Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.powiat.wadowice.pl
Wadowice: Wykonanie okresowych przeglądów podstawowych
(rocznych) dróg powiatowych i obiektów inżynierskich w ciągach dróg powiatowych
na terenie Powiatu Wadowickiego wg dwóch zadań.
Numer ogłoszenia: 51211 - 2013; data zamieszczenia: 05.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wadowicki , ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice,
woj. małopolskie, tel. 033 8734200, faks 033 8232433.
- Adres
strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.wadowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie okresowych przeglądów
podstawowych (rocznych) dróg powiatowych i obiektów inżynierskich w ciągach
dróg powiatowych na terenie Powiatu Wadowickiego wg dwóch zadań..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Wykonanie
okresowych przeglądów podstawowych (rocznych) dróg powiatowych na długości ok.
310 km i obiektów inżynierskich (49 mostów, 71 przepustów w świetle 1500mm i
większym) w ciągach dróg powiatowych na terenie Powiatu Wadowickiego zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa budowlanego wg dwóch zadań: Zadanie nr 1
Wykonanie okresowych przeglądów podstawowych (rocznych) dróg powiatowych na
terenie Powiatu Wadowickiego na długości ok. 310 km zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa budowlanego. Zadanie nr 2 Wykonanie okresowych przeglądów
podstawowych (rocznych) obiektów inżynierskich (49 mostów, 71 przepustów w
świetle 1500mm i większym) w ciągach dróg powiatowych na terenie Powiatu
Wadowickiego oraz opracowanie protokołów kontroli z przeglądów..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.00.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia
wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Ocena
spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie
spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Wykonawca
musi posiadać wiedzę i doświadczenie, dlatego też musi wykazać w formie
załączonego do oferty oświadczenia i wykazu głównych usług
odpowiadających przedmiotowi zamówienia odpowiednio dla zadania nr 1, 2,
że w ciągu ostatnich 3 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu
terminu składania ofert wykonał, co najmniej dwie usługi poparte dowodami
należytego ich wykonania polegające na przeprowadzeniu badania i oceny
stanu technicznego odpowiadającego przedmiotowi zamówienia odpowiednio
dla zadania nr 1, 2. Zamawiający nie wymaga wskazywania przez Wykonawcę
usług niewykonanych lub wykonanych nienależycie Ocena spełnienia
powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w
oparciu o oświadczenia, wykazy i inne dokumenty dołączone do oferty.
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Ocena
spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie
spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Wykonawca
musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.
posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane do kontrolowania stanu
technicznego, odpowiednio dla zadania nr 1 stanu technicznego dróg,
zadania nr 2 stanu technicznego obiektów inżynierskich, należących w
okresie wykonywania kontroli do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa
i legitymującą się odpowiednim zaświadczeniem wydanym przez tę izbę oraz
oświadczeniem, iż posiadają one wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełnienia
powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w
oparciu o oświadczenia i wykaz dołączone do oferty.
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Ocena
spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana metodą spełnia lub nie
spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie
dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w
wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub
usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz wykonanych należycie głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech)
lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, odpowiadających przedmiotowi zamówienia odpowiednio dla zadania
nr 1, 2. Do dwóch wykonanych usług (wskazanych w wykazie dla potwierdzenia
spełniania warunku j.w) należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te
usługi zostały wykonana należycie odpowiednio dla zadania nr 1, 2.; - wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej
samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Zmiana umowy może być dokonana w przypadku zaistnienia
okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w
szczególności okoliczności związanych z istotnymi dla realizacji niniejszej
umowy zmianami przepisów obowiązujących na dzień zawarcia umowy w tym podatku
Vat.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest
dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.wadowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Starostwo
Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2013 godzina 10:30, miejsce: Starostwo
Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2 w sekretariacie pok. nr 314 (III
piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 Wykonanie okresowych
przeglądów podstawowych (rocznych) dróg powiatowych na terenie Powiatu
Wadowickiego na długości ok. 310 km zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
budowlanego.
- 1)
Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem przeglądu podstawowego
stanu technicznego dróg jest przeprowadzenie i udokumentowanie stanu
technicznego wszystkich grup elementów występujących w korytarzu drogi
oraz jej wyposażenia. Zadanie ma być wykonane zgodnie z wymaganiami i w
sposób, wynikający z obowiązujących przepisów, dotyczących przeprowadzania
podstawowych (rocznych) przeglądów okresowych dróg, a w szczególności:
-ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. z 2010r. Nr 243,
poz.1623 z późn. zm.), -ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985
r. - (Dz.U. z 2013r. poz.260), -ustawa prawo o ruchu drogowym z dnia 20
czerwca 1997r. - (Dz.U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.), -rozporządzenie
Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005r. w sprawie sposobu
numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli,
przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom
mostowym i tunelom - (Dz.U. Nr 67, poz. 582), -rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków
zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym
zarządzaniem (Dz.U. Nr 177, poz.1729), -rozporządzenie Ministra Transportu
i Gospodarki Morskiej z 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych,
jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43,
poz.430 z późn. zm.). W wyniku przeglądu podstawowego, poza oceną
techniczną poszczególnych elementów rozwiązania, dodatkowo ma nastąpić
ocena : - zakresu i specyfiki uszkodzeń, które mogą spowodować zagrożenie
życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, - zakresu
i specyfiki uszkodzeń, które mogą spowodować katastrofę budowlaną, -
warunków bezpiecznego użytkowania obiektu, - zakresu i specyfiki
uszkodzeń, które powinny zostać usunięte w ramach planu bieżącego
utrzymania lub w trybie awaryjnym, - wykonania zaleceń z poprzedniego
przeglądu, Przeglądy podstawowe powinny być przeprowadzone przez osobę
posiadającą uprawnienia budowlane do kontrolowania stanu technicznego
dróg, należącą w okresie wykonywania kontroli do odpowiedniej izby
inżynierów budownictwa i legitymującą się odpowiednim zaświadczeniem
wydanym przez tę izbę. Zakres usługi: W ramach przeprowadzonego przeglądu,
ocenie podlegać mają następujące grupy elementów drogi oraz jej
wyposażenia: - jezdnie, - chodniki i ścieżki rowerowe, - pobocza, skarpy i
nasypy, - elementy odwodnienia wraz z przepustami o świetle poniżej 1,5 m,
- oświetlenie, - elementy organizacji ruchu (stałej), - stan realizacji
zaleceń z poprzednich przeglądów..
- 2)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.00.00-0.
- 3) Czas
trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
- 4)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 Wykonanie okresowych
przeglądów podstawowych (rocznych) obiektów inżynierskich (49 mostów, 71
przepustów w świetle 1500mm i większym) w ciągach dróg powiatowych na terenie
Powiatu Wadowickiego oraz opracowanie protokołów kontroli z przeglądów..
- 1) Krótki
opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie obejmuje wykonanie
przeglądów podstawowych obiektów inżynierskich i opracowanie protokołów z
kontroli dla 49 mostów i 71 przepustów o świetle 1500mm i większym zgodnie
z załączonymi wykazami mostów i przepustów w ciągach dróg powiatowych na
terenie Powiatu Wadowickiego. W zakres zamówienia wchodzi: 1. Przeglądy
mostów i przepustów należy wykonać w oparciu o obowiązujące przepisy, a w
szczególności: - Instrukcję przeprowadzania przeglądów drogowych obiektów
inżynierskich wprowadzonej do stosowania zarządzeniem nr 14 Generalnego
Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 7 lipca 2005 r. - ustawę Prawo
budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz.1623 z późn.
zm.) - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005r. w
sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów
mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych
drogom, obiektom mostowym i tunelom - (Dz.U. Nr 67, poz. 582), - ustawę o
drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. - (Dz.U. z 2013r. poz. 260) -
rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja
2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe
obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. nr 63 poz. 735 z późn. zm.)
2. Opracowanie protokołów z przeprowadzonych kontroli w postaci wydruków
kart przeglądów wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie ze wzorami
zawartymi w instrukcji. 3. Wykonanie dokumentacji fotograficznej 4. Przekazanie
treści przeglądu w formie elektronicznej. Przeglądy podstawowe powinny być
przeprowadzone przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do
kontrolowania stanu technicznego obiektów inżynierskich, należącą w
okresie wykonywania kontroli do odpowiedniej izby inżynierów budownictwa i
legitymującą się odpowiednim zaświadczeniem wydanym przez tę izbę.
Przeglądy obiektów i protokóły z kontroli należy wykonać i opracować
zgodnie z instrukcją w zakresie sposobu przeprowadzania przeglądu i jego
dokumentacji. Zapewnienie dostępu do elementów konstrukcji mostów należy
do oferenta..
- 2)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.33.00.00-0.
- 3) Czas
trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.
- 4)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
Wadowice dn. 10.04.2013r.
WIZ.272.28.2013.PN
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
Na Wykonanie okresowych przeglądów podstawowych (rocznych) dróg
powiatowych
i obiektów inżynierskich w ciągach dróg
powiatowych na terenie Powiatu
Wadowickiego wg dwóch zadań.
ogłoszenie o zamówieniu nr 51211
– 2013 z dnia 05.04.2013r.
W związku z otrzymaniem
pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym
postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38
ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:
Pytanie 1.:
„Czy Zamawiający będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego
wykonania umowy?”
Odpowiedz
Zamawiający nie wymaga wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Pytanie 2:
„W jakiej formie ma zostać przekazana Zamawiającemu dokumentacja
fotograficzna – czy może być tylko forma elektroniczna?”
Odpowiedz:
Dokumentacja fotograficzna winna
być przekazana w formie papierowej i elektronicznej.
Jednocześnie zamawiający informuje, iż powyższe pytania, odpowiedzi i
wyjaśnienia do SWIZ, stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich
zakres i charakter oraz termin wprowadzenie nie wpływaj na konieczność
przedłużenia terminu składania ofert. Dlatego też zamawiający zawiadamia iż,
termin składania i otwarcia ofert nie ulega zmianie, podobnie jak i miejsce i
godzina otwarcia ofert.
Otrzymują:
- Wykonawcy biorący
udział w postępowaniu
- www.powiat.wadowice.pl
- a/a (MK)