Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Wadowice:
Organizacja i przeprowadzenie specjalistycznego kursu pierwszej pomocy
przedmedycznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Wadowickiego w
ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Numer ogłoszenia: 40987 - 2012; data zamieszczenia: 21.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie specjalistycznego kursu pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Wadowickiego w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej dla 84 uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu wadowickiego w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Celem kursu jest nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętność opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy. Zakres tematyczny i warunki przeprowadzenia kursu: Zajęcia odbywać się będą w niżej wymienionych szkołach: Zespół Szkół nr 1 w Wadowicach 1 grupa 12 osób Zespół Szkół nr 2 w Wadowicach 1 grupa 12 osób Zespół Szkół nr 3 w Wadowicach 1 grupa 12 osób Zespół Szkół nr 1 w Andrychowie 1 grupa 12 osób Zespół Szkół nr 2 w Andrychowie 1 grupa 12 osób Zespół Szkół RCKU w Radoczy 1 grupa 12 osób Zespół Szkół im. KEN w Kalwarii Z. 1 grupa 12 osób Każda szkoła posiada fantom - 1 szt. wraz z zestawem do resuscytacji, który może być wykorzystany do przeprowadzenia kursu. Zamawiający udostępnia sale lekcyjne w w/w zespołach szkół. Wykonawca nie ponosi kosztów wynajęcia sal. Za powierzone mienie odpowiada Wykonawca. Planowana ilość osób: 84 Termin realizacji: Kurs we wszystkich szkołach powinien zakończyć się do dnia 23.03.2012 r. Tematyka zajęć: Kurs powinien obejmować 12 godzin zajęć, w tym kurs BLS/AED - zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji oraz zagadnienia: -Ogólne zasady postępowania podczas nagłych zdarzeń. -Uszkodzenie naczyń krwionośnych (pokaz + praktyka). -Uszkodzenia układu kostno-stawowego i oparzenia -(wykład + praktyka). -Apteczka - jej zawartość i sposoby użycia. -Wypadek komunikacyjny. -Nagłe zachorowanie (atak drgawek , zaburzenia pracy serca , duszności, udar mózgu)- (wykład + praktyka). -Wstępne określanie obrażeń u poszkodowanych - (pokaz + praktyka). -Pozoracje -(praktyka). Zajęcia mogą odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej w godzinach popołudniowych po zakończeniu zajęć szkolnych, a w weekendy, po wcześniejszym ustaleniu terminu z liderem szkolnym. Wykonawca przed podpisaniem umowy ma obowiązek dostarczyć do Zamawiającego szczegółowy harmonogram kursu, który powinien zostać uzgodniony z liderem szkolnym projektu. Miejsca, wyposażenie i sprzęt wykorzystywane do realizacji kursu muszą odpowiadać wymaganiom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi realizacji przedmiotowego kursu. Po ukończeniu kursu uczniowie otrzymują certyfikat Polskiej Rady Resuscytacji oraz zaświadczenie o ukończeniu 12 godzinnego kursu. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania materiałów szkoleniowych oraz zapewnienia niezbędnego sprzętu (poza znajdującym się do dyspozycji w szkole) w celu prawidłowej realizacji kursu. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uczestników kursu w trakcie jego trwania, a także za ewentualne szkody, które mogą powstać w związku z ich udziałem w kursie. Zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu kursu powinny zawierać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej- Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS),Województwa Małopolskiego, Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający). W przypadku braku możliwości umieszczenia ww. logotypów na zaświadczeniu, konieczne jest wydanie certyfikatów do każdego zaświadczenia zawierających ww. informacje. W ramach promocji projektu Wykonawca umieści w miejscu realizacji kursu plakaty związane z projektem, jego nazwę wraz z logotypami. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wśród uczestników kursu oceny merytorycznej przebiegu kursu- ewaluacji na podstawie przeprowadzonych ankiet na początku i na zakończenie kursu. Wyniki oceny merytorycznej przebiegu kursu- ewaluacji Wykonawca przekaże w formie pisemnej Zamawiającemu po zakończeniu kursu. Zgodnie z zasadami finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wydanymi przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, obowiązującymi od 1 stycznia 2011 r. personelem projektu nie mogą być osoby zatrudnione w Instytucjach uczestniczących w realizacji POKL tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS , Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej, chyba, że nie zachodzi konflikt interesów, ani podwójne finansowanie. Zatem Wykonawca oświadcza, że od dnia podpisania umowy nie będzie zatrudniony w żadnej z w/w instytucji lub że nie będzie zachodził konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji niniejszego zamówienia oraz nie będzie miało miejsce podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. W przypadku, gdy Wykonawca będzie zatrudniony w jednej z w/w instytucji jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji niniejszego zamówienia oraz nie będzie miało miejsce podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. Dokumenty jakie winien przedłożyć Wykonawca po zakończeniu kursu: W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający). a/ lista obecności uczestników kursu (z własnoręcznym podpisem ucznia, z każdego dnia zajęć) (oryginał), b/ dziennik zajęć (kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem), c/ lista z potwierdzeniem odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników kursu (oryginał), d/ lista z potwierdzeniem odbioru przez uczestników kursu BLS/AED certyfikatów Polskiej Rady Resuscytacji, e/ poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie wydanych certyfikatów Polskiej Rady Resuscytacji, f/ lista z potwierdzeniem odbioru przez uczestników kursu zaświadczeń o ukończeniu 12-godzinnego kursu, g/ poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie wydanych zaświadczeń o ukończeniu 12-godzinnego kursu, h/ imienny wykaz osób, które ukończyły i które nie ukończyły kursu (oryginał), a w przypadku gdy uczestnik nie ukończył kursu oświadczenie wskazujące powód takiej sytuacji, i/ wyniki oceny merytorycznej przebiegu kursu-ewaluacja. Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty , od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń UOPWE.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.56.20.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.03.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie, dlatego też musi wykazać w formie załączonego do oferty oświadczenia i wykazu usług, potwierdzonego referencjami lub odpowiednimi dokumentami uprzednich odbiorców usług, że w ciągu ostatnich 3 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert wykonał, co najmniej jedną usługę polegająca na przeprowadzeniu kursu pierwszej pomocy przedmedycznej. Wykonawca musi też wykazać, że wyżej wymienione usługi wykonał należycie i skutecznie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, zakresu, dat i miejsc wykonania, oraz (fakultatywnie) nazwy, adresu i telefonu odbiorców. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zajęcia powinny zostać przeprowadzone przez instruktorów Polskiej Rady Resuscytacji, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz oświadczeniem, iż posiadają one wymagane uprawnienia. Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, pok. nr 104
(I piętro).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2012 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, sekretariat pok. nr 314 (III piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Numer
ogłoszenia: 47621 - 2012; data zamieszczenia: 29.02.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 40987 - 2012 data 21.02.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Wadowicki, ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, fax. 033 8232433.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Wadowice, dnia 29.02.2012r.
WIZ.272.15.2012.PN
Wykonawcy którzy pobrali Specyfikację na usługę
Ogłoszenie o zamówieniu - Nr ogłoszenia: 40987 – 2012 z dnia 21.02.2012
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
nr WIZ.272.15.2012.PN
na Organizację i przeprowadzenie specjalistycznego kursu
pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu
Wadowickiego w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w
Małopolsce”.
W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie 1: Dlaczego zamawiający wymaga od oferenta wystawienia certyfikatu Polskiej Rady Resuscytacji?
Odpowiedź 1: W trosce o jakość świadczonych usług edukacyjnych dla młodzieży Zamawiający ustalił tematykę i warunki specjalistycznego kursu pierwszej pomocy przedmedycznej (w tym kurs BLS/AED). Głównym założeniem Zamawiającego było, aby młodzież ukończyła kurs zgodny z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji, której przedstawicielem w Polsce jest Polska Rada Resuscytacji. Na podstawie wytycznych PRR została przygotowana tematyka i harmonogram kursu. Zamiarem Zamawiającego było, aby osoby zrekrutowane dobrowolnie na ww. kurs zarejestrowane zostały centralnie w systemie zarządzania kursami w Europejskiej Radzie Resuscytacji, a po pozytywnym ukończeniu kursu otrzymały certyfikat, który uznawany jest we wszystkich krajach Europy.
Pytanie 2: Dlaczego zamawiający nie wymaga od oferenta, aby kadra realizująca kurs spełniała wymagania art. 8 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym z dnia 8.09.2006r. (Dz.U. 2006, nr 191, poz. 1410) czyli, aby szkolącymi byli:
- lekarz systemu (lub)
- pielęgniarka systemu (lub)
- ratownik medyczny?
Odpowiedź 2: Organizowany przez Zamawiającego kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (w tym Kurs BLS/AED) nie wynika z podstawy programowej, o której mowa w art. 22 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7.09.1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm).
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytanie i odpowiedź, stanowią jej integralną część. Z uwagi na ich termin wprowadzenia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) przedłuża termin składania ofert. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 w sekretariacie pok. nr 314 (III piętro). Termin składania ofert upływa dnia 05.03.2012r. o godz. 1130. Otwarcie ofert nastąpi w tym samym dniu o godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2, sala posiedzeń – pokój nr 0.11 (parter).
Otrzymują:
1 x Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
1 x. Aa
(MK)
SWIZ WIZ.272.15.2012.PN.doc (Rozmiar: 771584 bajtów) |