PL-Wadowice: Usługi udzielania kredytu
2009/S 124-180642
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Powiat Wadowicki, Starostwo Powiatowe w Wadowicach, Do wiadomości Marianna Karska, PL-34-100 Wadowice. Tel. +48 338734200. E-mail biuro@powiat.wadowice.pl. Faks +48 338232433.
Adresy internetowe: Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.powiat.wadowice.pl.
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu
kontaktowego.
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:
Organ władzy regionalnej lub lokalnej.
Ogólne usługi publiczne.
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 12 850 000,00 PLN zaplanowanego w przychodach budżetu powiatu w 2009 r.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług: Usługi.
Kategoria usług: nr 06.
Główne miejsce świadczenia usług: Wadowice.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego.
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 12 850 000,00 PLN zaplanowanego w przychodach budżetu powiatu w 2009 r. na następujących warunkach:
1. Udzielenie kredytu w kwocie 12 850 000,00 PLN w trakcie 2009 r.
2. Okres kredytowania 8 lat tj. do 31.12.2017 r.
3. Spłata kredytu nastąpi w ciągu 8 lat w okresie od 2010 r. do 31.12.2017 r.
4. Karencja w spłacie kapitału i odsetek do 31.3.2010 r. Spłata odsetek nastąpi w okresie od 2010 r. do 31.12.2017 r.
5. Spłata kapitału i odsetek kwartalna.
6. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku.
7. Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia, przesyłanego przez bank do kredytobiorcy w terminie 7 dni od jego otrzymania.
8. Jako zabezpieczenie spłaty kredytu ustala się weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
9. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat.
10. Zastrzega się możliwość niewykorzystania części kredytu bez podania przyczyny.
11. W przypadku niewykorzystania transz kredytu lub jego części Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi kosztami.
12. W przypadku wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy to zgodnie z art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający, może odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.
13. Kwota prowizji ma obejmować wszystkie czynności i opłaty związane z uruchomieniem i obsługą kredytu. Prowizja określona jest w procentach w stosunku do podjętej kwoty kredytu i pobierana jest przy kolejnych transzach w stosunku do podjętej kwoty kredytu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000.
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): Nie.
II.1.8) Podział na części: Nie.
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: Nie.
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres: Ok 3 600 000 PLN.
II.2.2) Opcje: Nie.
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Zakończenie: 31.12.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium, w wysokości 30 000,00 PLN, (trzydzieści tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawcy winni posiadać uprawnienia do wykonywania działalności zgodnie z ustawą z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665), a także nie mogą podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych. Należy załączyć następujące dokumenty:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
2. Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dotyczy to każdego z uczestników.
3. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy wszystkich urzędujących członków władz osób prawnych będących wykonawcami; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich).
4. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy wszystkich osób prawnych będących wykonawcami; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich).
5. Oświadczenie stwierdzające, że Wykonawca spełnia wymagania art. 22 ust 1 i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1; 2; 3 składa odpowiedni dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takich dokumentów można je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
7. Dokumenty, o których mowa w pkt 6 muszą być złożone w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii przetłumaczonych na język polski (w przypadku innej formy niż oryginał poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem).
Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0-1 (spełnia – nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach, oświadczeniach dołączonych do oferty.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:
III.2.3) Zdolność techniczna:
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone: Nie.
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu:
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury: Otwarta.
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału:
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu:
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia: Najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: Nie.
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego:
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 12.8.2009 - 15:00.
Dokumenty odpłatne: nie.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 13.8.2009 - 10:30.
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom:
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą: Okres w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert).
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert: Data: 13.8.2009 - 11:00.
Miejsce: Starostwo Powiatowe w Wadowicach przy ul. Batorego 2, sala posiedzeń - pokój nr 0.11 (parter).
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak.
Komisja przetargowa oraz wszyscy zainteresowani przedmiotowym postępowaniem.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ: Nie.
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH: Nie.
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE:
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Urząd Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a, PL-02-676 Warszawa. Tel. +48 224587706. URL: www.uzp.gov.pl. Faks +48 224587700.
VI.4.2) Składanie odwołań:
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Od rozstrzygnięcia protestu przysługuje odwołanie. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 10 dni od dnia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Urząd Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a, PL-02-676 Warszawa. Tel. +48 224587706. URL: www.uzp.gov.pl. Faks +48 224587700.
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA: 30.6.2009.
Plik do pobrania:
NBI 343-27/09
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
na „udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 12 850 000,00 zł zaplanowanego
w przychodach budżetu powiatu w 2009r.”
ogłoszenie o zamówieniu nr 2009/S 124-180642 z dnia 02.07.2009
W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie 1: Czy oprocentowanie kredytu za dany okres odsetkowy będzie liczone jako suma stawki WIBOR 1M na 2 dni robocze przed rozpoczęciem tego okresu odsetkowego oraz marży bankowej?
Pytanie 2: Czy przesunięcie spłaty rat kredytu (zał. Nr 3 pkt. 18 do SIWZ) dotyczy także przesunięcia końcowego terminu spłaty kredytu?
Pytanie 3: Proszę o dostarczenie opinii RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego w Uchwale Budżetowej na 2009r.
Pytanie 4: Prosimy o podanie czy oprocentowanie kredytu będzie wyliczone w oparciu o stawkę WIBOR 1M liczoną jako średniomiesięczną z miesiąca poprzedzającego okres naliczania odsetek?
Pytanie 5: Prosimy o podanie czy w przypadku gdy kredyt będzie udzielany w konsorcjum dwóch banków Zamawiający udzieli zabezpieczenia w formie dwóch weksli in blanco wraz z deklaracją (po jednym dla każdego z banków)?
Pytanie 6: Prosimy o umożliwienie zapoznania się z niżej wymienionymi dokumentami:
a) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu w roku bieżącym,
b) Sprawozdanie Rb-PDP za rok 2007, 2008 i 30.06.2009r.,
c) Aktualna informacja o stanie mienia komunalnego.
Pytanie 7: Prosimy o podanie liczby mieszkańców Powiatu Wadowickiego?
Pytanie 8: Prosimy o podanie liczby jednostek prowadzących działalność gospodarczą na terenie powiatu?
Pytanie 9: Prosimy o udostępnienie:
a) sprawozdania Rb-NDS za pierwsze półrocze 2009r.;
b) sprawozdania Rb-Z za pierwsze półrocze 2009r.
Pytanie 10: Prosimy o potwierdzenie, czy stawka oznacza: „WIBOR 1M jako średnia arytmetyczna notowań ze wszystkich dni miesiąca, która obowiązuje od 1-go dnia następnego miesiąca, aktualizacja odbywa się miesięcznie.
Ad . 1,4,10 WIBOR 1 M oznacza średnią arytmetyczną notowań ze wszystkich dni miesiąca, która obowiązuje od 1-go dnia następnego miesiąca. Oprocentowanie kredytu będzie sumą stawki WIBOR 1M oraz marży bankowej.
W związku z powyższym odpowiedź na pytanie VI z dnia 23.07.2009r.staje się nieaktualne.
Ad. 2 Przesunięcie spłaty rat kredytu nie spowoduje przesunięcia końcowego terminu spłaty kredytu .
Ad. 3 i 6a W załączeniu Uchwała Nr ZII.SOII-$015/15/08 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie zaopiniowania możliwości sfinansowania deficytu budżetu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Powiatu Wadowickiego na 2009 rok.
Ad. 5 W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum dwóch banków powiat może udzielić zabezpieczenia kredytu w formie dwóch weksli in blanco wraz z deklaracją na ogólną kwotę wymaganą do podpisania umowy kredytowej.
Ad. 6b i 9 W załączeniu kserokopia sprawozdania Rb-NDS za pierwsze półrocze 2009 r. kserokopia sprawozdania Rb-Z za pierwsze półrocze 2009r.
Ad. 6c W załączeniu informacja o stanie mienia komunalnego.
Ad. 7 Liczba mieszkańców Powiatu Wadowickiego – około 155 tysięcy.
Ad. 8 Liczba jednostek prowadzących działalność gospodarczą na terenie powiatu wynosi około 15 tys.
Pliki do pobrania : załącznik do odpowiedzi IV:
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
na „udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 12 850 000,00 zł zaplanowanego w przychodach budżetu powiatu w 2009r.”
ogłoszenie o zamówieniu nr 2009/S 124-180642 z dnia 02.07.2009
W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie 1: Czy do naliczania odsetek od kredytu w okresie kredytowania ma być stosowany kalendarz rzeczywisty tj. rok liczący 365/366 dni?
Odpowiedz.: Do naliczania odsetek od kredytu w okresie kredytowania będzie stosowany rok liczący 365 dni.
Zalacznik_do_odpowiedzi_III.zip (Rozmiar: 502723 bajtów) |