11/05/2012 S90 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
PL-Wadowice: Nadzór nad robotami budowlanymi
2012/S 90-148530
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Powiat Wadowicki
Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2
Osoba do kontaktów: Alicja Noworyta
34-100 Wadowice
POLSKA
Tel.: +48 338734200
E-mail: biuro@powiat.wadowice.pl
Faks: +48 338232433
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.powiat.wadowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi związanymi z rozbudową Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy „E” w zakresie stanu surowego zamkniętego pierwszego podetapu - I etap w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane
usługi inżynieryjne; usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z
nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługi badań i analiz
technicznych
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: miasto Wadowice.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest
pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności
konstrukcyjno – budowlanej, bez ograniczeń, w pełnym zakresie oraz dodatkowo
pełnienie funkcji koordynatora wszystkich inspektorów nadzoru, dla realizacji
robót budowlanych związanych z rozbudową Szpitala Powiatowego w Wadowicach o
Pawilon Łóżkowy “E” w zakresie stanu surowego zamkniętego pierwszego podetapu -
I etap.
Zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim obejmuje:
— Roboty ziemne wraz z drenażem w zakresie zabezpieczenia budynku i
wyprowadzenia wód na teren,
— Roboty wyburzeniowe i demontażowe w "C" - zakres prac winien objąć
w całości roboty wykończeniowe w Pawilonie "C" i w sposób trwały na
każdym poziomie zabezpieczenie otworu drzwiowego - bez dostawy i montażu drzwi,
— Pale wiercone w technologii ciśnieniowego betonowania ciągłego,
— Zbrojenie,
— Podkłady z betonu B-15 na posypce piaskowej,
— Stopy żelbetowe – oczepy,
— Słupy żelbetowe,
— Ściany żelbetowe piwnic,
— Ściany usztywniające żelbetowe,
— Ściany żelbetowe dźwigów,
— Nadproża żelbetowe,
— Stropy żelbetowe,
— Klatki schodowe K-1, K-2, K-3, schody zewn. Sch -1,
— Żelbetowe elementy dachu wraz z zabezpieczeniem otworów (włazu, nasad
kominowych, wyrzutni i wentylatorów),
— Żelbetowa konstrukcja rozdzielni elektrycznej,
— Żelbetowy kanał elektryczny,
— Ściany oporowe,
— Ramy przewiązki Rp-2, Rp-3, Rp-4,
— Ściany przewiązki,
— Płyty stropowe przewiązki Pp-1, Pp-2, Pp-3, Pp-4,
— Studzienki doświetlające St-1, St-2,
— Studzienka elektryczna St – E,
— Prace murarskie bez ścianek działowych,
— Stolarka aluminiowa w zakresie drzwi zewnętrznych i ścian elewacyjnych -
aluminiowe witryny osłonowe,
— Stolarka okienna PCV,
— Izolacje w zakresie Systemu D1 na gruncie, stropodachu Pawilonu, przewiązki i
studzienki elektrycznej,
— Ocieplenie dachu E i łącznika,
— Obróbki blacharskie w zakresie okuć stropodachu pawilonu i przewiązki wraz z
rurarzem odprowadzającym wodę z dachu wraz z zabezpieczenia budynku i
wyprowadzenia wód na teren.
Szacowana wartość nakładów przeznaczonych na wykonanie robót budowlanych
(ogólnobudowlanych) wyniesie około 11 120 000 PLN.
Zamawiający zastrzega, że dokładna wartość ww. robót będzie znana po
rozstrzygnięciu przetargu na ich wykonanie.
Wynagrodzenie:
a) Wynagrodzenie za nadzór stanowi % brutto od wartości netto kosztów robót
budowlanych w branży będącej przedmiotem nadzoru, określonych kosztorysem
złożonym przez Wykonawcę robót budowlanych.
b) Wynagrodzenie zawiera wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu
zamówienia, w tym dojazdu na plac budowy.
c) Rozliczenie pracy dokonywane będzie sukcesywnie na podstawie faktur
częściowych wg zakończenia poszczególnych etapów budowy, wynikających z
opracowanego przez Wykonawcę robót i przyjętego przez Zamawiającego
harmonogramu rzeczowo – finansowego.
Obowiązki Inspektora nadzoru Inwestorskiego:
a) pełny zakres czynności określonych w ustawie z dnia 7.7.1994 r. - Prawo
budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z późn. zm.):
b) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności
jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami
wiedzy technicznej,
c) sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w
szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i
niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
d) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub
zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji oraz
przygotowanie i udział w czynnościach odbioru wykonanych prac,
e) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także
kontrolowanie rozliczeń budowy i bieżące informowanie o terminowości wykonania
robót,
f) uczestniczenie w naradach roboczych, w pracach Komisji w trakcie prowadzenia
robót, w trakcie dokonywania ich odbioru, w trakcie odbioru wykonywanych napraw
i usuniętych usterek oraz w trakcie przeglądu gwarancyjnego.
g) udział w wymienionych wyżej czynnościach, które będą prowadzone również po
zakończeniu prac przez Wykonawcę robót, a które będą dotyczyć robót wykonanych
w trakcie obowiązywania umowy uważa się również za integralną część niniejszej
umowy, bez możliwości żądania dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu.
h) pełnienie funkcji koordynatora wszystkich inspektorów nadzoru.
i) informowanie na bieżąco Zamawiającego o przebiegu realizacji robót.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
71247000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
II.2.3)Informacje o wznowieniach
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 14 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 700,00 PLN (słownie: dwa tysiące siedemset złotych).
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
1. Rozliczenie pracy dokonywane
będzie sukcesywnie na podstawie faktur częściowych wg zakończenia
poszczególnych etapów budowy, wynikających z opracowanego przez Wykonawcę robót
i przyjętego przez zamawiającego harmonogramu rzeczowo - finansowego.
Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie
30 dni od daty wpływu do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
2. Suma wszystkich faktur częściowych nie może przekroczyć kwoty wynagrodzenia o
której mowa w ofercie.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać
się o udzielenie zamówienia. W takim wypadku są zobowiązani do ustanowienia
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
warunki udziału w postępowaniu dotyczące Wykonawcy, odnoszą się odpowiednio do
Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o zamówienie publiczne.
Wszelka korespondencja oraz rozliczenia będą dokonywane wyłącznie z podmiotem
wskazanym jako pełnomocnik pozostałych.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie
podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie
ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie
zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne
do dokonania oceny spełniania wymogów: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w
stosunku do osób fizycznych - oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy Pzp.
2) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, dotyczącą wszystkich osób fizycznych
będących Wykonawcami oraz wszystkich urzędujących członków władz osób prawnych
będących Wykonawcami albo równoważne zaświadczenie z właściwego organu sądowego
lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp.
3) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert, dotyczącą podmiotów zbiorowych albo równoważne
zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju
pochodzenia osoby.
4) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z
opłaceniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
5) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia według wzoru stanowiącego
załącznik nr 3 do SIWZ.
6) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w części VI pkt 2
ppkt a), c), d), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, a zamiast
dokumentu określonego w części VI pkt 2 ppkt b) składa zaświadczenie właściwego
organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8
ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w tym punkcie,
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,
w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
7) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
— posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
— posiadania wiedzy i doświadczenia,
— dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia,
— sytuacji ekonomicznej i finansowej.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, tj. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne
do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Wykonawca musi dysponować osobą (osobami) – inspektorem nadzoru spełniającą
wymogi niezbędne do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie
określone ustawą z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. nr 243,
poz. 1623 z późn. zm.), a w tym:
— posiadającą uprawnienia budowlane uprawniające bez ograniczeń, do wykonywania
nadzoru inwestorskiego stwierdzone decyzją zwaną dalej „uprawnieniami
budowlanymi” w specjalności określonej w art. 14 ust. 1 punkt 2 Prawa
budowlanego (Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z póz. zm.),
— która jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z wymogami
art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane,
— która legitymuje się min. 5-letnim doświadczeniem zawodowym (5 lat od daty
otrzymania uprawnień) w nadzorowaniu robót budowlanych,
— która nadzorowała co najmniej jedną robotę budowlaną obiektu kubaturowego
wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi o minimalnej wartości 3 000 000
PLN brutto.
2) Wykonawcy mogą polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących ich z nimi stosunków. W
tym celu Wykonawcy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania
im do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy
wykonywaniu zamówienia.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
WIZ.272.41.2012.PN
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
18.6.2012 - 10:30
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 18.6.2012 - 11:30
Miejscowość:
Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, pok. nr 011 (parter).
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Wadowice
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat
terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma
lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść
szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Pzp przysługują środki
ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy z dnia 29.1.2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r., nr 113, poz. 759 ze zm.).
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji
istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na
listę organizacji prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
3. Terminy wniesienia odwołania:
a) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynnościach Zamawiającego stanowiących podstawę jego wniesienia - jeżeli
zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust 2 Pzp, albo w terminie 15
dni jeśli zostały przesłane w inny sposób;
b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień
SIWZ, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej;
c) odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt a i b wnosi się w
terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej
staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących
podstawę jego wniesienia.
4. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne
przepisy działu VI ustawy Pzp.
5. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom
postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
7.5.2012
WIZ.272.41.2012.PN Wadowice, 24.05.2012 r.
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu pn.
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi związanymi z rozbudową Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy „E” w zakresie stanu surowego zamkniętego pierwszego podetapu - I etap w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Numer ogłoszenia: 2012/S 90-148530
W związku z otrzymaniem pytania dotyczącego specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie:
W Pkt. XII opisie sposobu obliczania ceny oraz Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ zapisano iż : „Cena ofertowa powinna być wyrażona, jako wskaźnik procentowy brutto (zaokrąglona do trzech miejsc po przecinku) w stosunku do wartości netto przewidywanych robót budowlanych. Przy realizacji zamówienia cena ofertowa wyrażona, jako wskaźnik procentowy brutto odniesie się do wartości netto wykonanych i odebranych robót budowlanych”.
Zapis taki jest sprzeczny z ustawą Prawo Zamówień Publicznych ponieważ legalna definicja ceny została wskazana w art.2 pkt.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych, poprzez odesłanie do treści ujętej w art.3 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 5 lipca 2001r o cenach, gdzie cena oznacza „ wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest zobowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym”.
Zwracamy się zatem, o zmianę zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie wynagrodzenia, tak aby cena podana w formularzu ofertowym, była ceną wyrażoną w polskich złotych
Odpowiedź:
Zamawiający dokonuje modyfikacji zapisu pkt XII 1) SIWZ:
Jest:
1) Cena ofertowa powinna być wyrażona, jako wskaźnik procentowy brutto (zaokrąglona do trzech miejsc po przecinku) w stosunku do wartości netto przewidywanych robót budowlanych. Przy realizacji zamówienia cena ofertowa wyrażona, jako wskaźnik procentowy brutto odniesie się do wartości netto wykonanych i odebranych robót budowlanych.
Winno być:
1) Cenę brutto oferty należy podać w złotych polskich przy założeniu, że wartość netto robót budowlanych wynosi 11.120.000,00 zł, obliczając ją na podstawie wskaźnika procentowego brutto (zaokrąglonego do trzech miejsc po przecinku) w stosunku do wartości netto przewidywanych robót budowlanych. Zamawiający zaznacza, że wskazana wartość netto robót budowlanych jest orientacyjna, niezbędna dla obliczenia, a w konsekwencji porównania ceny oferty. W formularzu ofertowym należy wpisać cenę brutto oferty wyliczoną w sposób wcześniej opisany, oraz wskaźnik procentowy brutto na podstawie którego Wykonawca dokonał obliczeń. Zamawiający zaznacza przy tym, iż faktyczna wysokość wynagrodzenia Wykonawcy zostanie obliczona i wpisana do umowy w oparciu o zaproponowany przez Wykonawcę wskaźnik procentowy brutto w stosunku do wartości netto umowy podpisanej z wykonawcą robót budowlanych.
W dalszej konsekwencji modyfikacji ulega zapis pkt XIII 1) i 2) SIWZ:
Jest:
C = (Cnaj : Co) x 100, gdzie :
C – oznacza liczbę punktów przyznaną danej ofercie,
Cnaj – najniższą cenę wyrażoną wskaźnikiem procentowym spośród ważnych ofert,
Co - cenę wyrażoną wskaźnikiem procentowym podaną przez Wykonawcę, dla którego wynik jest obliczany,
Winno być:
C = (Cnaj : Co) x 100, gdzie :
C – oznacza liczbę punktów przyznaną danej ofercie,
Cnaj – najniższa cena brutto oferty spośród ważnych ofert,
Co – cena brutto oferty Wykonawcy, dla którego wynik jest obliczany,
Ponadto Zamawiający dokonuje modyfikacji załącznika nr 1 do SIWZ – FORMULARZ OFERTY. W załączeniu do niniejszej informacji FORMULARZ OFERTOWY – załącznik nr 1 do SIWZ nr WIZ.272.41.2012.PN, w nowym brzmieniu.
Jednocześnie zamawiający informuje, iż powyższe modyfikacje, odpowiedzi i wyjaśnienia do SIWZ, stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na termin ich wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Dlatego też zamawiający zawiadamia iż, terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.
SIWZ nr WIZ.272.41.2012.PN + załączniki.doc (Rozmiar: 276992 bajtów) | |
Zalacznik_nr_1_do_SIWZ-NOWY-formularz_ofertowy.doc (Rozmiar: 64000 bajtów) |