Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.powiat.wadowice.pl________________________________________
Wadowice: Roboty drogowe wg 3 zadań: Zad. nr 1- Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia do szkoły do zjazdu do budynku nr 83 Zad. nr 2-Rozbiórka i budowa w tym samym miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości Leśnica-przebudowa wodociągu, Zad nr 3. Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza
Numer ogłoszenia: 137622 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.
• Adres strony internetowej zamawiającego:
www.powiat.wadowice.plI. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAII.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty drogowe wg 3 zadań: Zad. nr 1- Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia do szkoły do zjazdu do budynku nr 83 Zad. nr 2-Rozbiórka i budowa w tym samym miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości Leśnica-przebudowa wodociągu, Zad nr 3. Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy na wykonanie robót drogowych wg 3 zadań: Zadanie nr 1 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia do szkoły do zjazdu do budynku nr 83 polegająca na: -wykonaniu wykopów z transportem urobku, -wykonaniu podbudowy z kruszywa, -ustawieniu poręczy ochronnych, -ustawieniu krawężników betonowych na ławie betonowej, -ustawieniu obrzeży betonowych na ławie betonowej -wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej, -uzupełnieniu szczeliny między krawężnikiem a nawierzchnią masą min. - asf. Zadanie nr 2 - Rozbiórka i budowa w tym samym miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości Leśnica - przebudowa wodociągu polegająca na: -wykonaniu wykopów z umocnieniem ścian z transportem, -wykonaniu podłoża pod kanały z materiałów sypkich, -zasypywaniu wykopów wraz z zagęszczeniem, -montażu rurociągu z rur polietylenowych, Zadanie nr 3 - Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza polegająca na: -wykonaniu wykopów z transportem urobku, -wykonaniu ław z betonu pod rurociąg, -ułożeniu rurociągu z rur betonowych, -wykonaniu studni rewizyjnych, studzienek ściekowych, przykanalików -wykonaniu podbudowy z kruszywa, -ustawieniu krawężników betonowych na ławie betonowej, -ustawieniu obrzeży betonowych -wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej, -wykonaniu poszerzenia między krawężnikiem a nawierzchnią z masy min. - asf. -wykonaniu palisady ze słupków betonowych..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:• Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających• Przedmiotem zamówienia uzupełniającego będzie wykonanie robót drogowych wg 3 zadań: Zadanie nr 1 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia do szkoły do zjazdu do budynku nr 83 polegająca na: -wykonaniu wykopów z transportem urobku, -wykonaniu podbudowy z kruszywa, -ustawieniu poręczy ochronnych, -ustawieniu krawężników betonowych na ławie betonowej, -ustawieniu obrzeży betonowych na ławie betonowej -wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej, -uzupełnieniu szczeliny między krawężnikiem a nawierzchnią masą min. - asf. Zadanie nr 2 - Rozbiórka i budowa w tym samym miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości Leśnica - przebudowa wodociągu polegająca na: -wykonaniu wykopów z umocnieniem ścian z transportem, -wykonaniu podłoża pod kanały z materiałów sypkich, -zasypywaniu wykopów wraz z zagęszczeniem, -montażu rurociągu z rur polietylenowych, Zadanie nr 3 - Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza polegająca na: -wykonaniu wykopów z transportem urobku, -wykonaniu ław z betonu pod rurociąg, -ułożeniu rurociągu z rur betonowych, -wykonaniu studni rewizyjnych, studzienek ściekowych, przykanalików -wykonaniu podbudowy z kruszywa, -ustawieniu krawężników betonowych na ławie betonowej, -ustawieniu obrzeży betonowych -wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej, -wykonaniu poszerzenia między krawężnikiem a nawierzchnią z masy min. - asf. -wykonaniu palisady ze słupków betonowych.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.50-8, 45.22.00.00-5, 45.23.32.22-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUMInformacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda zabezpieczenia ofert wadium.
III.2) ZALICZKIIII.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo Ocena spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo Wykonawca winien wykazać, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał - co najmniej dwie roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (odpowiednio na dane zadanie), z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenia, wykazy, dowody i inne dokumenty dołączone do oferty.
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo Ocena spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo Wykonawca winien wykazać, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, w szczególności osoba pełniąca funkcję kierownika budowy winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, a na zadanie nr 2 dodatkowo w zakresie sieci wodociągowych, oraz przedstawić informację o podstawie do dysponowania tymi osobami Ocena spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i wykazy dołączone do oferty.
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo Wykonawca winien wykazać, że znajduje się w sytuacji zapewniającej wykonanie zamówienia, w szczególności poprzez: posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (tj. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument). Ocena spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o oświadczenie oraz inne dokumenty dołączone do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWYIII.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:• wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
• określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz najważniejszych wykonanych robót budowlanych o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia (odpowiednio dla danego zadania), w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wg załącznika nr 5 do niniejszej SIWZ. Zamawiający wymaga aby do co najmniej dwóch wykazanych robót (w ramach poszczególnych zadań), wykonawca załączył dowody potwierdzające, że zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie wymaga wykazywania robót niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
• opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
• opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
• inne dokumenty
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIAIV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERTIV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWYprzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmianZmiana umowy może być dokonana w przypadku zaistnienia okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności: a.z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, b.z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c.z powodu wystąpienia dodatkowych robót, a niemożliwych do przewidzenia przez doświadczonego Wykonawcę przed zawarciem umowy, d.z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, e.z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, to jest m.in. klęski żywiołowej (huragany, powodzie, trzęsienie ziemi), f.wystąpieniu nadzwyczajnych warunków pogodowych nie pozwalających na realizację robót zgodnie z warunkami określonymi w SST np. długotrwałe i intensywne opady deszczu, niskie temperatury itp., g.w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNEIV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.plSpecyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2013 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 w sekretariacie pok. nr 314 (III piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia do szkoły do zjazdu do budynku nr 83.
• 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia do szkoły do zjazdu do budynku nr 83 polegająca na: -wykonaniu wykopów z transportem urobku, -wykonaniu podbudowy z kruszywa, -ustawieniu poręczy ochronnych, -ustawieniu krawężników betonowych na ławie betonowej, -ustawieniu obrzeży betonowych na ławie betonowej -wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej, -uzupełnieniu szczeliny między krawężnikiem a nawierzchnią masą min. - asf..
• 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.00.00-5, 45.23.32.22-1.
• 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
• 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 - Rozbiórka i budowa w tym samym miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości Leśnica - przebudowa wodociągu.
• 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbiórka i budowa w tym samym miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości Leśnica - przebudowa wodociągu polegająca na: -wykonaniu wykopów z umocnieniem ścian z transportem, -wykonaniu podłoża pod kanały z materiałów sypkich, -zasypywaniu wykopów wraz z zagęszczeniem, -montażu rurociągu z rur polietylenowych,.
• 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.50-8, 45.22.00.00-5.
• 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
• 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 - Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza.
• 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza polegająca na: -wykonaniu wykopów z transportem urobku, -wykonaniu ław z betonu pod rurociąg, -ułożeniu rurociągu z rur betonowych, -wykonaniu studni rewizyjnych, studzienek ściekowych, przykanalików -wykonaniu podbudowy z kruszywa, -ustawieniu krawężników betonowych na ławie betonowej, -ustawieniu obrzeży betonowych -wykonaniu nawierzchni chodnika z kostki betonowej, -wykonaniu poszerzenia między krawężnikiem a nawierzchnią z masy min. - asf. -wykonaniu palisady ze słupków betonowych..
• 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1, 45.22.00.00-5.
• 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
• 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
WIZ.272.26.2013.PN
Wadowice, dnia 19.04.2013r.
Wykonawcy
biorący udział w postępowaniu
pn. Roboty drogowe wg 3 zadań: Zad. nr 1-
Przebudowa drogi powiatowej nr 1729K Stronie - Stryszów - Skawce: odbudowa muru
oporowego w miejscowości Stryszów wraz z budową chodnika na odcinku od dojścia
do szkoły do zjazdu do budynku nr 83 Zad. nr 2-Rozbiórka i budowa w tym samym
miejscu mostu na potoku Cedron w ciągu drogi powiatowej nr 1729K w miejscowości
Leśnica-przebudowa wodociągu, Zad nr 3. Budowa chodnika dla pieszych wraz z
kanalizacją deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody - Palcza
Numer ogłoszenia: 137622 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013
W związku
z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym
postępowaniu Powiat Wadowicki, działając na podstawie art. 38 ust. 2
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie nr 1:
„Czy zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie rozliczania częściowego
wykonanych prac w okresach miesięcznych?”
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający nie wyraża zgody na
wprowadzenie rozliczenia częściowego wykonanych prac.
Pytanie nr 2:
„Czy przedmiotem umowy będzie: a)
jedynie zadanie nr 3, tj. „Budowa chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją
deszczową w ciągu drogi powiatowej nr 1707K Brody-Palcza”, jak podano we wzorze
umowy, czy też: b) wszystkie trzy zadania wskazane w nazwie zamówienia oraz w
pkt. III.2.SIWZ, przy czym każde zadanie będzie zawarte w osobnej umowie, a
§1.1. podana będzie każdorazowo inna nazwa zamówienia – zgodna z p. III.2.SIWZ
i nazwą zamówienia”
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Przedmiotem
umowy będą wszystkie trzy zadania wskazane i opisane w SIWZ, każde zadanie
będzie zawarte w osobnej umowie, zgodnie z zapisami SIWZ oraz będącymi jej
integralną częścią istotnymi postanowieniami umowy – załącznik nr 6,
sporządzone oddzielnie na poszczególne zadania.
Pytanie nr 3:
§2 „Wnosimy o wykreślenie
słów „[…]zdarzeń losowych i[…]”. Odpowiedzialność Wykonawcy została
ukształtowana w kodeksie cywilnym na zasadzie winy. Nie ponoszą oni
odpowiedzialności za skutki zdarzeń losowych.”
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający nie uwzględnia
przedmiotowego wniosku. Treść §2 jest zgodna z zasadami swobody zawierania umów
oraz nie narusza bezwzględnych obowiązujących przepisów Kodeksu cywilnego i
ustawy Prawo zamówień publicznych.
Pytanie nr 4:
§8 ust. 1 „Wnosimy o
zmniejszenie wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 5% ceny
ofertowej brutto, tak aby jego wysokość odpowiadała wielkościom stosowanym
powszechnie w tego typu umowach”
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający nie uwzględnia
przedmiotowego wniosku. Wartość zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
wys. 10 % ceny ofertowej brutto jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych
oraz stosowana w postępowaniach związanych z realizacją robót drogowo -
mostowych w tut. Urzędzie.
Pytanie nr 5:
§11 ust. 2 „Wnosimy o
wykreślenie ostatniego zdania. Postanowienie to jest niezgodne z przepisami
prawa i orzecznictwem sądów. Strony nie mogą zmienić bezwzględnie obowiązującej
w prawie cywilnym zasady, iż z chwilą spełnienia świadczenia pieniężnego za
pomocą przelewu jest moment uznania rachunku wierzyciela.”
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Zamawiający nie uwzględnia
przedmiotowego wniosku. Treść §11 ust. 2 jest zgodna z zasadami swobody
zawierania umów i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie narusza
bezwzględnych obowiązujących przepisów Kodeksu cywilnego, a w szczególności
art. 454.
Pytanie nr 6:
§ 12 ust. 4 „Wnosimy o
zmniejszenie przewidzianej tam wysokości kary umownej do 0,1 % wartości brutto
umowy.”
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Zamawiający nie wyraża zgody na
zmianę wysokości kary umownej.
Pytanie nr 7:
§ 12 ust. 1
(a)
„Wnosimy o
zmniejszenie wysokości zastrzeżonej kary umownej do 10%”
(b)
„Wnosimy o
ustalenie górnego limitu wysokości sumy kar umownych, które strony mogą
zastosować, t.j. 10% wartości brutto umowy.”
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Zamawiający nie wyraża zgody na
zmniejszenie wysokości zastrzeżonej kary umownej do 10% oraz na ustalenie
górnego limitu wysokości sum kar umownych.
Pytanie nr 8:
§ 12 „Wnosimy o zastrzeżenie
kar umownych dla Wykonawcy od Zamawiającego za: zwłokę
w przekazaniu placu budowy, zwłokę z przekazaniu dokumentacji niezbędnej do
wykonania robót oraz zwłokę w dokonaniu odbioru robót w wysokości 0,2% wartości
brutto wynagrodzenia określonego za każdy dzień zwłoki. Zasada symetrii praw i
obowiązków stron umowy wymaga, aby również wykonanie wszystkich zobowiązań
niepieniężnych Zamawiającego było zabezpieczone obowiązkiem zapłaty kar
umownych (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień
Publicznych z 23 sierpnia 2010r. (KIO/1698/10))”
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Zamawiający nie wyraża zgody na
zmianę wysokości kary umownej. Zapisy w treści §12 zawierające kwestie kar
umownych są zgodne z zasadami swobody zawierania umów oraz nie naruszają
bezwzględnych obowiązujących przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
i Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 484.
Jednocześnie zamawiający informuje, iż powyższe
pytania, odpowiedzi i wyjaśnienia do SIWZ, stanowią jej integralną część, a
przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia, nie
wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Dlatego też
zamawiający zawiadamia iż, termin składania i otwarcia ofert nie ulega zmianie,
podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez
zmian.
Oferty
należy składać w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Wadowicach
ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, sekretariat pok. nr 314 (III piętro) w
terminie do dnia 24.04.2013 r. godz. 10:30. Otwarcie ofert nastąpi w tym samym
dniu o godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego w Starostwie Powiatowym
w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice sala posiedzeń 011 (parter).
Otrzymują:
1 x Wykonawcy biorący udział
w postępowaniu
1 x strona www.powiat.wadowice.pl
1 x a/a (AN)