a a a
  1. Aktualności
  2. Jak załatwić sprawę - druki do pobrania
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych
  4. Wydziały, Zespoły, Biura
    1. Archiwista Zakładowy
    2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
    3. Zespół Radców Prawnych
    4. Audytor Wewnętrzny
    5. Biuro Rady Powiatu
    6. Biuro Projektów Edukacyjnych
    7. Inspektor Ochrony Danych
    8. Geodeta Powiatowy
    9. Geolog Powiatowy
    10. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
    11. Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
    12. Wydział Budżetu i Finansów
    13. Wydział Dróg Powiatowych
    14. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
    15. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
    16. Wydział Komunikacji i Transportu
    17. Wydział Organizacji i Nadzoru
    18. Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
    19. Wydział Środowiska
    20. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
    21. Zespół Kontroli Wewnętrznej
    22. Biuro Ochrony Zdrowia
      1. Biuro Ochrony Zdrowia
    23. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  5. Jednostki Organizacyjne
  6. Powiatowe służby, inspekcje, straże
  7. Organizacje pozarządowe
    1. Org. dział. dla niepełnosprawnych
    2. Program współpracy Powiatu Wadowickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok
    3. Fundacje
    4. Jedn.org.pow.dział.dla niepełnospr.
    5. Stowarzyszenia
    6. Organizacje pożytku publicznego
    7. Stowarzyszenia kultury fizycznej
    8. Dokumenty i formularze
    9. Ogłoszenia, komunikaty
  8. Gospodarka powiatu
    1. Program Rozwoju Przedsiębior.
    2. Strategia Rozwoju Powiatu Wadowickiego
    3. Raport o stanie gospodarki
  9. Turystyka
    1. Kościoły drewniane
    2. Ważniejsze zabytki
    3. Gospodarstwa Agroturystyczne
    4. Gospodarstwa Ekoturystyczne
  10. Kultura
  11. Sport
    1. Klasyfikacja szkół Powiatu Wadowickiego
    2. Kalendarz zawodów sportowych
    3. Uczniowskie Kluby Sportowe
  12. Nabór w urzędzie
  13. Zamówienia publiczne, przetargi
    1. Informacje z otwarcia ofert
    2. Plany zamówień publicznych
      1. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2020 roku
      2. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2019 r.
      3. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2018 r.
    3. Zmiany do SIWZ - Przetargi
    4. Ogłoszenia - Przetargi
    5. Wyniki - Przetargi
    6. Umowy - Przetargi
  14. Konto bankowe Starostwa
  15. Prawo
  16. Geoportal Powiatu Wadowickiego
  17. Rejestr umów Starostwa Powiatowego w Wadowicach
  18. Petycje
  19. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja
  20. Zarządzanie kryzysowe
    1. Dane kontaktowe PCZK
    2. Zasady postępowania podczas zagrożeń
      1. Burza
      2. Grad
      3. Katastrofy budowlane
      4. Mrozy
      5. Niewybuchy
      6. Powódź
      7. Śnieg na dachach
      8. Przesyłka niewiadomego pochodzenia
      9. Śnieżyce
      10. Upał
      11. Uwolnienie niebezpiecznych substancji
      12. W razie pożaru
      13. Wiatr
      14. Wichury
      15. Zagrożenie epidemiologiczne
      16. Zagrożenie radiacyjne
      17. Ukąszenie przez żmiję
      18. Terroryzm
      19. Informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego
    3. Sygnały alarmowe
    4. Mapy osuwiskowe
    5. Mapy powodziowe
  21. Monitoring
  22. Mapa serwisu
  23. Inne ogłoszenia
Gminy Powiatu Wadowickiego
Serwisy WWW Gmin
Andrych�w
Kalwaria Zebrzydowska
Lanckorona
Strysz�w
Brze�nica
Tomice
Spytkowice
Wiprz
Mucharz
Wadowice

Ogłoszenie o zamówieniu nr 2010/S 152-235244 z dnia 09.08.2010 na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 15 000000,00 zł na sfinansowanie planowanego w 2010r. deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągnię



Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:235244-2010:TEXT:PL:HTML
PL-Wadowice: Usługi udzielania kredytu
2010/S 152-235244
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Powiat Wadowicki Starostwo Powiatowe w Wadowicach
Do wiadomości: Marianna Karska34-100 Wadowice POLSKATel. +48 338734200E-mail: biuro@powiat.wadowice.plFaks +48 338232433
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej www.powiat.wadowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktukontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 15 000000,00 zł na sfinansowanie planowanego w 2010r.deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów ipożyczek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Wadowice.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
1. Udzielenie kredytu w kwocie 15 000 000,00 PLN w trakcie 2010 r.
2. Okres kredytowania 10 lat tj. do 31.12.2020 r.
3. Spłata kredytu nastąpi w ciągu 10 lat w okresie od 2011 r. do 31.12.2020r.
4. Karencja w spłacie kapitału i odsetek do 31.3.2011 r. Spłata odsetek nastąpi w okresie od 2011 r. do31.12.2020.
5. Spłata kapitału i odsetek kwartalna.
6. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku.
7. Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesyłanego przez bank do kredytobiorcyw terminie 7 dni od jego otrzymania.
8. Jako zabezpieczenie spłaty kredytu ustala się weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
9. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat.
10. Zastrzega się możliwość niewykorzystania części kredytu bez podania przyczyny.
11. W przypadku niewykorzystania transz kredytu lub jego części Zamawiający nie będzie obciążony żadnymikosztami.
12. W przypadku wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży winteresie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy to zgodnie z art. 145 ustawyPrawo zamówień publicznych Zamawiający, może odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.
13. Kwota prowizji ma obejmować wszystkie czynności i opłaty związane z uruchomieniem i obsługą kredytu.Prowizja określona jest w procentach w stosunku do podjętej kwoty kredytu i pobierana jest przy kolejnychtranszach w stosunku do podjętej kwoty kredytu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Nie
II.1.8) Podział na części
Nie
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
II.2.2) Opcje
Nie
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: – 50000,00 PLN.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawcy nie mogą polegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1ustawy prawo zamówień publicznych. Należy załączyć następujące dokumenty:
1. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24. ust. 1 pkt 2ustawy Pzp, w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich;
2. aktualne na dzień składania ofert zaświadczenia właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dotyczy to każdego z uczestników;
3. aktualną na dzień składania ofert informację z Krajowego Rejestru Karnego (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) dotyczącą wszystkich osób fizycznych będących wykonawcami oraz wszystkich urzędujących członków władz osób prawnych będących wykonawcami albo równoważnego zaświadczenia z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby,w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy PZP; gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich;
4. aktualną na dzień składania ofert informację z Krajowego Rejestru Karnego (wystawioną nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) dotyczącą podmiotów zbiorowych, albo równoważnego zaświadczenia z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich;
5. oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania określone w art. 22 ust. 1 Pzp oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp.
6. w przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, w miejsce dokumentów, o których mowa w pkt 1, 2, 3, 4 zobowiązany jest przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio dla pkt 1, 2, 4, że:
6.1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
6.2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
6.3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
Odpowiednio dla pkt. 3, składa:
— zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 PZP,(wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); przy czym gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie złożenie kompletu wymienionych wyżej dokumentów dotyczy każdego z nich.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,nie wydaje się powyższych dokumentów, wykonawca może je zastąpić stosownym dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
7. dokumenty, o których mowa w pkt. 6 muszą być złożone w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski i poświadczonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem.
A. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0 1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3) Zdolność techniczna
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone

Nie
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury

Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

Nie
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 14.9.2010 - 15:00
Dokumenty odpłatne Nie
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
15.9.2010 - 10:30
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 15.9.2010 - 11:00
Miejsce
Starostwo Powiatowe w Wadowicach przy ul. Batorego 2, sala posiedzeń - pokój nr 0.11 (parter).
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Tak
Komisja przetargowa oraz wszyscy zainteresowani przedmiotowym postępowaniem.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Nie
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Urząd Zamówień Publicznych ul. Postępu 17a02-676 Warszawa POLSKA Tel. +48 224587705Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587700
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Urząd Zamówień Publicznych ul. Postępu 17a02-676 Warszawa POLSKA Tel. +48 224587705Internet: htthttp://www.uzp.gov.plFaks +48 224587700
VI.4.2) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopie odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Odwołanie w zależności od sposobu jego przesłania wnosi się w terminie:
— 10 dni (faks, droga elektroniczna),
— 15 dni (inny sposób).
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych ul. Postępu 17a02-676 Warszawa POLSKA Tel. +48 224587705Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587700
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
4.8.2010

Wadowice dn. 03.09.2010r.
WBI 343-33/10

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

           o Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 15 000 000, 00 zł na sfinansowanie planowanego w 2010r. deficytu budżetu Powiatu i spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
 
ogłoszenie o zamówieniu nr 2010/S 152-235244 z dnia 09.08.2010r.


W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759) uprzejmie wyjaśnia:

Pytania:
1.    Czy Zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego?
2.    Czy Skarbnik Powiatu złoży kontrasygnatę na wekslu mającym stanowić zabezpieczenie kredyty?
3.    Czy w okresie kredytowania, do wyliczenia odsetek należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. miesiąc liczący rzeczywistą liczbę dni, rok liczący 365 dni, a rok przestępny 366 dni?
4.    Czy aktualizacja stawki bazowej WIBOR 1M odbywać się będzie miesięcznie?
5.    Z uwagi na brak szczegółowego określenia w SWIZ stawki WIBOR 1M, prosimy             o potwierdzenie czy w umowie kredytowej można będzie zastosować stawkę np.:
„stawka ustalana na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M wyznaczana na dwa dni robocze przed końcem miesiąca i obowiązująca od 1-go dnia następnego miesiąca.”
6.     Prosimy o wyjaśnienie zapisu pkt3 ppkt7 SIWZ oraz pkt10 zał. Nr 3 do, SIWZ który brzmi: „Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesłanego przez bank do kredytobiorcy w terminie 7 dni od jego otrzymania”- w odniesieniu do zapisu o terminie spłat odsetek tj. na koniec kwartału kalendarzowego.
Czy należy rozumieć, że spłata odsetek będzie następować na koniec kwartału pod warunkiem otrzymania z Banku zawiadomienia o wysokości odsetek z odpowiednim wyprzedzeniem tj. najpóźniej 7 dni przed terminem płatności.
7.    Czy Zamawiający zastrzegając w SIWZ możliwość przesunięcia terminu spłat rat kredytu dopuszcza, że może to skutkować jednorazową spłatą kredytu np. na koniec okresu kredytowania?
8.    Prosimy o informację niezbędne do wyliczenia ceny oferty:
a)    Czy należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. miesiąc liczący rzeczywistą liczbę dni, rok liczący 365 dni, a rok przestępny 366 dni?
b)    Jaka wartość stawki WIBOR 1M (lub z jakiego dnia) powinna być zastosowana do wyliczenia ceny?
c)    Czy wysokość i terminy uruchomienia transz kredytu określone w pkt3 Zał. Nr 3 do SIWZ, jako istotne postanowienia przyszłej umowy odnoszą się również do wyliczenia ceny oferty?
d)    Spłata kapitału i odsetek będzie następować w ostatnim dniu kwartału kalendarzowego w okresie od 31.12.2011 do 31.12.2020r.-jeżeli spłata przypadnie na dzień wolny od pracy, to czy należy przesunąć termin spłaty na najbliższy dzień roboczy po tym dniu?
9.    Prosimy o przedłożenie uchwały Rady Powiatu w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu.
10.    Prosimy o przedłożenie opinii RIO o wykonaniu budżetu w 2009r. oraz za I półrocze 2010 ( jeżeli jest dostępna).
11.    Prosimy o przedłożenie przepływów pieniężnych na okres kredytowania uwzględniających zaciągnięcie i spłatę wnioskowanego kredytu.
12.    Prosimy o przedłożenie wykazu instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie          z JST (z uwzględnieniem nazwy, numeru Regon i NIP).
13.    Prosimy o przedłożenie wykazu instytucji, w których JST korzysta z kredytów lub pożyczek (nazwa, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenie, ostateczny termin spłaty).
14.    Czy Gmina posiada zobowiązania z tytułu wykupu wierzytelności?
15.    Oświadczenie o powiązaniach kapitałowych, organizacyjnych, posiadanych akcjach             i udziałach.
16.    Informacji na temat zadłużenia finansowego w instytucjach finansowych z podaniem nazwy instytucji, kwoty udzielonego kredytu, aktualnej kwoty zadłużenia, harmonogramu spłat.
17.    Przedstawienia informacji nt. oszacowanych kosztów powodzi na terenie Powiatu, które obciążą budżet w kolejnych okresach oraz źródeł finansowania tych kosztów
18.    Informacji czy Powiat otrzymał promesę Skarbu Państwa na finansowanie skutków powodzi przez Skarb Państwa. Jeżeli tak to, na jaką kwotę.
19.    Czy skarbnik powiatu złoży kontrasygnatę na wekslu oraz czy zaparafuje deklarację wekslową i każdą stronę umowy kredytowej?
20.    Czy zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego?
21.    W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego proszę o uzupełnienie danych finansowych o następujące informacje:
- jaki jest udział dochodów bieżących w kwocie dochodów budżetowych ogółem zrealizowanych w 2009r.
22.    Ponadto prosimy o rozważenie zapisu dotyczącego oprocentowania na proponowany przez Bank w następującej formie:
a)    Od udzielonego kredytu Bank pobierze odsetki według zmiennej stopy procentowej obliczane w stosunku rocznym od kwoty wykorzystanego kredytu. Wysokość oprocentowania będzie równa:
 zmiennej stopie WIBOR dla depozytów 1-miesięcznych w PLN z notowania na dwa dni robocze przed datą ciągnienia i przed każdym następnym okresem odsetkowym powiększonej o marżę Banku. Na dzień podpisania niniejszej umowy wysokość marży wynosi.. % p.a.. Odsetki naliczane są w okresach                                    1- miesięcznych i płatne przez Kredytobiorcę ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca w okresie kredytowania oraz w dniu ostatecznej spłaty pojedynczego ciągnienia.
Aktualizacja stopy zmiennej będzie następowała w dniu płatności odsetek ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca nawet, jeśli nie upłynął okres 1-miesięczny
b)     Jeżeli dzień płatności odsetek będzie przypadał w dniu wolnym od pracy                    w Banku, to odsetki będą płatne w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy; analogicznie stopa zmienna będzie aktualizowana z datą waluty pierwszego roboczego dnia następującego po dniu wolnym od pracy. Pierwszy termin spłaty odsetek przypada w dniu ……………….
W dniu podpisania umowy kredytu tj. w dniu …..(data) ….. oprocentowanie wynosiło ….. % (podać sumę stawki bazowej i marży Banku)
c)    Do celów niniejszej umowy przy ustaleniu stopy procentowej w stosunku rocznym przyjmuje się, jako bazę 360/365 dni. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się                w okresach obrachunkowych faktyczną liczbę dni kalendarzowych.
23.    Jak rozumieć zapis pkt1 Istotnych Postanowień Przyszłej Umowy, że udzielenie kredytu nastąpi w trakcie 2010
24.    Jaki jest ostateczny termin uruchomienia kredytu. W załączniku nr 1 do SIWZ ostateczny termin uruchomienia kredytu to 31.12.2010,w pkt3 Istotnych Postanowień Przyszłej Umowy ostatnia transza ma być w dniu 15.12.2010r.
25.    Czy spłata pierwszej raty kredytu ma nastąpić 31.03.2011r. W SIWZ jest podana informacja, że karencja w spłacie kredytu jest do 31.03.2011r.
26.    O jakich kosztach jest mowa, w pkt14 Istotnych Postanowień Przyszłej Umowy                    w przypadku odstąpienia Zamawiającego od umowy
27.    W pkt18 Istotnych Postanowień Przyszłej     Umowy dopuszcza się przesunięcie terminów spłat rat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. W jaki sposób będzie regulowane przesunięcie spłaty rat kredytowych. Czy postanowienia w/w pkt. oznacza dokonanie zmian jednostronnym oświadczeniem Kredytobiorcy, czy uzależnione będzie od zgody obydwu stron i zostanie potwierdzone aneksem do umowy.
28.    W pkt9 Istotnych Postanowień Przyszłej Umowy oprocentowanie kredytu zmienne uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży Banku. Z którego dnia ma być przyjęta stawka WIBOR 1M do umowy kredytowej oraz do obliczenia ceny kredytu. W którym dniu będzie następowała zmiana oprocentowania
29.    Czy Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji?
30.    Czy będzie kontrasygnata Skarbnika Powiatu na:
- umowie kredytu
- wekslu
- deklaracji wekslowej
- oświadczeniu o poddaniu się egzekucji
31.    Czy zostanie podpisana umowa ustalająca ogólne warunki finansowania (treść w załączeniu)


Prośba o udostępnienie następujących dokumentów:
32.    Statut Starostwa
33.    Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008r.(Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-27S Rb-28S)
34.    Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za 2009r. i I półrocze 2010, (informacja składana do RIO)
35.    Opinie RIO w sprawie wykonania budżetu powiatu za ostatnie dwa lata i za I półrocze 2010r.
36.    Opinie RIO w sprawie projektu budżetu powiatu na 2010r.
37.    Opinie RIO w sprawie informacji złożonej przez zarząd powiatu o przebiegu wykonania budżetu za 2009r. oraz za I półrocze 2010r.
38.    Opinie RIO o prognozie kwoty długu na 2010 r. i możliwości pokrycia deficytu budżetowego danego roku.
39.    Uchwała w sprawie wyboru starosty, zarządu oraz powołania skarbnika powiatu,
40.    Kopie umów o kredyt/pożyczkę zaciągniętych w innych bankach lub informacji                o zaciągniętych kredytach lub pożyczek( bank kredytujący, pierwotna kwota kredytu, aktualna kwota kredytu, okres kredytowania, zabezpieczenie kredytu)
41.    Sprawozdanie (półroczne/roczne) z wykonania dochodów podatkowych za 2009r.               i I półrocze 2010r.
42.    Informacja dotycząca korzystania przez Powiat z finansowania w formie wykupu wierzytelności factoring, forfaiting, akcjach i udziałach w innych podmiotach, udzielonych poręczenia i innych zobowiązaniach, wyemitowanych papierach wartościowych
43.    Informację o liczbie ludności na koniec 2008,2009,30.06.2010r
44.    Opinie RIO w sprawie budżetu 2010r.
45.    Opinie RIO w sprawie prognozy kwoty długu 2010r.
46.    Opinie RIO w sprawie wykonania budżetu 2009r

47.    W SIWZ w art. 3(opis przedmiotu zamówienia) pkt2 ppkt4 znajduje się zapis następującej treści: „Karencja w spłacie kapitału i odsetek do 31.03.2011r. Spłata odsetek nastąpi w okresie od 2011r. do 31.12.2020r.
Prosimy o doprecyzowanie powyższego zapisu i stwierdzenie wprost czy Zamawiający w okresie karencji w spłacie odsetek przewiduje kapitalizację odsetek, czy też jedynie ich naliczanie, zawieszenie zapłaty oraz jednorazową spłatę po okresie karencji.
Ustawa o finansach publicznych uznaje kapitalizację odsetek za niedopuszczalną
48.    Czy do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj.: rok obrachunkowy liczący 365/366 dni?

Odpowiedzi:

Ad.1 Jeżeli po podpisaniu umowy kredytowej konieczne będzie podpisanie oświadczenia            o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego to zamawiający podpisze takie oświadczenie.
Ad.2 Skarbnik Powiatu złoży kontrasygnatę na wekslu mającym stanowić zabezpieczenie kredytu.
Ad.3 Do naliczenia odsetek w okresie kredytowania należy przyjąć kalendarz rzeczywisty liczący 365 dni.
Ad.4 Aktualizacja stawki WIBOR 1M odbywać się będzie miesięcznie.
Ad.5 W umowie kredytowej proponujemy zastosować zapis „Oprocentowanie kredytu liczone będzie według stawki WIBOR 1M, oznaczający stopę procentową dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, liczonych, jako średnia notowań ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego okresu obrachunkowego”, która obowiązuje od 1-go dnia następnego miesiąca. 
Ad.6 Spłata odsetek będzie następować w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy na podstawie zawiadomienia otrzymanego najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności.
Ad.7 Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia terminu spłat rat kredytu jednak nie będzie to skutkowało jednorazową spłatą na koniec okresu kredytowania.
Ad.8 a) należy przyjąć kalendarz rzeczywisty.
         b) odpowiedź na to pytanie wskazana jest w Specyfikacji Istotnych Warunków    Zamówienia w pkt12 ppkt3.
        c) wysokość i terminy uruchomienia transz kredytu odnoszą się również do   wyliczenia ceny oferty
        d) spłata kapitału i odsetek następować będzie w okresie od 31.03.2011r. do    31.12.2020r., w ostatnim dniu roboczym, a jeżeli spłata ta przypadnie w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po tym terminie
Ad.9 Rada Powiatu nie podjęła takiej uchwały gdyż nie zachodziła taka konieczność                      w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych
Ad.10 Opinie RIO w sprawie wykonania budżetu powiatu za 2008/ 2009 rok przekazujemy w załączeniu, za I półrocze 2010r. w chwili obecnej nie posiadamy
Ad.11 W załączeniu przekazujemy prognozę sfinansowania długu publicznego Powiatu Wadowickiego w latach 2010-2020 stanowiącą załącznik nr 11 do Uchwały Rady Powiatu Wadowickiego Nr XXXV/253/10 z dnia 25.03.2010r. w sprawie zmian w budżecie powiatu
Ad.12 Nie występują instytucje, które są powiązane kapitałowo i organizacyjnie z Powiatem Wadowickim (powiat nie posiada żadnych akcji czy udziałów)
Ad.13 W załączeniu przekazujemy wykaz instytucji, w których Powiat Wadowicki korzysta z kredytów i pożyczek.
Ad.14 Powiat nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności.
Ad.15 Odpowiedź w Ad.12
Ad.16 Odpowiedź w Ad.13
Ad.17 Szacowany koszt strat spowodowany powodzią na terenie powiatu wadowickiego to 9.816.183,77 zł . Źródłem finansowania są dotacje oraz udział własny powiatu.
Ad.18 Powiat wadowicki otrzymał promesę Skarbu Państwa na finansowanie skutków powodzi w wys. 1.000.000,00zł ( kolejne wnioski o dotację zostały złożone i wstępnie pozytywnie zaopiniowane)
Ad.19 Skarbnik Powiatu złoży kontrasygnatę na wekslu, zaparafuje deklarację wekslową i każdą stronę umowy kredytowej.
Ad.20 Odpowiedź w Ad.1
Ad.21 Udział dochodów bieżących w kwocie dochodów budżetowych ogółem zrealizowanych w 2009r. wynosi 92,90%
Ad.22 Proponujemy dokonanie następującego zapisu dotyczącego oprocentowania:
a)    „Stawkę referencyjną stanowi WIBOR 1M, oznaczający stopę procentową dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, liczonych, jako średnia notowań ze wszystkich dni miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy”, która obowiązuje od 1-go dnia następnego miesiąca. 
Aktualizacja stawki WIBOR 1M odbywać się będzie miesięcznie.
b) spłata kapitału i odsetek następować będzie w okresie od 31.03.2011r. do 31.12.2020r., w ostatnim dniu roboczym a jeżeli spłata ta przypadnie w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po tym terminie.
c) Do celów niniejszej umowy przy ustaleniu stopy procentowej w stosunku rocznym jak i do naliczenia odsetek w okresie kredytowania należy przyjąć kalendarz rzeczywisty liczący 365 dni 
Ad.23 Udzielenie kredytu od momentu podpisania umowy nastąpi do końca 2010r.
Ad.24 Ostateczny termin uruchomienia kredytu to 31.12.2010r. Terminy wypłaty transz zostały podane orientacyjnie.
Ad.25 Tak pierwsza spłata raty nastąpi w dniu 31.03.2011r.
Ad.26 W przypadku odstąpienia od umowy o której jest mowa w Istotnych Postanowieniach  Przyszłej Umowy pkt.14 bank nie pobierze żadnych dodatkowych  opłat czy kosztów z tego tytułu.
Ad.27 Przesunięcie rat kredytu następować będzie na podstawie aneksu do umowy
Ad.28 Odpowiedź w Ad.5, Ad.8b
Ad.29 Odpowiedź w Ad.1
Ad.30 Odpowiedź w Ad.2 i Ad. 19
Ad.31 Nie zostanie podpisana umowa ustalająca warunki finansowania.
Ad.32 Statut Powiatu Wadowickiego dostępny jest w na stronie www.powiat.wadowice.pl – Prawo Lokalne – Statut Powiatu Wadowickiego lub do wglądu w Starostwie Wydz. Finansów i Budżetu. 
Ad.33 Roczne sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008 r. znajduje się na stronie www.powiat.wadowice.pl – BIP - Zarząd - Uchwała Zarządu (2009r) - nr CXXXIV/562/09 z dn.16.03.2009r. lub do wglądu w Starostwie Wydz. Finansów i Budżetu.
Ad. 34 Analiza wykonania budżetu powiatu Wadowickiego za 2009 znajduje się na stronie www.powiat.wadowice.pl – BIP - Zarząd - Uchwała Zarządu (2010r) - nr CXCVII/1029/10 z dn.15.03.2010r.; a pierwsze półrocze 2010r BIP - Zarząd - Uchwała Zarządu (2010r) – nr CCXXXV/1251/10 z 26.08.2010r. lub do wglądu w Starostwie Wydz. Finansów i Budżetu.
Ad.35 Opinie RIO w sprawie wykonania budżetu powiatu za 2008/ 2009 rok przekazujemy w załączeniu, a za I półrocze 2010r. w chwili obecnej posiadamy tylko informację z wykonania Budżetu Powiatu za II kwartał 2010 na stronie www.powiat.wadowice.pl – BIP- Budżet i Majątek – Budżet.
Ad.36 Opinie RIO w sprawie projektu budżetu Powiatu na 2010r. przekazujemy w załączeniu
Ad.37 Odpowiedź w Ad.35
Ad.38 Opinia RIO w sprawie prognozy kwoty długu i możliwości pokrycia deficytu budżetowego Powiatu w latach 2010-2020r. znajduje się na stronie: www.powiat.wadowice.pl – BIP - Budżet i Majątek – Budżet (2009r) – Uchwała nr ZII.SON/K-426-2/07/09 i ZII.SON/K-426-1/08/09 z dn.08.02.2009r.lub do wglądu w Starostwie Wydz. Finansów i Budżetu.
Ad.39 Uchwała w sprawie wyboru Starosty, Zarządu znajduje się na stronie: www.powiat.wadowice.pl- BIP - Rada – Uchwały (2006r) (Uchwała Nr I/3/06 i I/5/06 z dnia 27.11.2006r) – lub do wglądu w Starostwie Wydz. Finansów i Budżetu, natomiast o powołaniu Skarbnika Powiatu przekazujemy w załączeniu.
Ad.40 Odpowiedź w Ad.13
Ad.41 Sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych Rb27 znajduje się na naszej stronie: www.powiat.wadowice.pl  – lub do wglądu w Starostwie Wydz. Finansów i Budżetu.
Ad.42 Powiat nie posiada żadnych zobowiązań wymienionych w tym pytaniu
Ad.43 Liczba ludności Powiatu Wadowickiego na koniec 2008 roku- 156.177 osób, 2009 roku-155.923 osoby wg stanu na 30.03.2010r.- 156.042osoby (na 30.06.2010 brak danych w chwili obecnej)
Ad.44 Odpowiedź w Ad.36
Ad.45 Odpowiedź w Ad.38
Ad.46 Odpowiedź w Ad.35
Ad.47 Zamawiający przewiduje naliczanie odsetek oraz ich jednorazowa spłatę po okresie karencji.

W załączeniu:
Rb-28S;
Rb-NDS;Rb-27S;Rb-n;Rb-Z;
Uchwały i załączniki

Projekt i program Interhead.pl
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.
|