a a a
  1. Aktualności
  2. Jak załatwić sprawę - druki do pobrania
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych
  4. Wydziały, Zespoły, Biura
    1. Archiwista Zakładowy
    2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
    3. Zespół Radców Prawnych
    4. Audytor Wewnętrzny
    5. Biuro Rady Powiatu
    6. Biuro Projektów Edukacyjnych
    7. Inspektor Ochrony Danych
    8. Geodeta Powiatowy
    9. Geolog Powiatowy
    10. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
    11. Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
    12. Wydział Budżetu i Finansów
    13. Wydział Dróg Powiatowych
    14. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
    15. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
    16. Wydział Komunikacji i Transportu
    17. Wydział Organizacji i Nadzoru
    18. Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
    19. Wydział Środowiska
    20. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
    21. Zespół Kontroli Wewnętrznej
    22. Biuro Ochrony Zdrowia
      1. Biuro Ochrony Zdrowia
    23. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  5. Jednostki Organizacyjne
  6. Powiatowe służby, inspekcje, straże
  7. Organizacje pozarządowe
    1. Org. dział. dla niepełnosprawnych
    2. Program współpracy Powiatu Wadowickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok
    3. Fundacje
    4. Jedn.org.pow.dział.dla niepełnospr.
    5. Stowarzyszenia
    6. Organizacje pożytku publicznego
    7. Stowarzyszenia kultury fizycznej
    8. Dokumenty i formularze
    9. Ogłoszenia, komunikaty
  8. Gospodarka powiatu
    1. Program Rozwoju Przedsiębior.
    2. Strategia Rozwoju Powiatu Wadowickiego
    3. Raport o stanie gospodarki
  9. Turystyka
    1. Kościoły drewniane
    2. Ważniejsze zabytki
    3. Gospodarstwa Agroturystyczne
    4. Gospodarstwa Ekoturystyczne
  10. Kultura
  11. Sport
    1. Klasyfikacja szkół Powiatu Wadowickiego
    2. Kalendarz zawodów sportowych
    3. Uczniowskie Kluby Sportowe
  12. Nabór w urzędzie
  13. Zamówienia publiczne, przetargi
    1. Informacje z otwarcia ofert
    2. Plany zamówień publicznych
      1. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2020 roku
      2. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2019 r.
      3. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2018 r.
    3. Zmiany do SIWZ - Przetargi
    4. Ogłoszenia - Przetargi
    5. Wyniki - Przetargi
    6. Umowy - Przetargi
  14. Konto bankowe Starostwa
  15. Prawo
  16. Geoportal Powiatu Wadowickiego
  17. Rejestr umów Starostwa Powiatowego w Wadowicach
  18. Petycje
  19. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja
  20. Zarządzanie kryzysowe
    1. Dane kontaktowe PCZK
    2. Zasady postępowania podczas zagrożeń
      1. Burza
      2. Grad
      3. Katastrofy budowlane
      4. Mrozy
      5. Niewybuchy
      6. Powódź
      7. Śnieg na dachach
      8. Przesyłka niewiadomego pochodzenia
      9. Śnieżyce
      10. Upał
      11. Uwolnienie niebezpiecznych substancji
      12. W razie pożaru
      13. Wiatr
      14. Wichury
      15. Zagrożenie epidemiologiczne
      16. Zagrożenie radiacyjne
      17. Ukąszenie przez żmiję
      18. Terroryzm
      19. Informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego
    3. Sygnały alarmowe
    4. Mapy osuwiskowe
    5. Mapy powodziowe
  21. Monitoring
  22. Mapa serwisu
  23. Inne ogłoszenia
Gminy Powiatu Wadowickiego
Serwisy WWW Gmin
Andrych�w
Kalwaria Zebrzydowska
Lanckorona
Strysz�w
Brze�nica
Tomice
Spytkowice
Wiprz
Mucharz
Wadowice

Spotkanie starosty z burmistrzami i wójtami



Spotkanie starosty z burmistrzami i wójtami
Rozbudowa Szpitala Powiatowego, kwestie administracyjne i współpraca powiatu z gminami zostały omówione w dniu 5 października 2011 r. na spotkaniu Starosty oraz Członków Zarządu z burmistrzami i wójtami gmin powiatu wadowickiego.
Zagadnienia proceduralne oraz płaszczyzny współpracy omówili kierownicy wydziałów starostwa: Krystyna Kosycarz - Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego, Jadwiga Gliwa - Wydział Komunikacji i Transportu, Anna Bojęś - Wydział Środowiska, Stanisława Pamuła - Wydział Dróg Powiatowych.  
Kierownicy Wydziałów Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego oraz Środowiska przedstawiły sposoby usprawnienia i przyspieszenia postępowań administracyjnych, którego stroną jest gmina. Starosta przypomniał, że już w sierpniu podjął decyzję o informowaniu inwestora, w tym gmin, o przebiegu procedur związanych z pozwoleniem na budowę. Zachęcał do monitorowania spraw prowadzonych przed starostą jako organem, nawet gdy w sprawie występuje pełnomocnik. Anna Bojęś podkreśliła potrzebę dotrzymania procedur przy prowadzeniu wycinki drzew, gdyż za nielegalną wycinkę grożą wysokie kary.
Wicestarosta Marta Królik poprosiła o podjęcie działań mających na celu zadbanie o dostępność na przystankach rozkładów jazdy. Jako przykład podano działania podjęte w tym kierunku w powiecie suskim. Starosta przypomniał, że powiat prowadzi działania mające na celu podniesienie standardów transportu zbiorowego, organizowane są spotkania z przewoźnikami, działa linia telefoniczna dla pasażerów, prowadzone są kontrole. Uregulowanie kwestii transportu publicznego jest ważne już dziś, gdyż zgodnie z Ustawą z dnia 16.12.2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym nasz powiat musi opracować plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.
Na zebraniu dyskutowano również o konieczności podejmowania działań zapobiegających podtopieniu. Rozważano reaktywowanie spółek wodnych, gdyż na terenie powiatu wadowickiego istnieją tylko dwie. Spółki okazały się niezbędne do utrzymania drożności przepustów i rowów. Jak podkreślił burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej Zbigniew Stradomski jego gmina dopłaca do funkcjonowania spółki wodnej, gdyż jej działalność, pomimo że wykracza poza zadania gminy, jest społecznie pożyteczna. Zebrani stwierdzili, że potrzebne są nowe rozwiązania systemowe pozwalające skutecznie dbać o urządzenia wodne. Alternatywą jest rozwiązanie przyjęte w powiecie oświęcimskim, gdzie spółki współpracują ze sobą. Wójt Spytkowic Mariusz Krystian zwrócił uwagę na problemy związane z Kanałem Małopolskim. Gmina jest zainteresowana przejęciem administracji nad nim, w celu prowadzenie niezbędnych prac zabezpieczających, jednak napotyka na liczne problemy w tym temacie.
Zgodnie z ustaleniami Zarządu Powiatu w przyszłorocznym budżecie kwota przeznaczona na drogi zostanie podzielona w stosunku – 80 % na drogi i 20 % na chodniki. Zadania te będą prowadzone przy wsparciu z budżetów gmin. Starosta poprosił włodarzy gmin, aby już terazzgłaszali swoje propozycję remontów na drogach powiatowych, gdyż szybkie ustalenie zakresu i harmonogramu prac na rok 2012 pozwoli szybko ogłosić przetargi. Podkreślił wagę koordynacji prowadzonych remontów na drogach powiatowych i gminnych, tak aby minimalizować występujące w trakcie prac utrudnienia dla kierowców.
Zachęcał również gminy o występowanie do powiatu o zmianę kategorii dróg w obrębie miast z powiatowej na gminną co usprawni ich utrzymanie. Zaproponował również występowanie do Zarządu w sprawie powierzenia gminą całorocznego utrzymania dróg i chodników na podstawie podpisanych umów. Dyskutowano również o kwestiach związanych z prawem własności terenów po których przebiegają drogi. Zebrani skarżyli się na zniszczenia na drogach powiatowych i gminnych powodowane przez samochody ciężarowe unikające dróg obłożonych e-mytem. Starosta zapowiedział poruszenie tej kwestii w trakcie konwentu starostów.
Głównym tematem spotkania były jednak kwestie związane z planami rozbudową szpitala powiatowego. Władze powiatu zapoznały zebranych z projektem rozbudowy placówki. Opracowano trzy koncepcję budowy – budowa budynku 7 kondygnacyjnego za kwotę ponad 70 mln zł (w tym wyposażenie ok. 16 mln zł), budowa budynku 5 kondygnacyjnego za kwotę ponad 60 mln zł (w tym wyposażenie ok. 9 mln zł) oraz budowa budynku 5 kondygnacyjnego z wykończeniem 3 kondygnacji za kwotę ponad 40 mln zł (w tym wyposażenie ok. 4 mln zł). Należy jednak pamiętać, że nie możliwości pozyskania środków europejskich lub krajowych na budowę, jedynie jest możliwość ubiegania się o dotację na zakup sprzętu. Starosta przypomniał, że Zarząd zamierza przystąpić do rozbudowy szpitala i dysponuje projektem. Wstrzymanie decyzji o rozbudowie szpitala spowodowane było stanem technicznym pawilonu C, który wymaga remontu, jednak nadal jest dopuszczony do użyci a jego stan nie zagraża pacjentom. Budowa pawilonu E będzie wymagać etapowania.
Wicestarosta Marta Królik podkreśliła, że celem Zarządu jest za pozostawienie szpitala jako placówki publicznej (powiatowej). Omówiła aktualnie trwające rozmowy nad optymalnym wykorzystaniem posiadanych zasobów ZZOZ-u, w prace te zaangażowani są m.in. ordynatorzy. W oparciu o informacje z NFZ-tu rozważane jest powstanie nowych oddziałów. Aktualnie prowadzone przez nową dyrekcję ZZOZ-u działania dają nadzieję na wyprowadzenie jednostki z zapaści finansowej. W tym roku deficyt budżetowy powinien wynieść ok. 3,8 mln zł, gdy rok temu wynosił ponad 6 mln zł.
Dobrą wiadomością jest znalezienie się projektu budowy lądowiska dla helikopterów na liście zadań przewidzianych do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.
Przedstawiciele gmin wyrazili przekonanie, że w powiecie wadowickim szpital jest potrzebny i w większości zadeklarowali gotowość wsparcia projektu. Przed podjęciem decyzji o ewentualnym dofinansowaniu potrzebują jednak dodatkowych informacji. Zwrócili również uwagę, że łatwiej będzie im przekonać mieszkańców i radnych do pomocy finansowej na budowę Pawilonu E w momencie gdy inwestycja się rozpocznie. Niektórzy włodarze gmin poinformowali, że z uwagi na trwające inwestycje nie mają możliwości dofinansowania zadania z budżetów na rok 2012, jednocześnie nie uchylali się od pomocy w latach 2013 i 2014. Wójt Tomic Adam Kręcioch zaproponował sposób obliczania dotacji proporcjonalnie do ilości mieszkańców (kwota między 20 - 25 zł od osoby przez 3 lata). Propozycja ta, jeśli zostanie zaakceptowana dała by dotację w wysokości 9 – 12 mln zł. Starosta i wicestarosta wyrazili gotowość odbycia spotkań na komisjach oraz na sesjach z radami poszczególnych gmin w celu przedstawienia stanowiska Zarządu w sprawie tej inwestycji oraz omówić jej projekcję finansową.
Starosta wyraził gotowość do uczestniczenia w kolejnych tego typu spotkaniach, jeśli tylko będzie taka potrzeba, co z pewnością zaowocuje sprawniejszą realizacją zadań publicznych.
Projekt i program Interhead.pl
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.
|