a a a
  1. Aktualności
  2. Jak załatwić sprawę - druki do pobrania
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych
  4. Wydziały, Zespoły, Biura
    1. Archiwista Zakładowy
    2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
    3. Zespół Radców Prawnych
    4. Audytor Wewnętrzny
    5. Biuro Rady Powiatu
    6. Biuro Projektów Edukacyjnych
    7. Inspektor Ochrony Danych
    8. Geodeta Powiatowy
    9. Geolog Powiatowy
    10. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
    11. Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
    12. Wydział Budżetu i Finansów
    13. Wydział Dróg Powiatowych
    14. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
    15. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
    16. Wydział Komunikacji i Transportu
    17. Wydział Organizacji i Nadzoru
    18. Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
    19. Wydział Środowiska
    20. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
    21. Zespół Kontroli Wewnętrznej
    22. Biuro Ochrony Zdrowia
      1. Biuro Ochrony Zdrowia
    23. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  5. Jednostki Organizacyjne
  6. Powiatowe służby, inspekcje, straże
  7. Organizacje pozarządowe
    1. Org. dział. dla niepełnosprawnych
    2. Program współpracy Powiatu Wadowickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok
    3. Fundacje
    4. Jedn.org.pow.dział.dla niepełnospr.
    5. Stowarzyszenia
    6. Organizacje pożytku publicznego
    7. Stowarzyszenia kultury fizycznej
    8. Dokumenty i formularze
    9. Ogłoszenia, komunikaty
  8. Gospodarka powiatu
    1. Program Rozwoju Przedsiębior.
    2. Strategia Rozwoju Powiatu Wadowickiego
    3. Raport o stanie gospodarki
  9. Turystyka
    1. Kościoły drewniane
    2. Ważniejsze zabytki
    3. Gospodarstwa Agroturystyczne
    4. Gospodarstwa Ekoturystyczne
  10. Kultura
  11. Sport
    1. Klasyfikacja szkół Powiatu Wadowickiego
    2. Kalendarz zawodów sportowych
    3. Uczniowskie Kluby Sportowe
  12. Nabór w urzędzie
  13. Zamówienia publiczne, przetargi
    1. Informacje z otwarcia ofert
    2. Plany zamówień publicznych
      1. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2020 roku
      2. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2019 r.
      3. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2018 r.
    3. Zmiany do SIWZ - Przetargi
    4. Ogłoszenia - Przetargi
    5. Wyniki - Przetargi
    6. Umowy - Przetargi
  14. Konto bankowe Starostwa
  15. Prawo
  16. Geoportal Powiatu Wadowickiego
  17. Rejestr umów Starostwa Powiatowego w Wadowicach
  18. Petycje
  19. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja
  20. Zarządzanie kryzysowe
    1. Dane kontaktowe PCZK
    2. Zasady postępowania podczas zagrożeń
      1. Burza
      2. Grad
      3. Katastrofy budowlane
      4. Mrozy
      5. Niewybuchy
      6. Powódź
      7. Śnieg na dachach
      8. Przesyłka niewiadomego pochodzenia
      9. Śnieżyce
      10. Upał
      11. Uwolnienie niebezpiecznych substancji
      12. W razie pożaru
      13. Wiatr
      14. Wichury
      15. Zagrożenie epidemiologiczne
      16. Zagrożenie radiacyjne
      17. Ukąszenie przez żmiję
      18. Terroryzm
      19. Informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego
    3. Sygnały alarmowe
    4. Mapy osuwiskowe
    5. Mapy powodziowe
  21. Monitoring
  22. Mapa serwisu
  23. Inne ogłoszenia
Gminy Powiatu Wadowickiego
Serwisy WWW Gmin
Andrych�w
Kalwaria Zebrzydowska
Lanckorona
Strysz�w
Brze�nica
Tomice
Spytkowice
Wiprz
Mucharz
Wadowice

Wydział Środowiska



Wydział Środowiska - WSR

34-100 Wadowice,
ul. Batorego 2
Kierownik: Monika Nowak
tel. 33 873 42 17

Wydział prowadzi sprawy dotyczące: ochrony środowiska, ochrony atmosfery, ochrony akustycznej, ochrony przed polami elektromagnetycznymi, gospodarki odpadami, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego, lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, łowiectwa, wyłączeń gruntów rolnych z produkcji rolniczej.



Adres:

 ul. Batorego 2,

34 - 100 Wadowice 

 Kontakt  Telefony:

33 873 42 09

 33 873 42 17

33 873 42 89

33 873 42 67

33 873 42 75 

 

 Fax 33 873 42 09

 Kierownik Wydziału

 

Zastępca Kierownika Wydziału

 Monika Nowak,
tel. 33 873 42 17, pok. 415

 Anna Wrona-Odrobina,
tel. 33 873 42 09, pok. 407


Ochrona atmosfery
Ochrona akustyczna
Ochrona przed polami elektromagnetycznymi
Pozwolenia zintegrowane
Wycinka drzew na terenach gminnych i zagrażających  ruchowi kolejowemu
Przejście gruntów pokrytych śródlądowymi wodami płynącymi do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa
Wygaśniecie trwałego zarządu wód, gruntów pokrytych wodami
Udostępnianie informacji o środowisku

 Jacek Kręcioch, tel. 33 873 42 89, pok. 414

Spółki wodne

Wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej

Karty wędkarskie
Rejestracja sprzętu do amatorskiego połowu ryb
Udostępnianie informacji o środowisku
Wydawanie zaświadczeń dot. informacji czy działka objęta jest uproszczonym planem urządzenia lasu


 Karolina Łysoń, tel. 33 873 42 75, pok. 412

Gospodarka odpadami
Wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej
Udostępnianie informacji o środowisku
Przejście gruntów pokrytych śródlądowymi wodami płynącymi do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa
Wygaśniecie trwałego zarządu wód, gruntów pokrytych wodami

 
Natalia Kowalczyk,
tel. 33 873 42 89,
pok. 414

 

Wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej
Gospodarka odpadami
Udostępnianie informacji o środowisku

Joanna Kozioł
tel. 33 873 42 75, pok. 412


Ochrona atmosfery
Ochrona akustyczna
Ochrona przed polami elektromagnetycznymi
Wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej
Udostępnianie informacji o środowisku

 

Wycinka drzew na terenach gminnych i zagrażających ruchowi kolejowemu
Łowiectwo
Leśnictwo
Rejestracja zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie prawa Unii Europejskiej
Wydawanie zaświadczeń dot. informacji czy działka objęta jest uproszczonym planem urządzenia lasu

Magdalena Wajdzik,
tel. 33 873 42 67, pok. 413

 

 

 

 Katarzyna Stasiowska,
tel. 33 873 42 67,
pok. 413

Wydział Środowiska informuje, że po przeprowadzeniu przeglądu dokumentacji dot. pochodzenia i typów gleb na terenie powiatu wadowickiego, udostępnionej przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Krakowie w celu realizacji art.5, ust. 1 i 2, art. 11, ust. 1 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (tekst jednolity Dz.U.Nr 121 z 2004 r., poz. 1266 z późn.zm.) stwierdzono, że na terenie naszego powiatu nie znajdują się gleby pochodzenia organicznego.
W związku z powyższym wyłączenie z produkcji użytków rolnych klas IV, IVa, IVb, V i VI na terenie powiatu wadowickiego nie wymaga uzyskania decyzji zezwalającej na ich wyłączenie.


Informujemy, że nastąpiła zmiana rachunku bankowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, na który należy wpłacać opłaty związane z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji rolniczej.
Niżej podany rachunek bankowy, obowiązuje od 1 lipca 2018 r.


Urzędu Marszałkowskiego Województwa  Małopolskiego
ul.  Basztowa  22, 31-156  Kraków
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA (PKO Bank Polski S.A.)
nr 12 1020 2892 0000 5602 0667 3836

 

 


 

Informacja dotycząca rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Wydział Środowiska Starosta Powiatowego w Wadowicach informuje, że od dnia 1 sierpnia 2020 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2018 r., poz. 1137, z 2019 r., poz.1716) rejestrację jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m prowadzą:
- starostowie  
- lub właściwe polskie związki sportowe w rozumieniu ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t. j. Dz. U. z 2020, poz. 1133).
Wniosek o rejestrację jednostki pływającej można złożyć w dowolnie wybranym organie rejestrującym, w tym również w formie elektronicznej
Wnioski do pobrania pod adresem:
https://www.ums.gov.pl/9-informacje/385-wdrozenie-innowacyjnych-e-uslug-o-wysokim-poziomie-dojrzalosci-w-zakresie-rejestracji-jachtow-i-innych-jednostek-plywajacych-o-dlugosci-do-24-m.html
Rejestr prowadzony jest w formie elektronicznej i zapewnia stały dostęp do danych (24/7) służbom ratowniczym, organom ścigania i administracji państwowej.
Dokument rejestracyjny ma funkcjonalną formę plastikowej karty i zawiera podstawowe informacje dotyczące jednostki pływającej oraz jest jednocześnie dowodem polskiej przynależności państwowej i dowodem własności jednostki.
Obowiązkowi rejestracji podlegają:
1.    jachty oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
2.    jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
3.    jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
Wszystkie osoby, które posiadają zarejestrowane ww. jednostki, muszą dokonać powtórnej rejestracji na nowych zasadach.
Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
Obowiązkowi rejestracji nie podlegają:
1.    jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa;
2.    jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
3.    deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca

Do zadań Wydziału należy:

1. W zakresie gospodarki wodnej:

1) zatwierdzanie statutu spółki wodnej;

2) wzywanie do usunięcia niezgodności statutu z prawem;

3) sygnalizowanie organom spółki wodnej, jeżeli uchwalone przez spółkę wodną składki i inne świadczenia nie wystarczają na wykonanie przewidzianych na dany rok zadań statutowych;

4) ustalanie wysokości i rodzajów świadczeń dla osób niebędących członkami spółki wodnej odnoszących korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniających się do zanieczyszczenia wody dla których ochrony spółka została utworzona;

5) nadzorowanie i kontrolowanie działalności spółek wodnych, orzekanie w drodze decyzji o nieważności uchwał organów spółki wodnej;

6) rozwiązywanie zarządu spółki wodnej, w przypadku powtarzającego się naruszania prawa lub statutu przez zarząd spółki oraz wyznaczanie osoby pełniącej jego obowiązki;

7) ustanawianie zarządu komisarycznego spółki wodnej na czas określony;

8) rozwiązywanie spółki wodnej w drodze decyzji;

9) ustalanie wysokości wynagrodzenia likwidatora spółki wodnej;

10) występowanie z wnioskiem o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego;

11) wydawanie decyzji w sprawach stwierdzania przejścia gruntów pokrytych śródlądowymi wodami płynącymi lub urządzeń wodnych lub ich części do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz ich wykreślanie z zasobu;

12) wydawanie decyzji w sprawach stwierdzania wygaśnięcia trwałego zarządu wód, gruntów pokrytych wodami oraz pozostałych nieruchomości, ustanowionego na rzecz regionalnych zarządów gospodarki wodnej oraz marszałków województw lub jednostek organizacyjnych samorządu województwa wykonujących zadania marszałków województwa w drodze decyzji na wniosek właściwego dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Wód Polskich albo właściwego marszałka województwa.

2. W zakresie rybactwa śródlądowego:

1) wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,

2) rejestracja sprzętu pływającego, służącego do połowu ryb,

3) wnioskowanie o powołanie Społecznej Straży Rybackiej i przygotowanie dokumentów.

4) wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej niezaliczonej do wód śródlądowych żeglownych,

5) wydawanie zezwoleń na ustanawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie.

3. W zakresie gospodarki leśnej:

1) nadzór nad gospodarką leśną w lasach nie będących własnością Skarbu Państwa,

2) określanie w drodze decyzji zadań właścicieli lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa w przypadku niewykonania przez nich obowiązków, dotyczących kształtowania równowagi w ekosystemach leśnych, podnoszenia naturalnej odporności drzewostanów w celu zapewnienia powszechnej ochrony lasów;

3) przygotowanie zarządzania wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych nie stanowiących własności Skarbu Państwa;

4) wydawanie decyzji w sprawie przyznania środków na pokrycie kosztów zagospodarowania i ochrony lasu w przypadku szkód w wyniku oddziaływania gazów i pyłów lub pożaru albo innych klęsk żywiołowych, w tym kontrole w terenie;

5) wydawanie decyzji o zmianie lasu na użytek rolny w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa;

6) wydawanie decyzji o przyznaniu dotacji z budżetu państwa na pokrycie kosztów zalesienia, w tym kontrole w terenie;

7) dokonywanie oceny udatności upraw w czwartym lub piątym roku od zalesienia gruntu rolnego oraz przekwalifikowywanie z urzędu gruntu rolnego na leśny, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich;

8) wydawanie decyzji o uznaniu lasu za ochronny lub pozbawieniu go tego charakteru w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa;

9) zlecanie opracowania uproszczonego planu urządzenia lasu dla lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych,

10) zatwierdzanie uproszczonego planu urządzenia lasu;

11) nadzorowanie wykonania zatwierdzonych uproszczonych planów urządzenia lasu; 12) zlecanie opracowania inwentaryzacji stanu lasów dla lasów rozdrobnionych,

13) wydawanie decyzji określającej zadania z zakresu gospodarki leśnej na podstawie inwentaryzacji stanu lasów dla lasów rozdrobnionych, nie stanowiących własności Skarbu Państwa (zadanie powierzone Nadleśnictwu);

14) wydawanie decyzji na pozyskanie drewna w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, niezgodnie z uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją w zakresie zadań gospodarki leśnej dla lasów rozdrobnionych (zadanie powierzone Nadleśnictwu);

15) wydawanie decyzji nakazującej dla właścicieli lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, którzy nie wykonują obowiązków trwałego utrzymania lasów i zapewnienia im ciągłości ich użytkowania oraz zadań zawartych w uproszczonym planie urządzenia lasu lub decyzji określającej zadania z zakresu gospodarki leśnej na podstawie inwentaryzacji stanu lasów dla lasów rozdrobnionych (zadanie powierzone Nadleśnictwu);

16) sprawozdawczość L -03;

17) wydawanie zaświadczeń o objęciu lub nieobjęciu działki aktualnym uproszczonym planem urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych lub wspólnot gruntowych oraz czy została wydana decyzja, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach

4. W zakresie prawa łowieckiego:

1) wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,

2) wydzierżawianie polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,

3) wydawanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej,

4) przyjmowanie oświadczenia w zakresie wykonywania polowania lub o cofnięciu oświadczenia o zakazie wykonywania polowania i nieodpłatne poświadczenie własnoręczności podpisu albo użytkownika wieczystego nieruchomości wchodzącej w skład obwodu łowieckiego na oświadczeniu lub cofnięciu oświadczenia

5) przekazywanie dzierżawcy albo zarządcy obwodu łowieckiego oświadczenia o zakazie wykonywania polowania lub cofnięciu oświadczenia o zakazie wykonywania polowania.

5. W zakresie postępowania z odpadami:

1) wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów

2) wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów,

3) wydawanie, jeżeli wymagają tego względy ochrony życia, zdrowia ludzi lub środowiska decyzji nakładającej na sprawcę wypadku obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami z wypadków, w tym obowiązek przekazania ich wskazanemu posiadaczowi odpadów,

4) gospodarowanie odpadami z wypadków, jeżeli:

1. nie można wszcząć postępowania egzekucyjnego dotyczącego obowiązku zagospodarowania odpadów z wypadków albo egzekucja okazała się bezskuteczna lub

2. jest konieczne natychmiastowe zagospodarowanie tych odpadów ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub możliwość zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku.

6. W zakresie wynikającym z ustawy - Prawo ochrony środowiska:

1. opiniowanie gminnych programów ochrony środowiska;

2. sporządzanie powiatowego programu ochrony środowiska;

3. sporządzanie i przedstawianie raportów z wykonania powiatowego programu ochrony środowiska

4. dokonywanie sprawozdań z realizacji przez powiat programu ochrony powietrza;

5. identyfikacja i sporządzanie wykazu potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi oraz dokonywanie ich aktualizacji

6. ograniczanie lub zakazanie używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na określonych zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących, jeżeli jest to konieczne do zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach rekreacyjno-wypoczynkowych;

7. prowadzenie spraw dotyczących sporządzania map akustycznych, oceny stanu akustycznego i programów działań dostosowujących poziom hałasu do dopuszczalnego,

8. wydawanie decyzji: o dopuszczalnym poziomie hałasu oraz nakładającej na zarządzającego drogą, linią kolejową, lotniskiem lub portem obowiązek prowadzenia pomiarów poziomu substancji lub energii w środowisku wprowadzonych w związku z eksploatacją tych obiektów oraz przedkładania wyników pomiarów;

9. przygotowywanie uchwały Rady Powiatu w sprawie wyznaczania cichych obszarów w aglomeracji lub obszarów cichych poza aglomeracją, uwzględniając szczególne potrzeby ochrony przed hałasem tych obszarów, podając wymagania zapewniające utrzymanie poziomu hałasu na co najmniej istniejącym poziomie;

10. przygotowywanie uchwały Rady Powiatu w sprawie wyznaczania obszaru ograniczonego użytkowania dla zakładów lub innych obiektów;

11. ustalanie na żądanie poszkodowanego wysokości odszkodowania w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości;

12. nakładanie na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia, obowiązku prowadzenia oraz przedkładania w określonym czasie pomiarów wielkości emisji,

13. przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń z instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia;

14. ustalanie wymagań w zakresie ochrony środowiska, dotyczących eksploatacji instalacji z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska;

15. udzielanie pozwoleń:

a) zintegrowanego,

b) na wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza,

c) na wytwarzanie odpadów;

16. orzekanie o wygaśnięciu, cofnięciu oraz ograniczeniu wydanych pozwoleń

17. ograniczanie lub cofanie bez odszkodowania pozwolenia na wprowadzenie do powietrza gazów, pyłów albo pozwolenia zintegrowanego wydanego z innych instalacji objętych postępowaniem kompensacyjnym;

18. stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu w wyniku postępowania kompensacyjnego;

19. zobowiązywanie prowadzącego instalację do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego;

20. określanie wymagań przeglądu ekologicznego dla instalacji niezaliczonej do przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko;

21. nakładanie w drodze decyzji na podmiot korzystający ze środowiska obowiązków ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia, przywrócenia środowiska do stanu właściwego.

22. wykonywanie z upoważnienia Starosty kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska, w tym warunków wydanych decyzji;

23. występowanie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich działań, jeżeli w wyniku kontroli stwierdzone zostały naruszenia przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska;

24. występowanie z upoważnienia Starosty w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska;

25. opiniowanie projektów uchwał Zarządu Województwa w sprawie programu ochrony powietrza

26. podejmowanie działań wynikających z zadań administracji samorządowej, określonych w Programie Ochrony Powietrza dla Województwa Małopolskiego, służących dotrzymaniu oraz przywracaniu standardów jakości powietrza;

27. prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania budżetem Powiatu w dziale ochrona środowiska,

7. W zakresie wynikającym z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:

1) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie będących w posiadaniu Wydziału,

2) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku i jego ochronie,

3) opiniowanie w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i wymagających uzyskania pozwolenia zintegrowanego.

8. W zakresie ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych:

1) wydawanie zezwoleń upoważniających do uczestnictwa we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji,

2) wydawanie w drodze decyzji zgody na zakup dodatkowych uprawnień do emisji,

3) przyjmowanie rocznych zweryfikowanych raportów rozliczenia uprawnień do emisji,

4) wydawanie zgody na pokrycie różnicy wynikającej z przekroczenia liczby posiadanych uprawnień do emisji uprawnieniami do emisji przyznanymi na następny rok okresu rozliczeniowego.

5) zatwierdzanie w drodze decyzji planu metodyki monitorowania

9. W zakresie ochrony przyrody:

1) prowadzenie rejestru zwierząt zaliczanych do płazów, gadów, ptaków i ssaków należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej,

2) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy z wyjątkiem:

a) nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu,

b) terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków,

3) wydawanie decyzji w sprawach administracyjnej kary pieniężnej za uszkodzenie, zniszczenie drzewa lub krzewu oraz za usunięcie drzewa lub krzewu bez wymaganego zezwolenia z terenów będących własnością gminy z wyjątkiem:

a) nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu,

b) terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków.

10. W zakresie ochrony gruntów rolnych:

1) wydawanie decyzji o wyłączeniu z produkcji użytków rolnych wytworzonych z gleb pochodzenia mineralnego, zaliczonych do klasy I, II, III, IIIa, IIIb oraz użytków rolnych klas IV, IVa,  IVb, V i VI wytworzonych z gleb pochodzenia organicznego, a także gruntów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt. 2-10 ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

2) wydawanie decyzji i pism o wymiarze należności i opłat rocznych za wyłączenie gruntów z produkcji oraz decyzji o zwrocie uiszczonej należności;

3) nakładanie obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchniczej warstwy gleby z gruntów rolnych klas: I, II, III, IIIa,  IIIb, IVa,  IV oraz z torfowisk, wydawanie decyzji o ustaleniu wysokości opłaty za niewykonanie tego obowiązku;

4) wyłączanie skażonych gruntów z produkcji i obciążanie kosztami badań pomiaru skażenia gleb i roślin zakładów przemysłowych;

5) dokonywanie kontroli wykonania przepisów ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

6) prowadzenie postepowań z urzędu w celu ustalenia  opłat za niezgodne z przepisami prawa wyłączenie gruntów z produkcji na podstawie art. 28 ust. 1 i 2 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych oraz wydawanie decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat, należności i opłat rocznych podwyższonych;

7) ustalanie równowartości opłat rocznych w kwocie pieniężnej w danym roku kalendarzowym, wynikających z ostatecznych decyzji zezwalających na wyłączenie gruntu z produkcji rolnej;

8) prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji w przypadkach niewykonania obowiązków określonych w ustawie;

9) prowadzenie sprawozdawczości obejmującej dane dotyczące powierzchni terenu wyłączonego oraz wysokości naliczonych opłat i należności;

10) dokonywanie rekultywacji gruntów zdewastowanych lub zdegradowanych w wyniku klęsk żywiołowych;

11) wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów

12) uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy.

11. W zakresie wynikającym z ustawy o transporcie kolejowym:

1) wydawanie decyzji o usunięciu drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne

2) udzielanie w drodze postanowienia zgody na odstępstwo od odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów w sąsiedztwie linii kolejowej po uzgodnieniu właściwego zarządcy, mając na uwadze bezpieczeństwo ruchu kolejowego

3) ustalanie odszkodowania za drzewa i krzewy oraz za ich usunięcie w przypadku braku umowy stron z zastosowaniem zasad przewidzianych przy wywłaszczaniu nieruchomości

Pliki do pobrania:

Upowzanienie.pdf (Rozmiar: 246861 bajtów)
wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów.pdf (Rozmiar: 238864 bajtów)
zał. wnioski.pdf (Rozmiar: 404126 bajtów)
zał wniosek rejestracja chartów.pdf (Rozmiar: 199321 bajtów)
Rejstracja sprzętu pływającego.docx (Rozmiar: 19247 bajtów)
Wniosek UPUL.pdf (Rozmiar: 241610 bajtów)
zał k4.pdf (Rozmiar: 273213 bajtów)
zał wniosek i oświadcz.pdf (Rozmiar: 253893 bajtów)
Projekt i program Interhead.pl
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.
|