12/06/2012 S110 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
PL-Wadowice: Usługi szkół nauki jazdy
2012/S 110-183147
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Powiat Wadowicki
Starostwo Powiatowe w Wadowicach ul. Batorego 2
Osoba do kontaktów: Alicja Noworyta
34-100 Wadowice
POLSKA
Tel.: +48 338734200
E-mail: biuro@powiat.wadowice.pl
Faks: +48 338232433
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.powiat.wadowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Organizacja i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kat. B na terenie miasta Andrychów zakończone egzaminem państwowym dla 85 osób w ramach realizacji projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 24: Usługi edukacyjne i szkoleniowe
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy
lub świadczenia usług: miasto Andrychów.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem
zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kat. B na
terenie miasta Andrychów zakończone egzaminem państwowym dla 85 osób w tym: 45
uczniów uczęszczających do Zespołu Szkół nr 1 w Andrychowie i 40 uczniów
uczęszczających do Zespołu Szkół nr 2 w Andrychowie szkół prowadzonych przez
Powiat Wadowicki w ramach realizacji projektu „Modernizacja kształcenia
zawodowego w Małopolsce”. Liczba uczestników kursu (uczniów) podana powyżej
może ulec zmianie na skutek sytuacji nieprzewidzianej, jak sytuacje losowe.
Lista uczestników będzie podana Wykonawcy w dniu podpisania umowy. Zamawiający
zapłaci za faktyczną liczbę osób kończących kurs za wyjątkiem nieprzewidzianych
sytuacji losowych, np. wypadek, ciężka choroba. Takie sytuacje będą
rozpatrywane przez Zamawiającego indywidualnie w uzgodnieniu z Liderem Projektu
mając na względzie ilość zrealizowanych zajęć.
1. Kurs obejmuje przygotowanie teoretyczne i praktyczne do egzaminu państwowego
z przeprowadzeniem egzaminu wewnętrznego sprawdzającego stopień opanowania
materiału oraz wydanie dokumentu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
uprawniającego do przystąpienia do egzaminu państwowego wraz z ustaleniem
egzaminu państwowego w określonym terminie z wniesieniem należnej opłaty za
pierwszy egzamin państwowy w części teoretycznej i praktycznej.
2. Wymiar godzin dla każdego uczestnika kursu – 60 godz. w tym:
30 godzin zajęć teoretycznych (1 godz.=45 min)
30 godzin zajęć praktycznych (1 godz.= 60 min)
3. Wykonawca musi zapewnić: warunki lokalowe (sala wykładowa), plac manewrowy,
wyposażenie dydaktyczne, samochody do nauki jazdy, doświadczoną i
wykwalifikowaną kadrę do prowadzenia kursu w części teoretycznej i praktycznej,
prowadzić dokumentację, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z
dnia 27.10.2005r w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień
przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005r. Nr
217 poz. 1834 z późn. zm.).
Zobligowany jest również do:
— udostępnić sprzęt komputerowy wraz z odpowiednim oprogramowaniem i dodatkowym
wyposażeniem umożliwiającym sprawdzenie nabytej wiedzy teoretycznej,
— zapewnić każdemu uczestnikowi kursu bezpłatny, bezzwrotny egzemplarz
podręcznika dla kandydatów na prawo jazdy kat. B wraz z płytą DVD/CD
zawierającą odpowiednie zestawy pytań testowych wykorzystywanych podczas
egzaminu państwowego,
— sporządzenia listy obecności uczestników kursu z własnoręcznymi podpisami
uczniów z każdego dnia zajęć, na zajęciach teoretycznych i praktycznych,
— wyznaczenia osoby, która będzie odpowiadała za organizację, terminową
realizację szkolenia i bieżący kontakt z liderem szkolnym projektu MKZ w tym
telefoniczne informowanie o nieobecności uczestników na zajęciach kursu,
— oznakować pomieszczenia, w których będą odbywać się zajęcia
teoretyczne-materiały (plakat) przekaże Zamawiający przy podpisaniu umowy.
4. Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby zajęcia rozpoczynały się i kończyły w
mieście Andrychów. Zajęcia teoretyczne mogą być organizowane w dni nauki
szkolnej w godzinach popołudniowych od 15.00 – 19.00 lub w innych godzinach
ustalonych dla danej grupy niekolidująco z zajęciami szkolnymi oraz w weekendy,
po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z liderem szkolnym i uczniem.
— zajęcia praktyczne Wykonawca ustali indywidualnie z każdym uczestnikiem
kursu.
(daty i godziny).
5. Wykonawca winien ubezpieczyć uczestników kursu na czas trwania kursu od
następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z kursem oraz w drodze
do i z miejsca szkolenia, a także dołożyć wszelkich starań w celu zapewnienia
bezpieczeństwa uczestnikom kursu.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i sfinansowania badań
lekarskich umożliwiających przystąpienie do kursu prawa jazdy.
7.. Po zakończeniu kursu wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do
Zamawiającego: a/ lista obecności uczestników kursu (z własnoręcznym podpisem
ucznia, z każdego dnia zajęć),na zajęciach teoretycznych i praktycznych
(oryginał), b/ lista z potwierdzeniem odbioru materiałów szkoleniowych przez
uczestników kursu (oryginał), c/ karty z egzaminu wewnętrznego (kserokopie
poświadczone za zgodność z oryginałem), d/ lista z potwierdzeniem odbioru przez
uczestników zaświadczeń o ukończeniu kursu, e/ poświadczone za zgodność z
oryginałem kserokopie wydanych zaświadczeń o ukończeniu kursu, f/ poświadczone
za zgodność z oryginałem potwierdzenie dokonania opłaty za egzamin praktyczny,
g/ karty przeprowadzonych zajęć z części teoretycznej i praktycznej (kserokopie
poświadczone za zgodność z oryginałem), h/ imienny wykaz osób, które ukończyły
i które nie ukończyły kursu (oryginał), a przypadku gdy uczestnik nie ukończył
kursu oświadczenie wskazujące powód takiej sytuacji,
W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego przez
Europejski Fundusz Społeczny dokumenty winny być opatrzone logo Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL), Unii Europejskiej Europejski Fundusz
Społeczny (UE EFS), Województwa Małopolskiego i Powiatu Wadowickiego i
Modernizacji kształcenia zawodowego w Małopolsce (MKZ) - (wzór logo POKL, UF
EFS, województwa i powiatu przekaże zamawiający) oraz opatrzone pieczątką firmy
i podpisem osoby reprezentującej firmę.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
80411200
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
II.2.3)Informacje o wznowieniach
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1.300,00 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta złotych).
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
1.
Rozliczenia za wykonaną usługę dokona się przez przemnożenie ceny jednostkowej
wykazanej przez Wykonawcę w formularzu oferty przez liczbę osób faktyczne
kończących kurs. Wyjątkiem będą nieprzewidziane sytuacje losowe, np. wypadek,
ciężka choroba, takie sytuacje będą rozpatrywane przez Zamawiającego
indywidualnie w uzgodnieniu z Liderem Projektu mające na względzie ilość
zrealizowanych zajęć.
2. Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe w wysokości do 30 % wartości
zadania po zakończeniu części teoretycznej kursu. Podstawą rozliczania
należności będzie oryginał faktury wraz z dokumentami potwierdzającymi
ukończenie części teoretycznej kursu w formie listy osób, które ukończyły część
teoretyczna kursu, podpisanej przez kursantów. Pozostała część zostanie
rozliczona po zakończeniu kursu, po złożeniu przez Wykonawcę faktury końcowej
wraz z dokumentami.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie spółki cywilnej lub Konsorcjum). W takim przypadku Wykonawcy winni upoważnić jednego spośród siebie, jako przedstawiciela pozostałych do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez uprawnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców. Przedmiotowe pełnomocnictwo musi zostać dołączone do oferty w oryginale lub odpisie potwierdzonym notarialnie. Warunki wskazany w art. 24 ust.1 Pzp, musi spełniać każdy z wykonawców działających wspólnie. Jeżeli za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta wykonawcy ubiegającego się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu oryginału umowy do wglądu oraz do pozostawienia kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem właściwej umowy np. Konsorcjum, która określi zakres, formę działalności i sposób rozliczania się uczestników.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i
formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Aktualny odpis
z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2
ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w
zakresie art. 24. ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, w przypadku, gdy ofertę składa
kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
2. Aktualny wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia
kierowców zgodnie z opisem pkt. 8. Do oferty należy dołączyć dokumenty w formie
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
3. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenia właściwego Urzędu Skarbowego
oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega
z opłaceniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o
zamówienie dotyczy to każdego z uczestników.
4. Aktualną na dzień składania ofert informację z Krajowego Rejestru Karnego
(wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert)
dotyczącą wszystkich osób fizycznych będących wykonawcami oraz wszystkich
urzędujących członków władz osób prawnych będących wykonawcami albo
równoważnego zaświadczenia z właściwego organu sądowego lub administracyjnego
kraju pochodzenia osoby, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8
ustawy PZP; gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to
każdego z nich.
5. Aktualną na dzień składania ofert informację z Krajowego Rejestru Karnego
(wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert)
dotyczącą podmiotów zbiorowych, albo równoważnego zaświadczenia z właściwego
organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP; w przypadku, gdy ofertę składa
kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
6. Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 24 ust. 1 Pzp
7. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania określone w art. 22 ust. 1 „Pzp
8. Wykonawca musi posiadać upoważnienie do wykonywania określonej działalności
lub czynności oraz wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek
szkolenia kierowców w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2005r.
Nr 108 poz.908 z późn. zm.). Do oferty należy dołączyć w/w dokumenty w formie
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i
formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1. Wykonawca winien wykazać instruktorów, którzy będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadających kwalifikacje zawodowe określone
przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27.10.2005r. w sprawie
szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami,
instruktorów i egzaminatorów
(Dz. U. z 2005r. Nr 217 poz.1834 z późn. zm.) tj.: min. 4 osoby.
2. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje odpowiednią bazą szkoleniową (sala
wykładowa z wymaganym wyposażeniem; odpowiednio wydzielonym i oznakowanym
placem manewrowym, i pojazdami do zajęć praktycznych tj.: min. 4 samochody do
zajęć praktycznych, zgodnie z wymaganiami określonymi Rozporządzeniem Ministra
Infrastruktury z dnia 27.10.2005r. (Nr 217 poz.1834 z późn. zm.) lub ma
zapewniony do nich dostęp np.: przez dzierżawę, wynajem, z pisemnym
zobowiązaniem podmiotów udostępniających zasoby do wykonywania zamówienia
potwierdzone stosownymi dokumentami.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W
tym celu Wykonawca przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów, do oddania
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy
wykonywaniu zamówienia.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
WIZ.272.52.2012.PN
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
20.7.2012 - 10:30
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 20.7.2012 - 11:00
Miejscowość:
Starostwo Powiatowe w Wadowicach, ul. Batorego 2, pok. nr 011.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie
dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów):
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii
Europejskiej: tak.
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów):
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce w ramach programu operacyjnego
Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne
informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy a także innemu
podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz
poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego
przepisów pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy z
dnia 29.1.2004 - Prawo zamówień publicznych (DZ.U. z 2010r nr 113 poz. 759 z
późn. zm.)
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują
również organizacjom wpisanym na listę organizacji prowadzoną przez Prezesa
Urzędu Zamówień Publicznych.
3. Terminy wniesienia odwołania:
a. odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o
czynnościach zamawiającego stanowiących podstawę jego wniesienia - jeżeli
zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 pzp., albo w terminie 15
dnia jeśli zostały przesłane w inny sposób;
b. odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu a także wobec postanowień
SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej;
c. odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. a i b wnosi się w
terminie 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej
staranności można było powziąść wiadomość o okolicznościach stanowiących
postawę jego wniesienia
4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom
postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
8.6.2012
|
SWIZ_WIZ.272.52.2012.PNA-ow.doc (Rozmiar: 810496 bajtów) |