Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100
Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: www.powiat.wadowice.pl
- Adres strony
internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego
systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Modernizacja odcinka drogi powiatowej nr 1768K
Brzeźnica-Tomice na terenie gminy Brzeźnica, odcinek Nowe Dwory - Tłuczań.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości
lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacji drogi
powiatowej nr 1768K Brzeźnica-Tomice na terenie gminy Brzeźnica, odcinek Nowe
Dwory-Tłuczań od km 0+051,86 do km 2+770 w tym roboty nawierzchniowe na
długości ok. 2,7 km
i roboty związane z budową chodnika na długości ok. 0.387 km . Zakres robót 1)
Roboty przygotowawcze (roboty pomiarowe; zdjęcie warstwy humusu lub darniny
wraz z wywozem; frezowanie nawierzchni; prace rozbiórkowe w tym: podbudowy z
kruszywa, warstwy bitumiczne, płyty chodnikowe betonowe, krawężniki i obrzeża
betonowe, przepusty wraz ze ściankami czołowymi, znaki drogowe, słupki
prowadzące, bariery energochłonne), 2) Roboty ziemne (wykonanie wykopów i
nasypów), 3) Odwodnienie korpusu drogowego (czyszczenie przepustów drogowych i
pod zjazdami, wykonanie: przykanalików z rur PCV wraz z odbudową wylotów,
studzienek ściekowych z osadnikiem; odwodnienia liniowego z korytek
ściekowych), 4) Wykonanie warstw podbudowy (metodą recyklingu wgłębnego, z
kruszywa łamanego, z betonu cementowego, z betonu asfaltowego; oczyszczenie i
skropienie w-w konstrukcyjnych emulsją asfaltową), 5) Wykonanie warstw
nawierzchni z betonu asfaltowego: warstwa wiążąca, ścieralna, z kostki
brukowej; ułożenie geosiatki szklanej powleczonej asfaltem - warstwa ścieralna
musi być wykonywana całą szerokością jezdni, 6) Roboty wykończeniowe
(humusowanie z obsianiem skarp; umocnienie dna rowów i ścieków elementami
prefabrykowanymi; ułożenie przepustów rurowych pod zjazdami; wykonanie ścianek
czołowych przepustów; ścinanie i uzupełnianie poboczy kruszywem kamiennym), 7) Oznakowanie
i montaż urządzeń bezpieczeństwa (wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;
ustawienie barier ochronnych), 8) Elementy ulic ( wykonanie ław betonowych;
ustawienie krawężników i obrzeży; wykonanie chodników z kostki betonowej;
ułożenie ścieków z prefabrykowanych elementów betonowych oraz z kostki
brukowej). Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty , od których jest
uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń UOPWE.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Modernizacji
drogi powiatowej nr 1768K Brzeźnica-Tomice na terenie gminy Brzeźnica.
Zakres robót 1) Roboty przygotowawcze (roboty pomiarowe; zdjęcie warstwy
humusu lub darniny wraz z wywozem; frezowanie nawierzchni; prace
rozbiórkowe w tym: podbudowy z kruszywa, warstwy bitumiczne, płyty
chodnikowe betonowe, krawężniki i obrzeża betonowe, przepusty wraz ze
ściankami czołowymi, znaki drogowe, słupki prowadzące, bariery
energochłonne), 2) Roboty ziemne (wykonanie wykopów i nasypów), 3)
Odwodnienie korpusu drogowego (czyszczenie przepustów drogowych i pod
zjazdami, wykonanie: przykanalików z rur PCV wraz z odbudową wylotów,
studzienek ściekowych z osadnikiem; odwodnienia liniowego z korytek ściekowych),
4) Wykonanie warstw podbudowy (metodą recyklingu wgłębnego, z kruszywa
łamanego, z betonu cementowego, z betonu asfaltowego; oczyszczenie i
skropienie w-w konstrukcyjnych emulsją asfaltową), 5) Wykonanie warstw
nawierzchni z betonu asfaltowego: warstwa wiążąca, ścieralna, z kostki
brukowej; ułożenie geosiatki szklanej powleczonej asfaltem - warstwa
ścieralna musi być wykonywana całą szerokością jezdni, 6) Roboty
wykończeniowe (humusowanie z obsianiem skarp; umocnienie dna rowów i
ścieków elementami prefabrykowanymi; ułożenie przepustów rurowych pod
zjazdami; wykonanie ścianek czołowych przepustów; ścinanie i uzupełnianie
poboczy kruszywem kamiennym), 7) Oznakowanie i montaż urządzeń
bezpieczeństwa (wykonanie oznakowania pionowego i poziomego; ustawienie
barier ochronnych), 8) Elementy ulic ( wykonanie ław betonowych;
ustawienie krawężników i obrzeży; wykonanie chodników z kostki betonowej;
ułożenie ścieków z prefabrykowanych elementów betonowych oraz z kostki
brukowej).
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
29.06.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przed upływem
terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w
wysokości: 45.000, 00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się
udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o Wykonawca
winien wykazać, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wykonał - zrealizował z należytą starannością, co najmniej dwie roboty
odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia w
wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł /brutto/ każda w formie załączonego do
oferty oświadczenia, wykazu z podaniem nazwy i danych zleceniodawcy, zakresu zamówienia,
terminów wykonania oraz wartości wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie
metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i
inne materiały dołączone do oferty.
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o Wykonawca
winien wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
posiadające wymagane kwalifikacje zawodowe, uprawnienia w szczególności
kierownik budowy (osoba ta musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami
drogowymi). Do oferty należy dołączyć oświadczenie-informację o osobie przewidzianej
na powyższe stanowisko. Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w
postępowaniu dokonywana będzie metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w
oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o Wykonawca
winien wykazać, że znajduje się w sytuacji zapewniającej wykonanie zamówienia,
w szczególności poprzez: posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności (tj. opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku inny dokument). Ocena spełnienia powyższych warunków udziału w
postępowaniu dokonywana będzie metodą 0-1, tj. spełnia lub nie spełnia, w
oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania
przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do
wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia
·
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w
zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
·
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca musi przedstawić cenę przedmiotu
zamówienia w kosztorysie ofertowym opracowanym wg indywidualnej kalkulacji na
podstawie otrzymanego przedmiaru robót, projektu wykonawczego, szczegółowych
specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przekroi, rysunków,
wymagań SIWZ oraz ewentualnych oględzin w terenie. Ceny jednostkowe
uwidocznione w kosztorysie winny obejmować koszty ogólne, zysk, podatek VAT,
uporządkowanie placu budowy, pomiary, ewentualne upusty, itp. Zamawiający
wymaga aby przedstawione przez Wykonawcę ceny jednostkowe zawierały należny
podatek VAT. Każda pozycja kosztorysowa musi zostać wypełniona. Ceny
jednostkowe, wartość kosztorysowa oraz cena oferty winny być liczone do dwóch
miejsc po przecinku. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone
na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom. W przypadku nie ujęcia w
wycenie ofertowej wszystkich kosztów wynikających z dokumentów wymienionych
wyżej, to ten koszt nie ujęcia, a konieczny do wykonania przedmiotu zamówienia
obciąży Wykonawcę.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne
tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana umowy może być dokonana w przypadku
zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy a w szczególności: a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji
projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z
przepisami prawa, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania
przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli
te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c) z powodu wystąpienia dodatkowych,
a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego
Wykonawcę, robót, d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających
wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze
stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 pok. nr 104 (I piętro)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 30.01.2012 godzina 10:30, miejsce: Starostwo
Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 w sekretariacie pok. nr 314 (III
piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany
przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego
na lata 2007-2013. Współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków
z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub
części zamówienia: tak
Wadowice dn. 25.01.2012r.
WIZ.272.5.2011.PN
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
na „Modernizację odcinka drogi powiatowej nr 1768K Brzeźnica-Tomice na terenie gminy Brzeźnica, odcinek Nowe Dwory - Tłuczań”
ogłoszenie o zamówieniu nr 11743 – 2012 z dnia 12.01.2012r.
W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie 1.
Zgodnie z §4 wzoru umowy Zamawiający wymaga aby przedmiot umowy został wykonany w terminie do dnia 29.06.2012 roku. Biorąc pod uwagę niemożność przewidzenia daty podpisania umowy, wnosimy o określenie terminu jako ilości miesięcy od dnia podpisania umowy.
Odpowiedź: Uwzględnia się wniosek o zmianę określenia terminu wykonania z dnia 29.06.2012r. na 5 miesięcy od zawarcia umowy. § 4 we wzorze umowy otrzymuje brzmienie: „Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie do 5 miesięcy od dnia zawarcia umowy”
Pytanie 2.
Zgodnie z §5 ust. 6 wzoru umowy Zamawiający wymaga aby termin płatności na rzecz podwykonawcy przypadał przed terminem płatności na rzecz wykonawcy. Zapis ten jest niedopuszczalną ingerencją w stosunek prawny, którego stroną nie jest zamawiający i powoduje konieczność kredytowania inwestycji w znacznej części przez Wykonawcę. W związku z powyższym wnosimy o modyfikację §5 ust. 6 wzoru umowy poprzez przyjęcie jego następującej treści: Jako jednej z podstaw do uregulowania zapłaty za fakturę wystawioną przez Wykonawcę Zamawiający będzie żądał pisemnego oświadczenia podwykonawcy o uregulowaniu przez Wykonawcę wymagalnych zobowiązań z tytułu zrealizowanych przez podwykonawcę robót wskazanych w pkt. 4 niniejszego paragrafu.
Odpowiedź: Wniosek został uwzględniony. § 5 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Jako jednej z podstaw do uregulowania zapłaty za fakturę wystawioną przez Wykonawcę Zamawiający będzie żądał pisemnego oświadczenia podwykonawcy o uregulowaniu przez Wykonawcę wymagalnych zobowiązań z tytułu zrealizowanych przez podwykonawcę robót wskazanych w pkt. 4 niniejszego paragrafu.”
Pytanie 3.
Zgodnie z §8 ust. 4 wzoru umowy Zamawiający pozostawia część zabezpieczenia wykonania w wysokości 30% jego pierwotnej wartości na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i lub rękojmi za wady. Zapis ten stoi w sprzeczności z bezwzględnie wiążącą normą art. 151 ust. 2 ustawy – Prawo Zamówień Publicznych (w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 5 listopada 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych [Dz. U. z 2009r., Nr 206, poz. 1591]), zgodnie z którą Zamawiający jest uprawniony do zatrzymania części zabezpieczenia wykonania jedynie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. W związku z powyższym wnosimy o modyfikację przywołanego zapisu poprzez przyjęcie, iż. 30% zabezpieczenia służy pokryciu roszczeń z tytułu rękojmi za wady i jest zwracane w ciągu 15 dni od upływu okresu rękojmi za wady.
Odpowiedź: Wniosek został uwzględniony. § 8 ust. 4, 5, 6 otrzymują brzmienie:
„ 4. Zabezpieczenie gwarantuje zgodne z umową wykonanie przedmiotu umowy oraz służy do pokrycia roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
5. Wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy jest przeznaczone na:
a. 30% wniesionego zabezpieczenia na zabezpieczenie roszczeń z tytułów rękojmi za wady,
b. 70% wniesionego zabezpieczenia na zabezpieczenie zgodnego z umową wykonania przedmiotu umowy.
6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone Wykonawcy:
a. w części na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie później niż w 15 dniu po upływie terminu rękojmi,
b. w części na zabezpieczenie zgodnego z umową wykonania robót w terminie
30 dni od dnia odbioru ostatecznego tj. uznania przez Zamawiającego zamówienia za należycie wykonane.”
Jednocześnie zmienia się § 13 ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Wykonawca udziela Zamawiającemu …... (min 60) m-cy gwarancji na roboty objęte niniejszą umową z wyłączeniem oznakowania poziomego na które okres gwarancji wynosi …... (min 12) m-cy dla materiałów cienkowarstwowych i …..(min 36) m-cy dla materiałów grubowarstwowych. Rozszerza się okres rękojmi na …… (min 60) m-cy. Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od daty odbioru ostatecznego.”
Pytanie 4.
Dotyczy §12 ust. 4 wzoru umowy. Ze względu na dużą wysokość zastrzeżonej kary umownej wnosimy o jej określenie na poziomie 0,02% wynagrodzenie umownego.
Odpowiedź: Wniosek o zmianę wysokości kary umownej został uwzględniony częściowo. Przyjmuje się wartość kary umownej w wysokości 0,2% wartości umowy brutto za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy.
W związku z tym § 12 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę za każdy dzień zwłoki w oddaniu robót objętych umową lub usunięcia wad w wysokości 0,2 % wartości przedmiotu umowy brutto. Należności będą potrącane z faktury. W sytuacji kiedy nie będzie możliwości potrącenia kar z faktury, Zamawiający obciąży Wykonawcę notą księgową.”
Pytanie 5.
Dotyczy §12 ust. 5 wzoru umowy. Biorąc pod uwagę zasadę równości praw i obowiązków stron stosunku umownego, wnosimy o modyfikację przywołanego zapisu poprzez przyjęcie jego następującego brzmienia: Każda ze stron może żądać odszkodowania przewyższającego karę umowną, jeśli kara nie pokrywa wysokości szkody powstałej wskutek nienależytego wykonania umowy.
Odpowiedź: Wniosek został uwzględniony. § 12 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Każda ze stron może żądać odszkodowania przewyższającego karę umowną, jeśli kara nie pokrywa wysokości szkody powstałej wskutek nienależytego wykonania umowy.”
Pytanie 6.
W przedmiarach zamieszczonych na stronie internetowej w opisach znajdują się odnośniki do załączników (np. „Nawierzchnie zał. 4”). Prosimy o zamieszczenie na stronie wszystkich tych załączników.
Odpowiedź: Załączniki do przedmiaru zostaną zamieszczone na stronie internetowej w materiałach dotyczących przedmiotowego przetargu.
Pytania 7.
W jakich kilometrażach się znajdują i jaka jest łączna długość korytek kolejowych do wbudowania.
Odpowiedź: Na przedmiotowym odcinku projektant nie przewidział ubezpieczenia rowów korytkami kolejowymi. Zastosowano korytka ściekowe typu korytko górskie, mulda oraz ściek trójkątny typu D6. Ich lokalizacja jest zaznaczona na planie sytuacyjnym.
Pytanie 8.
W jakich pozycjach zostało ujęte wykonanie wylotu kanalizacji deszczowej do rowu.
Odpowiedź: Zakres prac nie obejmuje wykonania wylotu kanalizacji deszczowej do rowu. Wylot ten został wykonany przy budowie kanalizacji.
Ponadto Zamawiający celem uzupełnienia materiałów przetargowych dot. przedmiotowego postępowania załącza pliki przedstawiające projekt stałej organizacji ruchu,. Jednocześnie informując, iż urządzenia bezpieczeństwa ruchu mają zostać wykonane zgodnie z przedłożonymi uprzednio Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi.
Zmiany wprowadza się w Załączniku nr 1 do SIWZ – FORMULARZ OFERTY
JEST:
2. OFERUJEMY, gwarancje na roboty objęte niniejszym zamówieniem w wynoszącą: …….
m-cy z wyłączeniem oznakowania poziomego na które okres gwarancji wynosi: ……
m-cy dla materiałów cienkowarstwowych i ….. m-cy dla materiałów grubowarstwowych.
WINNO BYĆ:
2. OFERUJEMY, gwarancje na roboty objęte niniejszym zamówieniem wynoszącą: …….
m-cy z wyłączeniem oznakowania poziomego na które okres gwarancji wynosi: ……
m-cy dla materiałów cienkowarstwowych i ….. m-cy dla materiałów grubowarstwowych. Okres rękojmi wynosi …… (min 60) m-cy.
W załączeniu nowy Formularz oferty Załącznik nr 1 do SIWZ
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, uzupełnienie i zmiany do SIWZ, stanowią jej integralną część. Z uwagi na ich zakres, charakter oraz termin wprowadzenia, Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) przedłuża termin składania ofert. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 w sekretariacie pok. nr 314 (III piętro). Termin składania ofert upływa dnia 02.02.2012r. o godz. 1030. Otwarcie ofert nastąpi w tym samym dniu o godz. 1100 w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2, sala posiedzeń – pokój nr 0.11 (parter).