a a a
  1. Aktualności
  2. Jak załatwić sprawę - druki do pobrania
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych
  4. Wydziały, Zespoły, Biura
    1. Archiwista Zakładowy
    2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
    3. Zespół Radców Prawnych
    4. Audytor Wewnętrzny
    5. Biuro Rady Powiatu
    6. Biuro Projektów Edukacyjnych
    7. Inspektor Ochrony Danych
    8. Geodeta Powiatowy
    9. Geolog Powiatowy
    10. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
    11. Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
    12. Wydział Budżetu i Finansów
    13. Wydział Dróg Powiatowych
    14. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
    15. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
    16. Wydział Komunikacji i Transportu
    17. Wydział Organizacji i Nadzoru
    18. Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
    19. Wydział Środowiska
    20. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
    21. Zespół Kontroli Wewnętrznej
    22. Biuro Ochrony Zdrowia
      1. Biuro Ochrony Zdrowia
    23. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  5. Jednostki Organizacyjne
  6. Powiatowe służby, inspekcje, straże
  7. Organizacje pozarządowe
    1. Org. dział. dla niepełnosprawnych
    2. Program współpracy Powiatu Wadowickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok
    3. Fundacje
    4. Jedn.org.pow.dział.dla niepełnospr.
    5. Stowarzyszenia
    6. Organizacje pożytku publicznego
    7. Stowarzyszenia kultury fizycznej
    8. Dokumenty i formularze
    9. Ogłoszenia, komunikaty
  8. Gospodarka powiatu
    1. Program Rozwoju Przedsiębior.
    2. Strategia Rozwoju Powiatu Wadowickiego
    3. Raport o stanie gospodarki
  9. Turystyka
    1. Kościoły drewniane
    2. Ważniejsze zabytki
    3. Gospodarstwa Agroturystyczne
    4. Gospodarstwa Ekoturystyczne
  10. Kultura
  11. Sport
    1. Klasyfikacja szkół Powiatu Wadowickiego
    2. Kalendarz zawodów sportowych
    3. Uczniowskie Kluby Sportowe
  12. Nabór w urzędzie
  13. Zamówienia publiczne, przetargi
    1. Informacje z otwarcia ofert
    2. Plany zamówień publicznych
      1. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2020 roku
      2. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2019 r.
      3. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2018 r.
    3. Zmiany do SIWZ - Przetargi
    4. Ogłoszenia - Przetargi
    5. Wyniki - Przetargi
    6. Umowy - Przetargi
  14. Konto bankowe Starostwa
  15. Prawo
  16. Geoportal Powiatu Wadowickiego
  17. Rejestr umów Starostwa Powiatowego w Wadowicach
  18. Petycje
  19. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja
  20. Zarządzanie kryzysowe
    1. Dane kontaktowe PCZK
    2. Zasady postępowania podczas zagrożeń
      1. Burza
      2. Grad
      3. Katastrofy budowlane
      4. Mrozy
      5. Niewybuchy
      6. Powódź
      7. Śnieg na dachach
      8. Przesyłka niewiadomego pochodzenia
      9. Śnieżyce
      10. Upał
      11. Uwolnienie niebezpiecznych substancji
      12. W razie pożaru
      13. Wiatr
      14. Wichury
      15. Zagrożenie epidemiologiczne
      16. Zagrożenie radiacyjne
      17. Ukąszenie przez żmiję
      18. Terroryzm
      19. Informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego
    3. Sygnały alarmowe
    4. Mapy osuwiskowe
    5. Mapy powodziowe
  21. Monitoring
  22. Mapa serwisu
  23. Inne ogłoszenia
Gminy Powiatu Wadowickiego
Serwisy WWW Gmin
Andrych�w
Kalwaria Zebrzydowska
Lanckorona
Strysz�w
Brze�nica
Tomice
Spytkowice
Wiprz
Mucharz
Wadowice

Ogłoszenie o zamówieniu nr 59367 - 2013 z dnia 18.04.2013 r. na Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych: florysty, carvingu, profesjonalnej hostessy/hosta, kosmetycznego, wizażu i stylizacji paznokci, baristy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych P



Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.powiat.wadowice.pl


Wadowice: Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych: florysty, carvingu, profesjonalnej hostessy/hosta, kosmetycznego, wizażu i stylizacji paznokci, baristy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Wadowickiego w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, wg 5 zadań
Numer ogłoszenia: 59367 - 2013; data zamieszczenia: 18.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.wadowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych: florysty, carvingu, profesjonalnej hostessy/hosta, kosmetycznego, wizażu i stylizacji paznokci, baristy dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Wadowickiego w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, wg 5 zadań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych: -kursu florysty dla 30 uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla 15 uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, -kursu carvingu dla 10 uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla 10 uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, -kursu profesjonalnej hostessy/hosta wraz z warsztatami stylizacji i wizażu oraz sesją zdjęciową dla 10 uczniów Zespołu Szkół im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, -kursu kosmetycznego, wizażu i stylizacji paznokci dla 15 uczniów Zespołu Szkół im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz 30 uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, -kursu baristy dla 25 uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla 25 uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce,.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie, dlatego też musi wykazać w formie załączonego do oferty oświadczenia i wykazu głównych usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia odpowiednio dla zadania nr 1, 2, 3, 4, 5, że w ciągu ostatnich 3 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert wykonał, co najmniej trzy usługi poparte dowodami należytego ich wykonania polegające na przeprowadzeniu kursu odpowiadającego przedmiotowi zamówienia odpowiednio dla zadania nr 1, 2, 3, 4, 5. Zamawiający nie wymaga wskazywania przez Wykonawcę usług niewykonanych lub wykonanych nienależycie Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenia, wykaz i inne dokumenty dołączone do oferty.

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadającymi odpowiednie kwalifikacje: co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu kursów, odpowiadających swoją tematyką przedmiotowi zamówienia odpowiednio dla zadania nr 1, 2, 3, 4, 5 wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz oświadczeniem, iż posiadają one wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dla zadania nr 4 - osoba prowadząca zajęcia praktyczne winna być dyplomowaną kosmetyczką. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenia, wykaz i inne dokumenty dołączone do oferty.

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz wykonanych należycie głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających przedmiotowi zamówienia odpowiednio dla zadania nr 1, 2, 3, 4, 5 sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 4 do SIWZ. Do trzech wykonanych usług (wskazanych w wykazie dla potwierdzenia spełniania warunku opisanego wyżej) należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonana należycie odpowiednio dla danego zadania .;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.04.2013 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, sekretariat pok. nr 314 (III piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie kursu florysty dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie.

·         1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursu florysty dla 30 uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla 15 uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Kurs ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania kompozycji roślinnych o różnej tematyce. Na kursie uczestnicy zapoznają się z trendami panującymi w bukieciarstwie oraz z jakich roślin można układać bukiety. Młodzież zapozna się z gatunkami roślin ozdobnych i specyfiką ich uprawy. Nauczy się komponować bukiety na wszelkie okazje: śluby, pogrzeby, święta itp. Po ukończeniu kursu uczestnicy będą potrafili udekorować kwiatami różnego rodzaju wnętrza, jak na przykład: sale balowe, konferencyjne, czy restauracje. Planowana ilość osób: 45 W ZS nr 3 w Wadowicach: 2 grupy (maksymalnie po 15 osób), W ZS nr 1 w Andrychowie: 1 grupa 15 osobowa. Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach ul. Wojska Polskiego 13, 34-100 Wadowice, Zespół Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie, ul. Stefana Batorego 9, 34-120 Andrychów. Zamawiający udostępni Wykonawcy sale lekcyjne do przeprowadzenia kursu w w/w szkołach. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Wykonawca zapewnia niezbędny materiał florystyczny i materiały szkoleniowe do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika.Za powierzone mienie odpowiada Wykonawca. Kurs może zostać również zorganizowany w miejscu siedziby Wykonawcy, bądź w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS nr 3w Wadowicach i ZS nr 2 w Andrychowie do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu, ubezpieczenie uczestników kursu w niezbędnym zakresie oraz właściwą realizację kursu. Wykonawca ponosi koszty związane z opłatami drogowymi, np. na autostradach, parkingach itp. Termin przeprowadzenia kursu: do dnia 22.06.2013 r. Zakres programowy szkolenia Kurs powinien obejmować minimum 30 godzin zajęć (w tym zajęcia praktyczne i teoretyczne). Godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę (czas trwania przerwy nie jest wliczany w czas realizacji zajęć). Zajęcia mogą odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, po zakończeniu zajęć szkolnych, a w soboty, po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem szkolnym i uczestnikami kursu. Wykonawca po podpisaniu umowy (podpisanie umowy następuje w siedzibie Zamawiającego) przed realizacją kursu, co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem kursu ma obowiązek dostarczyć do Zamawiającego szczegółowy harmonogram kursu. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu w każdy dzień jego odbywania bezpłatny catering. Usługa cateringowa ma zostać zrealizowana na miejscu szkolenia, przed rozpoczęciem zajęć (czas posiłku nie wchodzi w czas trwania zajęć). Pod pojęciem catering należy rozumieć obiad składający się z dania głównego (mięso lub ryba z dodatkiem ziemniaków, ryżu lub frytek i zestawu surówek), napój min. 0,2 l (soki, woda mineralna gazowana i niegazowana) . Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło z kompletem sztućców i serwetek, obiad musi być dostarczony jako wyporcjowany. Przed rozpoczęciem kursu Wykonawca przedstawi Koordynatorowi powiatowemu projektu menu do akceptacji. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich 3 lat najmniej 3 zamówienia obejmujące usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu florysty. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadającymi odpowiednie kwalifikacje oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy związane z florystyką. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wśród uczestników kursu oceny merytorycznej kursu-wiedzy na podstawie testu i ankiet o przebiegu kursu. Testy i ankiety przeprowadzane są na początku i na zakończenie kursu - ewaluacja kursu. Wyniki testów i ankiet tzw. ewaluacji Wykonawca przekaże w formie pisemnej Zamawiającemu po zakończeniu kursu. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu dokumentację fotograficzną (min. 10 zdjęć) z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu. Tematyka zajęć: 1) Wprowadzenie do bukieciarstwa i florystyki. 2) Teoria barw i kompozycji (zagadnienia normalizacji we florystyce, kolor i perspektywa), 3) Florystyczne zasady kompozycyjne (porządek we florystyce, styl kompozycji, linie w kompozycji, punkt w kompozycji, sposób rozmieszczenia elementów w kompozycji), 4) Narzędzia florysty -materiałoznawstwo (narzędzia i urządzenia florystyczne, środki techniczne, materiały dekoracyjne, organizacja stanowiska pracy), 5) Botanika-wprowadzenie (systematyka i nazewnictwo roślin wyższych, morfologiczna budowa rośliny, elementy fizjologii roślin). 6) Materiał roślinny (przedłużanie trwałości kwiatów ciętych, zielone dodatki w bukieciarstwie, faza zakupu kwiatów do kompozycji, przygotowanie roślin do zastosowania w kompozycjach). 7) Florystyka okolicznościowa - nauka wykonywania kokard ozdobnych i dostosowanie ich do kompozycji, rodzaje technik układania kwiatów, cechy dobrych bukietów, dekoracja jednego kwiatu, wiązanki skrętne i równoległe, bukiety w stylu dekoracyjnym ,bukiety w stylu formalno-liniowym. 8) Sztuka układania kwiatów w naczyniach (kompozycje w naczyniach klasyczne i nowoczesne). 9) Dekoracje kwiatów doniczkowych (dobór odpowiednich akcesoriów do dekoracji kwiatów doniczkowych, dekoracja kwiatów doniczkowych). 10) Artystyczne pakowanie prezentów (zasady dekorowania prezentów, rodzaje i dobór odpowiednich materiałów, dekorowanie butelki, torebki, pudełka). 11) Dekoracje stołów (cechy dobrej dekoracji stołu, dobór naczyń i kwiatów, rozmieszczenie kompozycji na stole, dodatkowe elementy wystroju stołu - świece). 12) Florystyka ślubna (historia bukietu ślubnego, dobór bukietu ślubnego, techniki wykonywania bukietów ślubnych, wiązanka ślubna typu biedermeier, wiązanka spływająca - angielska, przypinki korsarze). 13) Florystyka żałobna (dobór materiałów do kompozycji pogrzebowych, nauka wiązania szarfy, wiązanka pogrzebowa, wiązanka pogrzebowa we florecie, wiązanka pogrzebowa na pokładzie)..

·         2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.06.2013.

·         4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie kursu carvingu dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie.

·         1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursu carvingu dla 10 uczniów Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach oraz dla 10 uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Kurs ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu carvingu, nabycie umiejętności rzeźbienia w owocach i warzywach, wykonywania ozdób z warzyw i owoców, rozwinięcie zdolności manualnych. Planowana ilość osób: 20 Miejsce przeprowadzenia kursu: Zespół Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach ul. Wojska Polskiego 13, 34-100 Wadowice, Zespół Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie, ul. Stefana Batorego 9, 34-120 Andrychów. Zamawiający udostępni Wykonawcy sale lekcyjne do przeprowadzenia kursu w w/w szkołach. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Za powierzone mienie odpowiada Wykonawca. Kurs może zostać również zorganizowany w miejscu siedziby Wykonawcy, bądź w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Zapewnia on wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS nr 3 w Wadowicach i ZS nr 2 w Andrychowie do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu, ubezpieczenie uczestników kursu w niezbędnym zakresie oraz właściwą realizację kursu. Wykonawca ponosi koszty związane z opłatami drogowymi, np. na autostradach, parkingach itp. Termin przeprowadzenia kursu: 10 uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach -do 22.06.2013 r. 10 uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie - od 01.10.2013 r. do 14.12.2013 r. Kurs powinien obejmować minimum 30 godzin zajęć, w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne (zajęcia praktyczne nie mniej, niż 25 godzin). Godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę (czas trwania przerwy nie jest wliczany w czas realizacji zajęć). Zajęcia mogą odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, po zakończeniu zajęć szkolnych, a w soboty, po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem szkolnym i uczestnikami kursu. Wykonawca po podpisaniu umowy (podpisanie umowy następuje w siedzibie Zamawiającego) przed realizacją kursu, co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem kursu ma obowiązek dostarczyć do Zamawiającego szczegółowy harmonogram kursu. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami bhp w takcie trwania kursu. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie oraz sprzęt zakupiony w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, tj. walizka do carvingu złożona z 25 elementów (w Zespole Szkół nr 3 w Wadowicach). Inne niezbędne narzędzia, materiały i produkty do przeprowadzenia kursu (np. noże do carvingu, naczynia, surowce, owoce i warzywa itp.) zapewni Wykonawca. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu w każdy dzień jego odbywania bezpłatny catering. Usługa cateringowa ma zostać zrealizowana na miejscu szkolenia, przed rozpoczęciem zajęć (czas posiłku nie wchodzi w czas trwania zajęć). Pod pojęciem catering należy rozumieć obiad składający się z dania głównego (mięso lub ryba z dodatkiem ziemniaków, ryżu lub frytek i zestawu surówek), napój min. 0,2 l (soki, woda mineralna gazowana i niegazowana). Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło z kompletem sztućców i serwetek, obiad musi być dostarczony jako wyporcjowany. Przed rozpoczęciem kursu Wykonawca przedstawi Koordynatorowi powiatowemu projektu menu do akceptacji W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich 3 lat najmniej 3 zamówienia obejmujące usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu carvingu. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadającymi odpowiednie kwalifikacje oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy związane z carvingiem. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wśród uczestników kursu oceny merytorycznej kursu-wiedzy na podstawie testu i ankiet o przebiegu kursu. Testy i ankiety przeprowadzane są na początku i na zakończenie kursu - ewaluacja kursu. Wyniki testów i ankiet tzw. ewaluacji Wykonawca przekaże w formie pisemnej Zamawiającemu po zakończeniu kursu. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 10 zdjęć). Tematyka zajęć: Część teoretyczna: a)Omówienie zasad bezpieczeństwa przydatnych podczas pracy z ostrymi narzędziami, b)Zapoznanie z przeznaczeniem każdego narzędzia do zdobienia warzyw i owoców, c)Zapoznanie z podstawowymi technikami rzeźbienia i zasadami, jakie powinno się stosować przy wykrawaniu warzyw i owoców, d)Omówienie sposobów przechowywania i eksponowania kompozycji, e)Omówienie technik wycinania kwiatów, liści i innych ozdób w dużych owocach i warzywach, f)Szczegółowy opis czynności i technik potrzebnych do wykonania pierwszej rzeźby. Część praktyczna: a)Uzyskanie podstawowych umiejętności w carvingu, podstawowe cięcia, b)Wycinanie liści i kwiatów z rożnych warzyw i owoców, takich jak: arbuz, melon, dynia, burak, kalarepa, rzodkiew, ogórek, cukinia, marchew i inne, c)Utworzenie kompozycji z wykonywanych elementów, d)Wycinanie bukietów kwiatowych w dyni i melonie wraz z instruktorem, e)Uczniowie proponują i wykonują własne aranżacje, f)Zapoznanie uczestników z techniką, sposobami oraz możliwościami zastosowania carvingu w praktyce..

·         2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2013.

·         4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie kursu profesjonalnej hostessy/hosta wraz z warsztatami stylizacji i wizażu oraz sesją zdjęciową dla 10 uczniów Zespołu Szkół w Kalwarii Zebrzydowskiej.

·         1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursu profesjonalnej hostessy/hosta wraz z warsztatami stylizacji i wizażu oraz sesją zdjęciową dla 10 uczniów Zespołu Szkół w Kalwarii Zebrzydowskiej w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Kurs ma na celu nauczyć uczniów m.in. swobody prezentacji, komunikacji i wystąpień przed publicznością oraz umiejętnego używania sztuki perswazji w celu świadomego kształtowania swojego wizerunku, jak i firmy, którą prezentuje. Celem szkolenia jest wykreowanie idealnego, profesjonalnego wizerunku hostessy. Zawodowa hostessa jest często pierwszym ogniwem firmy w kontakcie z klientem. Celem tego szkolenia jest również podniesienie samoświadomości uczestników, udoskonalenia ich wizerunku i poprawy samooceny oraz zdobycie wiedzy praktycznej niezbędnej do wykonywania zawodu hostessy. Planowana ilość osób: 10 Miejsce przeprowadzenia kursu: Zajęcia teoretyczne mogą odbyć się w Zespole Szkół im. Komisji Edukacji Narodowej w Kalwarii Zebrzydowskiej, Al. Jana Pawła II 3, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę lekcyjną do przeprowadzenia kursu w Zespole Szkół im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Za powierzone mienie odpowiada Wykonawca. Zajęcia te mogą się również odbyć w innym miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu, ubezpieczenie uczestników kursu w niezbędnym zakresie oraz właściwą realizację kursu. Wykonawca ponosi koszty związane z opłatami drogowymi, np. na autostradach, parkingach itp. Zajęcia praktyczne z wizażu i stylizacji powinny odbyć się we właściwie wyposażonej pracowni stylizacji i wizażu lub salonie kosmetycznym, a sesja fotograficzna w profesjonalnym atelier fotograficznym. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu, ubezpieczenie uczestników kursu w niezbędnym zakresie oraz właściwą realizację kursu. Wykonawca ponosi koszty związane z opłatami drogowymi, np. na autostradach, parkingach itp. Termin przeprowadzenia kursu: do dnia 22.06.2013 r. Kurs powinien obejmować minimum 30 godzin zajęć (w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne). Godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę. (czas trwania przerwy nie jest wliczany w czas realizacji zajęć). Zajęcia mogą odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, po zakończeniu zajęć szkolnych, a w soboty, po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem szkolnym i uczestnikami kursu. Wykonawca po podpisaniu umowy (podpisanie umowy następuje w siedzibie Zamawiającego) przed realizacją kursu, co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem kursu ma obowiązek dostarczyć do Zamawiającego szczegółowy harmonogram kursu. Wykonawca zapewni niezbędne materiały szkoleniowe do przeprowadzenia kursu, w tym również niezbędny sprzęt do przeprowadzenia warsztatów stylizacji i wizażu wraz z obsługą fotograficzną do prawidłowej realizacji programu kursu dla każdego uczestnika. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu w każdy dzień jego odbywania bezpłatny catering. Usługa cateringowa ma zostać zrealizowana na miejscu szkolenia, przed rozpoczęciem zajęć (czas posiłku nie wchodzi w czas trwania zajęć). Pod pojęciem catering należy rozumieć obiad składający się z dania głównego (mięso lub ryba z dodatkiem ziemniaków, ryżu lub frytek i zestawu surówek), napój min. 0,2 l (soki, woda mineralna gazowana i niegazowana). Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło z kompletem sztućców i serwetek, obiad musi być dostarczony jako wyporcjowany. Przed rozpoczęciem kursu Wykonawca przedstawi Koordynatorowi powiatowemu projektu menu do akceptacji. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich 3 lat najmniej 3 zamówienia obejmujące usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu profesjonalnej hostessy. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wizażysta, stylista, fotograf, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wśród uczestników kursu oceny merytorycznej kursu-wiedzy na podstawie testu i ankiet o przebiegu kursu. Testy i ankiety przeprowadzane są na początku i na zakończenie kursu - ewaluacja kursu. Wyniki testów i ankiet tzw. ewaluacji Wykonawca przekaże w formie pisemnej Zamawiającemu po zakończeniu kursu. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 10 zdjęć). Tematyka zajęć: I Skuteczna autoprezentacja i savoir-vivre -Kluczowe elementy w budowaniu pożądanego wizerunku -Dopasowanie autoprezentacji do typu odbiorcy i charakteru sytuacji -Taktyki i narzędzia skutecznej autoprezentacji- pierwsze wrażenie, autopromocja, -Techniki bezzwłocznej korekcji błędów autoprezentacyjnych -Budowanie profesjonalnego wizerunku hostessy -reguły i narzędzia stylizacji -Diagnoza indywidualnych atutów i luk kompetencyjnych -Podstawowe reguły dobrych manier- współczesna etykieta -Zasady pierwszego kontaktu -Reguły zachowania w trakcie spotkań towarzyskich -Kluczowe reguły zachowania się przy stole -Smalltalk -umiejętne prowadzenie konwersacji zgodnie z zasadami etykiety -Skuteczne metody unikania i tuszowania gaf towarzyskich II Komunikacja i asertywność w pracy hostessy -Aktywne słuchanie -Technika zadawania pytań -Komunikaty niewerbalne i ich stosowanie -Kultura języka -Zasady prowadzenia skutecznej konwersacji -Wybrane zagadnienia asertywności -Techniki asertywne w obsłudze klienta -Trudny klient, czy trudna sytuacja- psychologiczna teoria atrybucji -Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze klienta III Profesjonalna obsługa klienta i imprez - Skuteczne nawiązywanie kontaktu z różnymi rodzajami klientów -Rozpoznawanie i postępowanie z danym typem klienta -metoda INSIGHTS -Umiejętne badanie potrzeb i wartości klienta -Wykorzystywanie języka korzyści w prezentowaniu oferty -Reguły perswazji i wywierania wpływu społecznego w zależności od rodzaju grupy docelowej klientów -Pożądane zachowania i działania promocyjne na danym typie eventu IV Biznesowa stylizacja z elementami wizażu -Przygotowanie do makijażu -Teoria koloru -Zasady korekcji -Makijaż biznesowy -Wizerunek w miejscu pracy -Dress-code -Funkcja analizy kolorystycznej w biznesie -Dobór garderoby i dodatków do figury..

·         2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.06.2013.

·         4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie kursu kosmetycznego, wizażu i stylizacji paznokci dla uczniów Zespołu Szkół w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz dla uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Andrychowie.

·         1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursu kosmetycznego, wizażu i stylizacji paznokci dla 15 uczniów Zespołu Szkół w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz dla 30 uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Celem kursu jest nabycie wiedzy i umiejętności wykonywania zabiegów z zakresu kosmetyki, wizażu i stylizacji paznokci. Planowana ilość osób: 45 W Zespole Szkół w Kalwarii Zebrzydowskiej: 1 grupa 15 osobowa. W Zespole Szkół nr 1 w Andrychowie: 2 grupy, maks. 15 osobowe. Miejsce przeprowadzenia kursu: Zajęcia teoretyczne powinny się odbyć w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej i ZS nr 1 w Andrychowie do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu, ubezpieczenie uczestników kursu w niezbędnym zakresie oraz właściwą realizację kursu. Zajęcia powinny odbywać się w sali spełniającej wymogi bezpieczeństwa, posiadającej odpowiednie oświetlenie i temperaturę. Zajęcia praktyczne z wizażu i stylizacji powinny odbyć się we właściwie wyposażonej pracowni stylizacji i wizażu lub salonie kosmetycznym. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz ZS nr 1 w Andrychowie do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu, ubezpieczenie uczestników kursu w niezbędnym zakresie oraz właściwą realizację kursu. Wykonawca ponosi koszty związane z opłatami drogowymi, np. na autostradach, parkingach itp. Termin przeprowadzenia kursu: 15 uczniów Zespołu Szkół w Kalwarii Zebrzydowskiej -do 22.06.2013 r. 30 uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Andrychowie -od 14.06.2013 r. do 13.07.2013 r. Kurs powinien obejmować minimum 30 godzin zajęć, w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne (zajęcia praktyczne minimum 20 godzin). Godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć warsztatowych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę. (czas trwania przerwy nie jest wliczany w czas realizacji zajęć). Zajęcia mogą odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, po zakończeniu zajęć szkolnych, a w soboty, po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem szkolnym i uczestnikami kursu. Wykonawca po podpisaniu umowy ( podpisanie umowy następuje w siedzibie Zamawiającego) przed realizacją kursu, co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem kursu ma obowiązek dostarczyć do Zamawiającego szczegółowy harmonogram kursu. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania materiałów szkoleniowych oraz zapewnienia kosmetyków i niezbędnych materiałów w celu realizacji kursu. Kosmetyki wykorzystywane w czasie kursu powinny gwarantować bezpieczeństwo ich stosowania. Wykonawca wyposaży każdego uczestnika szkolenia w kuferek kosmetyczny z zestawem kosmetyków, który przejdzie na własność uczestnika. Kuferek powinien zawierać minimum: 4x lakier do paznokci + ozdoby, 15 x cień do powiek, 2x pomadka do ust, 2 x róże, 2x eyeliner, 1x błyszczyk, 1 x podkład w kremie, 1x puder w kremie, 1 x puder sypki, 4 x pędzelek. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu w każdy dzień jego odbywania bezpłatny catering. Usługa cateringowa ma zostać zrealizowana na miejscu szkolenia, przed rozpoczęciem zajęć (czas posiłku nie wchodzi w czas trwania zajęć). Pod pojęciem catering należy rozumieć obiad składający się z dania głównego (mięso lub ryba z dodatkiem ziemniaków, ryżu lub frytek i zestawu surówek), napój min. 0,2 l (soki, woda mineralna gazowana i niegazowana) . Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło z kompletem sztućców i serwetek, obiad musi być dostarczony jako wyporcjowany. Przed rozpoczęciem kursu Wykonawca przedstawi Koordynatorowi powiatowemu projektu menu do akceptacji. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich 3 lat najmniej 3 zamówienia obejmujące usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu kosmetycznego. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zajęcia praktyczne powinny zostać przeprowadzone przez dyplomowaną kosmetyczkę posiadającą odpowiednie kwalifikacje oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wśród uczestników kursu oceny merytorycznej kursu-wiedzy na podstawie testu i ankiet o przebiegu kursu. Testy i ankiety przeprowadzane są na początku i na zakończenie kursu - ewaluacja kursu. Wyniki testów i ankiet tzw. ewaluacji Wykonawca przekaże w formie pisemnej Zamawiającemu po zakończeniu kursu. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 10 zdjęć). Tematyka zajęć: Program szkolenia powinien obejmować m.in. zagadnienia z zakresu: -pielęgnacja skóry twarzy i włosów, maski kosmetyczne, organizacja salonu kosmetycznego, preparaty kosmetyczne, kosmetyka zachowawcza i poradnictwo, - upiększenie oprawy oczu i pielęgnacja, henna, podstawy masażu kosmetycznego, regeneracja kosmetyczna, hydromasaż, ziołolecznictwo mięśnie szyi, twarzy, dekoltu, - pielęgnacja, masaż, regeneracja dłoni, depilacja, odnowa biologiczna, zabiegi antycelulitowe, parafina, planowanie i łączenie zabiegów, - kosmetologia lecznicza, schorzenia skóry, lecznicze oczyszczanie skóry, złuszczenie naskórka, galwanizacja, jontoforeza, nawilżanie, dietetyka, maski liftingujące, - makijaż dzienny, wieczorowy, sportowy, elementy wizażu..

·         2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 13.07.2013.

·         4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Organizacja i przeprowadzenie kursu baristy dla uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach oraz uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie.

·         1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Organizacja i przeprowadzenie kursu baristy dla 25 uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach oraz 25 uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z pracą na stanowisku baristy. Planowana ilość osób: 50 Wykonawca dokona stosownego podziału na grupy, zgodnie z zasadami bhp. Miejsce przeprowadzenia kursu: Zajęcia teoretyczne mogą odbywać się na terenie Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach, ul. Wojska Polskiego 13, 34-100 Wadowice oraz Zespołu Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie, ul. Batorego 9, 34-120 Andrychów lub w innym miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS nr 3 w Wadowicach i ZS nr 2 w Andrychowie do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu. W przypadku zajęć w w/w szkołach, Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sali. Zajęcia praktyczne winny zostać zorganizowane w lokalu gastronomicznym-część barowa. Wykonawca zapewnia wówczas każdorazowo wszystkim uczestnikom bezpłatny transport spod siedziby ZS nr 3 w Wadowicach i ZS nr 2 w Andrychowie do miejsca odbywania kursu i z powrotem oraz opiekę w trakcie dowożenia i odwożenia uczestników kursu. Wykonawca zapewnia sprzęt, niezbędne materiały szkoleniowe (np. kawa, mleko itp.) oraz materiały dydaktyczne do właściwej realizacji kursu. Zamawiający udostępni Wykonawcy sprzęt zakupiony w ramach projektu, tj. w Zespole Szkół nr 2 w Andrychowie - ekspres ciśnieniowy oraz zastawa kawowa -2 komplety na potrzeby realizacji kursu jedynie na terenie szkoły. Jeżeli Wykonawca uzna, że w/w sprzęt jest niewystarczający, zobowiązany jest do zapewnienia własnego sprzętu w celu prawidłowej realizacji kursu. Termin przeprowadzenia kursu: do 22.06.2013 r. Kurs powinien obejmować minimum 16 godzin zajęć (teoria + praktyka). Zajęcia praktyczne winny obejmować minimum 12 godzin. Godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę (czas trwania przerwy nie jest wliczany w czas realizacji zajęć). Zajęcia mogą odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, po zakończeniu zajęć szkolnych, a w soboty, po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem szkolnym i uczestnikami kursu. Wykonawca po podpisaniu umowy (podpisanie umowy następuje w siedzibie Zamawiającego) przed realizacją kursu, co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem kursu ma obowiązek dostarczyć do Zamawiającego szczegółowy harmonogram kursu. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia warunków zgodnych z przepisami bhp w takcie trwania kursu. Miejsca, wyposażenie i sprzęt wykorzystywane do realizacji kursu muszą odpowiadać wymaganiom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi realizacji przedmiotowego kursu zarówno w części teoretycznej jak i praktycznej. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Wykonawca zapewni uczestnikom kursu w każdy dzień jego odbywania bezpłatny catering. Usługa cateringowa ma zostać zrealizowana na miejscu szkolenia, przed rozpoczęciem zajęć (czas posiłku nie wchodzi w czas trwania zajęć). Pod pojęciem catering należy rozumieć obiad składający się z dania głównego (mięso lub ryba z dodatkiem ziemniaków, ryżu lub frytek i zestawu surówek), napój min. 0,2 l (soki, woda mineralna gazowana i niegazowana) . Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło z kompletem sztućców i serwetek, obiad musi być dostarczony jako wyporcjowany. Przed rozpoczęciem kursu Wykonawca przedstawi Koordynatorowi powiatowemu projektu menu do akceptacji. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zajęć praktycznych oraz do realizacji kursu przez wykwalifikowanych wykładowców i instruktorów, posiadających doświadczenie w prowadzeniu kursu. W zakresie posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, iż zrealizował w okresie ostatnich 3 lat najmniej 3 zamówienia obejmujące usługę polegającą na przeprowadzeniu kursu baristy. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadającymi odpowiednie kwalifikacje oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy baristy . Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wśród uczestników kursu oceny merytorycznej kursu-wiedzy na podstawie testu i ankiet o przebiegu kursu. Testy i ankiety przeprowadzane są na początku i na zakończenie kursu - ewaluacja kursu. Wyniki testów i ankiet tzw. ewaluacji Wykonawca przekaże w formie pisemnej Zamawiającemu po zakończeniu kursu. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min.10 zdjęć). Zakres szkolenia: 1. Podstawy teoretyczne: Trivia, zarys historyczny i kulturowy. Kawa - roślina: rejony uprawy, odmiany, wymagania. Kawa - ziarno. Rozróżnienie ze względu na sposób zbierania, metodę przetwarzania i stopień wypalenia. Kawa - napój. Najważniejsze metody przyrządzania. Zasady serwowania napojów gorących. Teoria. Parametry, zasada 4M, chemia espresso. 2. Espresso - część praktyczna Ustawianie młynka, prawidłowe metody dozowania. Espresso classico, ristretto, lungo, doppio, Americano. Ocena jakości kawy, cup casting. 3. Kawy mleczne Ubijanie mleka , steamery, classic cappucino, cafe latte i cafe latte macchiato, espresso macchiato. 4. Kawy deserowe, z czekoladą, z alkoholem Espresso affogato, espresso con panna, kawa po wiedeńsku, mocha i mokkacino, Irish coffee. 5. Latte art Free flow latte art - serce, rozeta, jabłko, przykłady wzorów łączonych. Latte art - wzory rysowane szpikulcem. Latte art z dodatków. 6. Czyszczenie ekspresu.

·         2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.06.2013.

·         4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Pliki do pobrania:

SWIZ.272. 31.2013.doc (Rozmiar: 1053184 bajtów)
Projekt i program Interhead.pl
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.
|