a a a
  1. Aktualności
  2. Jak załatwić sprawę - druki do pobrania
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych
  4. Wydziały, Zespoły, Biura
    1. Archiwista Zakładowy
    2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
    3. Zespół Radców Prawnych
    4. Audytor Wewnętrzny
    5. Biuro Rady Powiatu
    6. Biuro Projektów Edukacyjnych
    7. Inspektor Ochrony Danych
    8. Geodeta Powiatowy
    9. Geolog Powiatowy
    10. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
    11. Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
    12. Wydział Budżetu i Finansów
    13. Wydział Dróg Powiatowych
    14. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
    15. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
    16. Wydział Komunikacji i Transportu
    17. Wydział Organizacji i Nadzoru
    18. Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
    19. Wydział Środowiska
    20. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
    21. Zespół Kontroli Wewnętrznej
    22. Biuro Ochrony Zdrowia
      1. Biuro Ochrony Zdrowia
    23. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  5. Jednostki Organizacyjne
  6. Powiatowe służby, inspekcje, straże
  7. Organizacje pozarządowe
    1. Org. dział. dla niepełnosprawnych
    2. Program współpracy Powiatu Wadowickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok
    3. Fundacje
    4. Jedn.org.pow.dział.dla niepełnospr.
    5. Stowarzyszenia
    6. Organizacje pożytku publicznego
    7. Stowarzyszenia kultury fizycznej
    8. Dokumenty i formularze
    9. Ogłoszenia, komunikaty
  8. Gospodarka powiatu
    1. Program Rozwoju Przedsiębior.
    2. Strategia Rozwoju Powiatu Wadowickiego
    3. Raport o stanie gospodarki
  9. Turystyka
    1. Kościoły drewniane
    2. Ważniejsze zabytki
    3. Gospodarstwa Agroturystyczne
    4. Gospodarstwa Ekoturystyczne
  10. Kultura
  11. Sport
    1. Klasyfikacja szkół Powiatu Wadowickiego
    2. Kalendarz zawodów sportowych
    3. Uczniowskie Kluby Sportowe
  12. Nabór w urzędzie
  13. Zamówienia publiczne, przetargi
    1. Informacje z otwarcia ofert
    2. Plany zamówień publicznych
      1. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2020 roku
      2. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2019 r.
      3. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2018 r.
    3. Zmiany do SIWZ - Przetargi
    4. Ogłoszenia - Przetargi
    5. Wyniki - Przetargi
    6. Umowy - Przetargi
  14. Konto bankowe Starostwa
  15. Prawo
  16. Geoportal Powiatu Wadowickiego
  17. Rejestr umów Starostwa Powiatowego w Wadowicach
  18. Petycje
  19. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja
  20. Zarządzanie kryzysowe
    1. Dane kontaktowe PCZK
    2. Zasady postępowania podczas zagrożeń
      1. Burza
      2. Grad
      3. Katastrofy budowlane
      4. Mrozy
      5. Niewybuchy
      6. Powódź
      7. Śnieg na dachach
      8. Przesyłka niewiadomego pochodzenia
      9. Śnieżyce
      10. Upał
      11. Uwolnienie niebezpiecznych substancji
      12. W razie pożaru
      13. Wiatr
      14. Wichury
      15. Zagrożenie epidemiologiczne
      16. Zagrożenie radiacyjne
      17. Ukąszenie przez żmiję
      18. Terroryzm
      19. Informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego
    3. Sygnały alarmowe
    4. Mapy osuwiskowe
    5. Mapy powodziowe
  21. Monitoring
  22. Mapa serwisu
  23. Inne ogłoszenia
Gminy Powiatu Wadowickiego
Serwisy WWW Gmin
Andrych�w
Kalwaria Zebrzydowska
Lanckorona
Strysz�w
Brze�nica
Tomice
Spytkowice
Wiprz
Mucharz
Wadowice

Ogłoszenie o zamówieniu 2012/S 243-399532 na rozbudowę Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy E I Etap, Podetap Drugi



18/12/2012    S243    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

PL-Wadowice: Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej

2012/S 243-399532

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Powiat Wadowicki
Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2
Osoba do kontaktów: Alicja Noworyta
34-100 Wadowice
POLSKA
Tel.: +48 338734200
E-mail: biuro@powiat.wadowice.pl
Faks: +48 338232433

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.powiat.wadowice.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Ogólne usługi publiczne

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Rozbudowę Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy „E” I Etap, Podetap Drugi.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Roboty budowlane
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Miasto Wadowice.
Kod NUTS

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie infrastruktury w tym:
1) Wybudowanie:

a) budynku tlenowni o kubaturze 164,42 m3 wraz z wyposażeniem technologicznym – rezerwową rozprężalnią tlenu, oraz stacją zgazowania ciekłego tlenu, obejmującą stacjonarny zbiornik ciekłego tlenu pojemności 6 000 l i parownicę atmosferyczną. Zakres robót obejmuje również wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej, odgromowej i połączeń wyrównawczych wraz z osprzętem;

b) budynku agregatorowi o kubaturze 172,79 m3 wraz z instalacją elektryczną wewnętrzną, z rozdzielnicami RN-AGR, RNP, tablicami elektrycznymi TPW, TWA, TKN, instalacją odgromową, instalacją wentylacji awaryjnej, z zabezpieczeniem otworu nawiewnego i wywiewnego na elewacji płytami OSB. Z niniejszego zakresu robót zostaje wyłączony:

- montaż agregatu prądotwórczego i przynależnego do niego osprzętu pomocniczego, jak instalacji paliwowej, instalacji odprowadzenia spalin, instalacji doprowadzenia świeżego powietrza do spalania i chłodzenia agregatu oraz wyprowadzenia powietrza gorącego na zewnątrz budynku,
- montaż na elewacji budynku sterowanych elektrycznie żaluzji nawiewnych i wywiewnych związanych bezpośrednio z technologią agregatu,
- montaż w instalacji sterowania wentylacji awaryjnej, detektorów do wykrywania oparów oleju napędowego,
- montaż obwodów: wyprowadzenia energii elektrycznej z agregatu do rozdzielnicy RN-AGR, zasilania potrzeb własnych agregatu, uziomu agregatu, sterowania żaluzjami nawiewnymi i wywiewnymi;

c) kompletnej stacji transformatorowej ST 2 o kubaturze 37,88 m3 „pod klucz”, to znaczy wraz z montażem transformatora, rozdzielni SN i nn, układu pomiarowego, wewnętrznej instalacji elektrycznej z osprzętem oraz ze wszystkimi próbami i badaniami powykonawczymi umożliwiającymi eksploatację stacji przez Użytkownika;

d) przyłącza cieplnego wraz z próbami szczelności i próbnym uruchomieniem sieci cieplnej, wprowadzeniem do budynku i zabezpieczeniem końcówek, odbiorem Urzędu Dozoru Technicznego i podłączeniem do strony elektrycznej;
e) linii kablowych NN i sterowniczych od stacji transformatorowej ST2 i agregatorowni AP2 do:
- budynku Pawilonu Łóżkowego „E”,
- budynku Tlenowni „T”,
- agregatu chłodniczego „ACH”, na terenie pomiędzy budynkiem stacji trafo „ST2”, a budynkiem agregatorowni „AG2”.
Ułożone kable, a nie podłączone na stałe do docelowych urządzeń rozdzielczych zabezpieczyć starannie przed ewentualnymi uszkodzeniami na całym odcinku, od wejścia do budynku „E”, do skrzynki osłonowej w rozdzielni NN, do której należy wprowadzić (bez podłączenia) końce układanych kabli. Zabezpieczyć również kable ułożone dla zasilania agregatu chłodniczego ACH, a wystające ponad teren w rejonie miejsca montażu agregatu;
f) linii kablowej 15kV zasilania podstawowego pomiędzy stacją transformatorową „Przychodnia” nr 301400, a stacją transformatorową „ST2”;
g) przyłącza tlenu wraz próbami szczelności i ciśnieniowymi wraz z podłączeniem napełnieniem i uruchomieniem instalacji w zakresie pawilonu „C” i „D” oraz wykonaniem odgałęzienia do Pawilonu „E”, zakończonego zaworem kulowym;
h) sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, odwodnienia terenu w rejonie budynków technicznych wraz z zabudową osadnika i separatora koalescencyjnego w rejonie budynku Agregatu Prądotwórczego. Sieć wodociągowa z zakresie podłączenia miejskiego odcinka sieci do istniejącego wodociągu w punkcie W 3, z wyłączeniem wykonanej w I etapie pierwszego podetapu wymiany miejskiej sieci wodociągowej o średnicy 160 mm, studzienki wodomierzowej oraz sieci szpitalnej na odcinku W4 – PPW, do punktu poboru wody dla potrzeb budowy. Sieć kanalizacji deszczowej do połączenia z wykonanymi przyłączami deszczowymi z budynku Pawilonu „E”, podłączenia drenażu opaskowego i odwodnienia terenu przyległego – do istniejącej kanalizacji deszczowej na terenie Szpitala. Sieć kanalizacji sanitarnej do połączenia z wykonanymi przyłączami sanitarnymi z budynku Pawilonu „E” – do istniejącej kanalizacji sanitarnej na terenie Szpitala. Wyprowadzone sieci w budynku Pawilonu „E” należy zabezpieczyć między innymi przed rozmrożeniem. Dodatkowo Zamawiający wymaga, aby przed odbiorem, Wykonawca wykonał dla tych sieci inspekcję telewizyjną, i przekazał materiały Zamawiającemu.
i) odprowadzenia wód z przestrzeni technicznej, rozdzielni NN oraz podszybia w Pawilonie „C” oraz tymczasowego odwodnienia studzienki wodomierzowej;
j) oświetlenia terenu wraz:
- z montażem w budynku agregatowni „AG2” rozdzielnicy zasilającej „ROT” oraz układu sterowania
- z próbami, badaniami, uruchomieniem urządzeń i sieci oraz oddaniem do użytkowania;
k) Dróg, placów i parkingów z wyłączeniem nawierzchni z kostki betonowej dróg, parkingów i chodników.
2) Wyposażenie rezerwowego pola w rozdzielni 15 kV, w stacji transformatorowej „Przychodnia” nr 30140.
3) Zagospodarowanie terenu w zakresie oczyszczenia terenu, plantowania z wyłączeniem: humusowania, obsiania skarp i wykonania trawników dywanowych.
4) Obsługa geodezyjna i geologiczna.
5) Opracowanie dwóch egzemplarzy pełnej, kompletnej dokumentacji odbioru końcowego wymaganego przepisami art. 57 ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).
6) Składowanie i wywiezienie wszelkich materiałów, w tym gruzu oraz innych odpadów pochodzących z placu budowy. Utylizacja w ramach wynagrodzenia umownego oraz złożenie oświadczenia o ich utylizacji.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

45215000, 45231300, 45315500, 45315600, 45316100, 45317200, 45111200, 45233200, 45315100, 45333000, 45312310, 45310000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

a) budynku tlenowni o kubaturze 164,42 m3 wraz z wyposażeniem technologicznym,

b) budynku agregatorowi o kubaturze 172,79 m3 wraz z instalacją elektryczną wewnętrzną, z rozdzielnicami RN-AGR, RNP, tablicami elektrycznymi TPW, TWA, TKN, instalacją odgromową, instalacją wentylacji awaryjnej, z zabezpieczeniem otworu nawiewnego i wywiewnego na elewacji płytami OSB

c) kompletnej stacji transformatorowej ST 2 o kubaturze 37,88 m3 „pod klucz”,

d) przyłącza cieplnego wraz z próbami szczelności i próbnym uruchomieniem sieci cieplnej, wprowadzeniem do budynku i zabezpieczeniem końcówek, odbiorem Urzędu Dozoru Technicznego i podłączeniem do strony elektrycznej;
e) linii kablowych NN i sterowniczych od stacji transformatorowej ST2 i agregatorowni AP2 do:
- budynku Pawilonu Łóżkowego „E”,
- budynku Tlenowni „T”,
- agregatu chłodniczego „ACH”, na terenie pomiędzy budynkiem stacji trafo „ST2”, a budynkiem agregatorowni „AG2”;
f) linii kablowej 15kV zasilania podstawowego pomiędzy stacją transformatorową „Przychodnia” nr 301400, a stacją transformatorową „ST2”;
g) przyłącza tlenu wraz próbami szczelności i ciśnieniowymi wraz z podłączeniem napełnieniem i uruchomieniem instalacji w zakresie pawilonu „C” i „D” oraz wykonaniem odgałęzienia do Pawilonu „E”, zakończonego zaworem kulowym;
h) sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, odwodnienia terenu w rejonie budynków technicznych wraz z zabudową osadnika i separatora koalescencyjnego w rejonie budynku Agregatu Prądotwórczego. ;
i) odprowadzenia wód z przestrzeni technicznej, rozdzielni NN oraz podszybia w Pawilonie „C” oraz tymczasowego odwodnienia studzienki wodomierzowej;
j) oświetlenia terenu ;
k) Dróg, placów i parkingów z wyłączeniem nawierzchni z kostki betonowej ;
2 ) Wyposażenie rezerwowego pola w rozdzielni 15 kV, w stacji transformatorowej „Przychodnia” nr 30140.
3) Zagospodarowanie terenu w zakresie oczyszczenia terenu, plantowania z wyłączeniem: humusowania, obsiania skarp i wykonania trawników dywanowych.
4 ) Obsługa geodezyjna i geologiczna.

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

1. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 55 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych).
2. Wykonawca winien udzielić co najmniej 60 - miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, liczonej od daty odbioru końcowego oraz zobowiązanie do nieodpłatnej naprawy ewentualnych usterek i wad w okresie gwarancyjnym.
3. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto podanej w ofercie.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

1. Faktury będą płatne przelewem w terminie 30 dni, licząc od momentu doręczenia Zamawiającemu faktur wraz z dokumentami rozliczeniowymi. Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.
2. Podstawą zapłaty będą faktury częściowe oraz faktura końcowa wystawione przez Wykonawcę dla Zamawiającego.
3. Podstawą do ustalenia kwot faktur częściowych będą wartości poszczególnych elementów wynikających z harmonogramu rzeczowo-finansowego, wykonanych przez Zamawiającego.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim wypadku są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu dotyczące Wykonawcy, odnoszą się odpowiednio do Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o zamówienie publiczne.
Wszelka korespondencja oraz rozliczenia będą dokonywane wyłącznie z podmiotem wskazanym jako pełnomocnik pozostałych.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - przedłożenia umowy stwierdzającej solidarną odpowiedzialność tych Wykonawców za wykonanie przedmiotu umowy i wniesienie należytego wykonania umowy oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z tych Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania wynagrodzenia za wykonane roboty. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oryginału umowy do wglądu oraz do pozostawienia kserokopii tej umowy, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, określającej zakres, formę współpracy i sposób rozliczania się uczestników.

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: 1. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.
2. Prace objęte niniejszym zamówieniem muszą być zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową, opisem przedmiotu zamówienia, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), sztuką budowlaną, wymaganiami niniejszej specyfikacji oraz umową.

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych - oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
b) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, dotyczącą wszystkich osób fizycznych będących Wykonawcami oraz wszystkich urzędujących członków władz osób prawnych będących Wykonawcami albo równoważne zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 ustawy Pzp.
c) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, dotyczącą podmiotów zbiorowych albo równoważne zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby.
d) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
e) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.
f) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w części VI pkt 2 ppkt a), c), d), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
a zamiast dokumentu określonego w części VI pkt 2 ppkt b) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w tym punkcie, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
- posiadania wiedzy i doświadczenia,
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- sytuacji ekonomicznej i finansowej.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, t. j. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na łączną wartość nie mniejszą niż 1 000 000 PLN (jeden milion złotych).
2) Wykonawca musi dysponować własnymi środkami finansowymi lub posiadać zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500 000 PLN (słownie pięćset tysięcy złotych);
3) Wykonawca musi wykazać uzyskanie w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – przychodów ze sprzedaży netto w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000 PLN.

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert, zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane, obejmujące między innymi, wykonanie zewnętrznych przyłączy instalacji wodno – kanalizacyjnych i elektrycznych przy obiekcie budowlanym kubaturowym, o wartości robót nie mniejszej niż 500 000 PLN, każda.
Wykonawca musi dysponować:
- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności - konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, który pełnił funkcję kierownika budowy lub inspektora nadzoru przy robotach budowlanych odpowiadających swym charakterem niniejszemu zamówieniu;
- kierownikami robót w specjalności:
- drogowej;
- instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz pełnili funkcje kierownika robót lub inspektora nadzoru na budowie co najmniej jednego obiektu budowlanego wraz z instalacjami odpowiadającymi swym charakterem, sposobem wykonania i stopniem skomplikowania, przedmiotowym instalacjom, urządzeniom i sieciom elektroenergetycznym;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz pełnili funkcje kierownika robót lub inspektora nadzoru na budowie co najmniej jednego obiektu budowlanego wraz z instalacjami odpowiadającymi swym charakterem, sposobem wykonania i stopniem skomplikowania, przedmiotowym instalacjom, urządzeniom, przyłączom sanitarnym, wodociągowym i sieciom cieplnym stanowiącym integralną część przedmiotowego obiektu.
Wykonawcy mogą polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących ich z nimi stosunków. W tym celu Wykonawcy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania im do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

WIZ.272.122.2012.PN

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

25.1.2013 - 10:30

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 25.1.2013 - 11:00

Miejscowość:

Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, pok. nr 011 (parter).

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w przypadku:
a) zmiany przez władzę ustawodawczą określonej w umowie procentowej stawki podatku VAT; wówczas kwota brutto wynagrodzenia zostanie odpowiednio dostosowana aneksem do umowy, odnoszącym się do całości wynagrodzenia lub pozostałej do zapłaty części wynagrodzenia wynikającego z umowy po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana,
b) w zakresie terminu wykonania umowy – w razie wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, lub w przypadku działania siły wyższej (przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązanych) uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami. Termin może zostać wydłużony o ilość dni, w których niemożliwa była realizacja prac, potwierdzony wpisem inspektora nadzoru do dziennika budowy.
c) w zakresie zmiany podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji lub doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą,
d) ewentualnego ograniczenia zakresu przedmiotu umowy, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych, nadzwyczajnych okoliczności lub zmian organizacyjnych w projekcie budowlanym i wykonawczym. W takiej sytuacji Zamawiający zastrzega sobie prawo do obniżenia ustalonego w umowie wynagrodzenia o wartość przedmiotu umowy podlegającą wyłączeniu.
2. Wszelkie prace dodatkowe, których nie można było przewidzieć na etapie opracowania dokumentacji projektowej, a konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie wykonać w ramach odrębnego zamówienia udzielonego na zasadach określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych. Podstawą do udzielenia takiego zamówienia będzie Protokół konieczności sporządzony z udziałem i podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego. Wykonanie tych prac może stanowić podstawę do zmiany terminu zakończenia robót.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy z dnia 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.).
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę organizacji prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
3. Terminy wniesienia odwołania:
a) odwołania wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynnościach Zamawiającego stanowiących podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 Pzp, albo w terminie 15 dni jeśli zostały przesłane w inny sposób;
b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej;
c) odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt a i b wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o ok0olicznościachstanowiących podstawę jego wniesienia.
4. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
5. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publicznych - Departament Odwołań
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

13.12.2012

WIZ.272.122.2012.PN                                                                    Wadowice, 15.01.2013 r.


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu pn.
Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Wadowicach o Pawilon Łóżkowy „E”
I Etap, Podetap Drugi
Numer ogłoszenia: 2012/S 243-399532

W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach, działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) uprzejmie wyjaśnia:


I. Odpowiedzi na pytania do istotnych postanowień umowy:

1.    Par.3.pkt.3. Prosimy o dopisane na końcu punktu : „…w szczególności nie będzie korzystał bez uzgodnienia ( wniesienia ewentualnych opłat) z dróg dojazdowych oraz podłączeń mediów (i samych mediów) wykonanych przez wykonawcę pierwszego podetapu. Wykonawca  do czasu zakończenia pierwszego podetapu, będzie ponosił koszty utrzymania placu budowy (ochrona, ogrodzenie oświetlenie itp.) w uzgodnieniu z wykonawcą pierwszego podetapu.”
Odp. 1. Zamawiający zgodnie z zapisem istotnych postanowień umowy uwzględnił powyższe w § 7 ust. 2 pkt. 12, natomiast w przypadku kiedy Wykonawca będzie chciał korzystać z zagospodarowania wykonanego przez Wykonawcę I podetapu, musi to z nim uzgodnić.

2.    Par.4. pkt 2. Prosimy o dopisanie na końcu tego punktu: „Do czasu zakończenia robót w ramach realizacji pierwszego podetapu, funkcje kierownika budowy będzie pełnił Kierownik Budowy z ramienia Wykonawcy pierwszego podetapu (tj. Budimex SA)”.
Odp. 2. Zamawiający nie wyraża zgody na powyższy zapis.

3.    Par.5 pkt 11. Wnosimy o wykreślenie punktu 11 i zastąpienie go  następującą treścią: "Jedną z podstaw do uregulowania zapłaty za faktury wystawione przez Wykonawcę stanowić będzie pisemne oświadczenie Podwykonawcy o uregulowaniu przez Wykonawcę zobowiązań należnych i bezspornych z tytułu zrealizowanych przez podwykonawcę robót wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu"
Odp. 3. Zamawiający nie wyraża zgody na powyższy zapis.

4.    Par.11pkt. 9. Prosimy  o wykreślenie słowa „bezusterkowym” bowiem prawo odmowy dokonania odbioru z powodu stwierdzenia wad dotyczy wyłącznie wad istotnych, zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego zapisy wskazujące na bezusterkowy odbiór są nieważne, gdyż: „Strony umowy o roboty budowlane nie mogą uzależnić wypłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy od braku jakichkolwiek usterek.” (wyrok Sądu Najwyższego z 22 VI 2007 r., V CSK 99/2007). 
Odp. 4. Zamawiający nie wyraża zgody na powyższy zapis.

5.    Par. 14 pkt 1.1.a) i b) Wnosimy o obniżenie poziomu kar do wartości 0,1%
Odp. 5. Zamawiający nie wyraża zgody na obniżenie wysokości kar.

6.    Par. 14 pkt 1.1.c) Wnosimy o zamianę słowa: "opóźnienie" na: "zwłoka" oraz obniżenie poziomu kar do wartości 0,1% oraz prosimy o ustalenie limitu kar na poziomie 10% wynagrodzenia netto
Odp. 6. Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę słowa i obniżenie poziomu kar, nie ustala też limitu kar.

II. Odpowiedzi na pytania ogólne:
1.    Prosimy o wskazanie miejsca przeznaczonego na zaplecze i magazyny Wykonawcy realizującego roboty drugiego podetapu.
Odp. 1. Miejsce na zaplecze i magazyny zlokalizowane będzie pomiędzy Pawilonem „C”                   i Przychodnią Specjalistyczną przy ul. Karmelickiej 5 w Wadowicach.

2.    Prosimy  o informację czy  Zamawiający ma sugestie lub wytyczne co do kolejności i okresu wykonywania poszczególnych  robót drugiego podetapu.
Odp. 2. Wykonanie poszczególnych etapów robót będzie uzgodnione na etapie przygotowywania harmonogramu rzeczowo – finansowego.
 
3.    Prosimy o wskazanie miejsca zlokalizowania zaplecza magazynowego oraz kontenerowego
wraz z podłączeniem niezbędnych mediów dla potrzeb Wykonawcy Podetapu II.
Odp. 3. B Miejsce na zaplecze magazynowe wraz z podłączeniem niezbędnych mediów zlokalizowane będzie pomiędzy Pawilonem „C” i Przychodnią Specjalistyczną przy                      ul. Karmelickiej 5 w Wadowicach.

4.    Czy wykonanie ogrodzenia wokół tlenowni jest objęte postępowaniem przetargowym?
Odp. 4. Ponieważ dostawa zbiornika tlenu nie wchodzi w zakres tego etapu – w tym etapie należy wykonać tylko fundamenty pod słupki wraz z słupkami oraz fundamenty pod bramę wraz z słupkami.

5.    Czy wykonanie elewacji tlenowni jest objęte postępowaniem przetargowym?
Odp. 5. Elewacja tlenowni jest objęta postępowaniem przetargowym.

6.    Czy wykonanie robót wykończeniowych wewnętrznych tlenowni (posadzki, ściany) jest objęte postępowaniem przetargowym?
Odp. 6. Roboty wykończeniowe tlenowni jest objęte postępowaniem przetargowym.

7.    Czy wykonanie elewacji agregatorowni jest objęte postępowaniem przetargowym?
Odp.7 Wykonanie elewacja agregatorowi jest objęte postępowaniem przetargowym.

8.    Czy wykonanie robót wykończeniowych wewnętrznych agregatorowni (posadzki, ściany) jest objęte postępowaniem przetargowym?
9.    W przypadku, gdy (wykonanie - przypis Zamawiającego) posadzki agregatorowi jest w zakresie postępowania przetargowego prosimy o zmianę posadzki wylewanej lastriko np. na płytki gres lub żywice. Obecnie wykonywanie posadzek lastriko jest bardzo rzadkie i może nie być możliwości ich wykonania na tak niewielkich powierzchniach jak w agregatorowi.
10.    Na rys. arch. nr AP-1 widnieje adnotacja, że gabaryty fundamentu pod agregat oraz otworu czerpnego i wyrzutowego należy skorygować po wyłonieniu w drodze przetargu dostawcy agregatu. Ponieważ dostawa agregatu nie jest przedmiotem zamówienia prosimy o jednoznaczne sprecyzowanie wymiarów w/w elementów.
Odp. 8,9,10 Wobec przewidzianego zakupu i montażu agregatu prądotwórczego w terminie późniejszym wykonanie obecnie fundamentu pod agregat, a tym samym i posadzki w pomieszczeniu agregatu jest niecelowe. Obecnie na rynku jest aktywnych bardzo wielu dostawców agregatów, których agregaty różnią się między sobą, stąd określenie  uniwersalnych wymiarów fundamentu jak i otworów dla żaluzji nawiewnej i wywiewnej jest obarczone sporym prawdopodobieństwem późniejszych przeróbek.

11.    Na rys arch. ST1 oznaczono grubość podsypki pod fundament na gr. 20 cm. Natomiast poniżej, na wysokości 116 cm od poziomu terenu pojawiła się wykropkowana nieopisana linia, pod nią pojawił się napis grunt niewysadzinowy, podczas gdy z geologii wynika, że grunty na tym poziomie są wysadzinowe. Ponadto pojawił się opis, w którym napisano, że minimalna grubość gruntu niewysadzionowego 0,8-1,4 m w zależności od strefy przemarzania. Nie określono przy tym, czy głębokość ta jest określona od poziomu terenu czy posadowienia stacji trafo. W związku z tym, że określenie strefy przemarzania nie leży w gestii ani uprawnieniach Wykonawcy prosimy o jednoznaczne sprecyzowanie warstw podłoża pod stację trafo.
Odp. 11. Należy pominąć w rozważaniach wykropkowaną linię na głębokości 116 cm i wykonać posadowienie zgodnie z dokumentacją. Przemarzanie dla Wadowic występuje na głębokości 1,0 m, a grunty wysadzinowe występują poniżej strefy przemarzania.

12.    Prosimy o określenie warstw pod posadzkowych pomieszczeń tlenowni i agregatorowni. Grunt rodzimy, wynikający z geologii, naszym zdaniem nie pozwala na uzyskanie wymaganych parametrów.
Odp. 12. Warstwy podposadzkowe należy wykonać analogicznie jak w Pawilonie „E” tj. pod chudym betonem  wykonać warstwę z podsypki żwirowo-piaskowej o grubości 50 cm i wskaźniku zagęszczenia min. Is = 0,95. Poniżej należy wykonać zasyp gruntem rodzimym z wykopów,  układając go warstwami z zagęszczaniem.

13.    Prosimy o określenie warunków podłoża pod fundamentami tlenowni oraz agregatorowi zgodnie z zastrzeżeniami opisu technicznego projektu konstrukcji (wg dokumentacji posadowienie bezpośrednio na gruncie). Zwracamy uwagę, że wykonanie geologii oraz związany z tym projekt posadowienia należy do Biura Projektów i nie jest w gestii Wykonawcy.
Odp. 13. Zgodnie z opisami technicznymi w projektach tlenowni i agregatorowi, otwory geologiczne nie były wykonywane w miejscu projektowanych obiektów. Dla celów projektowych przyjęto niskie naprężenia dopuszczalne qdop=100 [kPa]. Istnieje możliwość wystąpienia gruntów o parametrach gorszych i dlatego zalecono, dla bezpieczeństwa konstrukcji, odbiór wykopów przez geologa.

14.    Prosimy o informację czy stalowy dach tlenowni wymaga zabezpieczenia p.poż, jeżeli tak to w jakim zakresie?
Odp.14. Stalowy dach tlenowni nie wymaga zabezpieczenia p.poż.

15.    Prosimy o potwierdzenie, że przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania żadnych nawierzchni w zakresie robót drogowych objętych dokumentacją.
Odp. 15. Potwierdzamy, że przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania żadnych nawierzchni w zakresie robót drogowych.

16.    Na jakiej warstwie należy zakończyć wykonywanie podbudowy?
Odp.16. Wykonanie podbudowy, należy zakończyć na warstwie z chudego betonu,                          z zabezpieczeniem studzienek  i uregulowaniem spływu  wody.

17.    Czy wykonanie betonowych cieków wodnych jest objęte zakresem zamówienia?
Odp.17. Wykonanie betonowych cieków wodnych jest objęte zakresem zamówienia.

18.    Czy w zakresie przetargu jest wykonanie krawężników i obrzeży? Zwracamy uwagę, że do czasu wykonania nawierzchni krawężniki oraz podbudowa są narażone na uszkodzenia, mechaniczne.
Odp.18.  Wykonanie krawężników i obrzeży jest objęte przedmiotem zamówienia.

19.    Czy wykonanie opaski wokół pawilonu E jest objęte przedmiotem zamówienia? Jeżeli tak, to w jakim zakresie?
Odp.19. Wykonanie opaski wokół pawilonu E nie jest objęte przedmiotem zamówienia.

20.    Czy schody i podest z kostki brukowej oraz palisada są objęte przedmiotem zamówienia? Jeżeli tak, to w jakim zakresie?
Odp.20. Schody i podest z kostki brukowej oraz palisada nie są objęte przedmiotem zamówienia.

21.    Czy zbiorniki wody pitnej są objęte przedmiotem zamówienia?
Odp.21. Zbiorniki wody pitnej nie są objęte przedmiotem zamówienia.

22.    Wnosimy o dopisanie  w warunkach przetargu konieczności spełnienia przez Wykonawcę wymagań PIP określonych w programie „Buduj bezpiecznie”.
Firma wykonująca pierwszy podetap jest obowiązana do realizacji  tych wymagań przez cały czas realizacji robót pierwszego podetapu , przez wszystkich uczestników procesu budowlanego trwającego w tym okresie na terenie tego placu budowy.
Odp.22.  Każda firma ma obowiązek wykonywać roboty zgodnie z przepisami BHP                                        i przeciwpożarowymi oraz  zapisami umowy wraz z załącznikami.

23.    Czy Zamawiający narzuca termin wykonywania poszczególnych robót ze względu na funkcjonowanie części realizowanej przez Budimex.
Odp. 23. Zamawiający określił termin zakończenia robót do 30.11.2013 r., natomiast poszczególne terminy odbioru robót zostaną określoną na podstawie harmonogramu rzeczowo – finansowym z uwzględnieniem informacji od Wykonawcy I podetapu.

24.    W związku z tym, że:
-  przyłącza kanalizacji nie zostały wymienione wśród robót wymienionych jako wykonywane w podetapie pierwszym
- zakres robót objętych przedmiotem zamówienia wymieniony w punkcie 1 podpunkcie 1), ustęp h uwzględnia wykonanie połączenia  kanalizacji  sanitarnych i deszczowych                           z wykonanymi przyłączami
-  w przedmiarach w rozdziale przyłączy uwzględniono studnie kanalizacji zewnętrznej  prosimy o informację, czy rozdział przedmiaru „Instalacja wodna, kanalizacyjna, ciepła woda użytkowa”/1. Kanalizacja sanitarna/1.1. przyłącz kanalizacji sanitarnej  jest objęty przedmiotem zamówienia.
Odp.24. Przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej zostały zakończone na ścianach budynku. Wykonanie odcinków od ścian do studzienek na kanalizacji sanitarnej i deszczowej, jak również podłączenie drenażu opaskowego do kanalizacji deszczowej jest objęte zakresem II podetapu I etapu.

25.    Przedmiary dotyczące przyłączy  obejmują wykonane połączenia przyłączy z instalacją podposadzkową w licu zewnętrznym ściany budynku pod ławą fundamentową (w rurze osłonowej. Powoduje to konieczność wykonania podłączeń pod drenażem, co, w przypadku jego wykonania przed wykonaniem sieci kanalizacji spowoduje jego uszkodzenie. Prosimy o informację, czy cały zakres przyłączy (zgodnie z przedmiarem) jest przedmiotem zamówienia.
Odp.25. Cały zakres przyłączy jest przedmiotem zamówienia.

26.    Prosimy o informację, czy drenaż opaskowy Pawilonu E, występujący                                                w bezpośredniej bliskości i powyżej kanalizacji deszczowej został już wykonany, a jeżeli nie, to kiedy jest planowane jego wykonanie.
Odp.26. Drenaż jest już wykonany.

27.    Jeżeli został wykonany drenaż opaskowy prosimy o informację, po czyjej stronie będzie jego naprawa w przypadku uszkodzenia przy wykonywaniu sieci kanalizacji?
Odp.27. Naprawa wszystkich uszkodzeń dokonanych przy wykonywaniu sieci kanalizacji będzie po stronie tego wykonawcy, który dokonał tych uszkodzeń.
28.    W przypadku naprawy drenażu przez Wykonawcę Podetapu Drugiego po czyjej stronie będzie odpowiedzialność gwarancyjna?
Odp.28 Gwarancję na wykonane roboty daje zawsze Wykonawca robót w przypadku naprawy również.

29.    Prosimy o określenie zakresu włączenia przekładki wodociągu do sieci miejskiej w węźle W3. 
Odp.29. W ramach II podetapu I etapu należy wykonać ostatni odcinek W5 – W11 (do połączenia z istniejącą siecią szpitalną) . Wtedy należy zlikwidować tymczasowe połączenie z siecią miejską w p. W5 (odcinek W5 – W11).

30.    Prosimy o informację, po czyjej stronie będzie wykonanie odbioru przekładki wodociągu przez Wodociągi
Odp.30.  Wykonanie odbioru przekładki wodociągu jest po stronie Wykonawcy.

31.    Prosimy o informację, czy naniesienie przekładki wodociągowej na zasoby miasta będzie po stronie Wykonawcy drugiego Podetapu?.
Odp.31. Wykonawca ma obowiązek wykonać inwentaryzację powykonawczą zgodnie                     z istotnymi postanowieniami umowy § 11 pkt.12.

32.    W związku z podpisaną umową z przedsiębiorstwem wodociągowym na eksploatację przyłącza przez Budimex SA ( bezterminową) wszelkie prace wykonywane na w/w przyłączu powinny być wykonywane po zakończeniu I etapu. (Propozycja wykonawcy do zmiany zapisu w SIWZ).
Odp.32. Wszelkie prace na przyłączu wodociągowym zostaną wykonane po zakończeniu I podetapu czyli po 29.VII.2013 r. Istnieje możliwość wykonywania ww. prac pod warunkiem uzgodnienia tego faktu z Wykonawcą I podetapu.
 
33.    Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga odbioru przez UDT przyłączy sieci cieplnej. Zwracamy uwagę, że nie ma takiej potrzeby, jeżeli odpowiedź będzie twierdząca, prosimy o określenie czy UDT ma odbierać sieć jako obiekt ( zasypy, obsypki i podsypki piaskowe, ułożenie rur, wpalenia itp.) czy tylko same spawy.
Odp.33. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga odbioru przez UDT przyłącza cieplnego.

34.    W związku z zapisem o uruchomieniu sieci cieplnej, prosimy o wyjaśnienie następujących kwestii:
- kiedy należy sieć uruchomić w świetle zapisu w Projekcie technicznym o badaniu sieci po podłączeniu źródła  ciepła ( opis do projektu technicznego str. 10)
- czy pod pojęciem podłączenia elektrycznego należy rozumieć podłączenie systemu alarmowego ( gdzie zlokalizowany będzie i czy montować lokalizator usterek)
- czy jest wskazane i potrzebne uruchomienie sieci bez odbiornika ciepła i obiegu tylko na spięciu obiegowym?
- czy sieć zasilająca 2 x fi 300 mm jest siecią wewnętrzną szpitala, czy jest w gestii  MPC?
Odp.34. Do zakresu prac dla przyłącza cieplnego należy cały zakres prac ujęty w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót za wyjątkiem napełnienia sieci czynnikiem grzewczym.

35.    Czy w zakresie przedmiotu zamówienia jest wykonanie odwodnień liniowych? Wykonanie odwodnienia bez wykończenia nawierzchni powoduje zagrożenie uszkodzeniem.
Odp.35. Należy wykonać odwodnienie liniowe.

36.    Czy w zakresie przedmiotu zamówienia jest osadzenie i wykonanie wpustów ulicznych? Wykonanie odwodnienia bez wykończenia nawierzchni powoduje zagrożenie uszkodzeniem.
Odp.36. Należy wykonać i osadzić wpusty uliczne wraz z  zabezpieczeniem ich.

37.    Obecnie zaplecze kontenerowe Budimex SA, wykonane zgodnie z uzgodnionym planem zagospodarowania budowy jest wykonane na planowanej trasie kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Czy koszt przeniesienia zaplecza Budimeksu należy ująć w ofercie?
Odp.37. Wykonanie kanalizacji deszczowej i sanitarnej można wykonać po zakończeniu prac przez Wykonawcę I podetapu tj. 29.VII 2013 r. co zostanie określone w harmonogramie rzeczowo – finansowym. W związku z powyższym Wykonawca nie musi doliczać kosztu przeniesienia zaplecza Budimeksu S.A.

38.    Jak przewidywane jest przejście kanalizacji pod przewiązką?  Czy w pierwszym Etapie wykonano rury osłonowe? Czy należy wykonać  przewiert kierowany? Brak w dokumentacji i przedmiarach.
Odp.38. Należy uwzględnić wykonanie przewiertów. Dokumentacja i przedmiary były opracowane przed ustaleniami podetapów.

39.    Czy w zakresie Podetapu drugiego jest wykonanie wentylatora dachowego w agregatorowi?
Odp.39. Wykonanie wentylatora dachowego ani wykonania instalacji wentylacji mechanicznej w agregatorowni nie jest objęte zamówieniem.

40.    Jak należy zabezpieczyć czerpnię budynku C dla potrzeb robót sieci kanalizacji zewnętrznych? Brak w dokumentacji i przedmiarach.
Odp.40. Zabezpieczenie czerpni budynku „C” musi być  wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną, tak aby nie było zakłóceń w jej pracy.

41.    Udostępniona dokumentacja projektowa i przedmiary robót obejmują kompleksowe wykonanie kompletnej rozbudowy Szpitala o Pawilon Łóżkowy „E” i nie wyodrębniają objętego zamówieniem przejściowego podetapu (infrastruktura) opisanego klauzulą „I Etap, Podetap Drugi”, który w SIWZ został zadysponowany w  rozdziale III „Opis przedmiotu zamówienia”. W celu uniknięcia rozbieżności co do zakresu robót podlegającego wycenie, prosimy o jednoznaczne uszczegółowienie robót elektrycznych i teletechnicznych, tj. wskazanie w udostępnionych przedmiarach robót elektrycznych i teletechnicznych tylko tych pozycji kosztorysowych, ilości i asortymentów, które powinny zostać uwzględnione przy opracowaniu przedmiotowej wyceny ofertowej.
Odp.41. Zamawiający określił przedmiot zamówienia w SIWZ, przedmiary zostały załączone w celach pomocniczych. Wynagrodzenie za przedmiot zamówienia zostało określone jako ryczałtowe. Jeśli są wątpliwości, prosimy dokładnie sprecyzować pytanie.

42.    Pliki z przedmiarem robót do projektu oświetlenia terenu zawierają jedynie stronę tytułową. Prosimy o udostępnienie przedmiaru.
Odp. 42. W załączeniu przesyłamy przedmiar robót na oświetlenie terenu.

43.    W punkcie 1 przedmiaru technologia tlenowni – 366-PE-PW-VI jest wpis „zbiornik ciekłego tlenu typu VT6, pojemności 5760l z parownicą atmosferyczną o wyd. 89Nm3/h – dzierżawa u dostawcy tlenu” natomiast w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dział „ Opis Przedmiotu Zamówienia” w pkt. 1 a) jest zapis „Wybudowanie budynku tlenowni o kubaturze 164,42m3 wraz z wyposażeniem technologicznym – rezerwową rozprężalnią tlenu, oraz stacją zgazowania ciekłego tlenu, obejmującą stacjonarny zbiornik ciekłego tlenu pojemności 6000 l i parownicą atmosferyczną …” Prosimy o potwierdzenie, iż przedmiotem zamówienia jest stacja zgazowania ciekłego tlenu, obejmującą dostawę oraz montaż stacjonarnego zbiornika ciekłego tlenu pojemności 6000 l i parownicy atmosferycznej.
Odp. 43.  W projekcie tlenowni założono, że stacja zgazowania ciekłego tlenu, czyli zbiornik ciekłego tlenu wraz z parownicą atmosferyczną, będą dzierżawione przez Szpital od dostawcy tlenu, w ramach umowy na dostawę ciekłego tlenu dla Szpitala. W praktyce jest to rozwiązanie najczęściej stosowane przez Szpitale. Pozwala ono obniżyć koszty inwestycji, na etapie jej realizacji, a ponadto przerzuca na dostawcę tlenu obowiązek utrzymania zbiornika w stanie sprawności technicznej i eksploatacyjnej oraz nakłada na niego obowiązek utrzymania ciągłości zasilania (ciągła kontrola stanu napełnienia zbiornika). Przy takim rozwiązaniu zbiornik zostanie zamontowany i podłączony do pozostałych urządzeń tlenowni oraz uruchomiony przez dostawcę tlenu, bezpośrednio przed rozpoczęciem jego eksploatacji, czyli przed rozpoczęciem dostarczania tlenu do obiektów Szpitala.
Realizacja tlenowni, przy założeniu, że zbiornik będzie dzierżawiony, obejmuje wykonanie budynku tlenowni wraz z fundamentami pod zbiornik i parownicę atmosferyczną oraz zainstalowanie wszystkich urządzeń rezerwowej rozprężalni tlenu ujętych w projekcie.


Jednocześnie zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia
i zmiany do SIWZ, stanowią jej integralną część.  Zakres i charakter oraz termin wprowadzenia modyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.  Zamawiający, zgodnie z art. 12a ust. 2 pkt 1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.),  przedłuża termin składania ofert.
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Wadowicach                        ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, sekretariat pok. nr 314 (III piętro). W terminie do dnia              08.02.2013 r.  godz. 10:30. Otwarcie ofert nastąpi w tym samym dniu o godz. 11:00 w siedzibie Zamawiającego w Starostwie Powiatowym w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice sala posiedzeń 011 (parter).

Załącznik do SWIZ został skompresowany w programie 7-zip. W celu zapoznania się z jego zawartością należy zapisać wszystkie pliki w jednym folderze i rozpocząć ich rozpakowywanie od pliku "Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.001", pozostałe pliki zostaną rozpakowane automatycznie. Program 7-Zip można pobrać tutaj.

Pliki do pobrania:

sprostowanie_zmiana.pdf (Rozmiar: 62165 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.001 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.002 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.003 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.004 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.005 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.006 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.007 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.008 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.009 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.010 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.011 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.012 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.013 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.014 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.015 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.016 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.017 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.018 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.019 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.020 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.021 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.022 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.023 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.024 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.025 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.026 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.027 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.028 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.029 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.030 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.031 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.032 (Rozmiar: 20971520 bajtów)
Załącznik do SWIZ II podetap Szpital.7z.033 (Rozmiar: 16835876 bajtów)
SPECYFIKACJI A Szpital.doc (Rozmiar: 410112 bajtów)
Wadowice_Budynek E_oświetlenie terenu_przedmiar.pdf (Rozmiar: 288120 bajtów)
Projekt i program Interhead.pl
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.
|