
5) utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie estetycznym i sanitarno-porządkowym,
6) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i nadzór nad taborem samochodowym Starostwa,
7) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym Starostwa,
8) zabezpieczenie obiektów i mienia Starostwa.
9) administrowanie lokalną siecią komputerową Starostwa,
10) administrowanie systemem elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie,
11) zarządzanie sprawozdawczością do Głównego Urzędu Statystycznego.
5. W zakresie kontroli wewnętrznej: prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania dyscypliny pracy w Starostwie.
6. Prowadzenie Biura Obsługi Klienta.
7. Prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu.
8. Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski.
9. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników oraz spraw związanych z obsługą zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
10. Prowadzenie spraw związanych z okresową oceną kwalifikacyjną pracowników samorządowych.
11. Prowadzenie biura rzeczy znalezionych.
12. Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, organów samorządu terytorialnego oraz Prezydenta RP w zakresie ustalonym w Kodeksie wyborczym i innych ustawach,
13. Organizowanie oraz nadzorowanie - wspólnie z Wydziałem Promocji i Rozwoju Powiatu - prowadzenia nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu.
14. Opracowywanie, analiza i realizacja budżetu w zakresie wydatkowanych i pozyskiwanych przez Wydział środków finansowych.