a a a
  1. Aktualności
  2. Jak załatwić sprawę - druki do pobrania
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych
  4. Wydziały, Zespoły, Biura
    1. Archiwista Zakładowy
    2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów
    3. Zespół Radców Prawnych
    4. Audytor Wewnętrzny
    5. Biuro Rady Powiatu
    6. Biuro Projektów Edukacyjnych
    7. Inspektor Ochrony Danych
    8. Geodeta Powiatowy
    9. Geolog Powiatowy
    10. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
    11. Wydział Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego
    12. Wydział Budżetu i Finansów
    13. Wydział Dróg Powiatowych
    14. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
    15. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
    16. Wydział Komunikacji i Transportu
    17. Wydział Organizacji i Nadzoru
    18. Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu
    19. Wydział Środowiska
    20. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
    21. Zespół Kontroli Wewnętrznej
    22. Biuro Ochrony Zdrowia
      1. Biuro Ochrony Zdrowia
    23. Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  5. Jednostki Organizacyjne
  6. Powiatowe służby, inspekcje, straże
  7. Organizacje pozarządowe
    1. Org. dział. dla niepełnosprawnych
    2. Program współpracy Powiatu Wadowickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2020 rok
    3. Fundacje
    4. Jedn.org.pow.dział.dla niepełnospr.
    5. Stowarzyszenia
    6. Organizacje pożytku publicznego
    7. Stowarzyszenia kultury fizycznej
    8. Dokumenty i formularze
    9. Ogłoszenia, komunikaty
  8. Gospodarka powiatu
    1. Program Rozwoju Przedsiębior.
    2. Strategia Rozwoju Powiatu Wadowickiego
    3. Raport o stanie gospodarki
  9. Turystyka
    1. Kościoły drewniane
    2. Ważniejsze zabytki
    3. Gospodarstwa Agroturystyczne
    4. Gospodarstwa Ekoturystyczne
  10. Kultura
  11. Sport
    1. Klasyfikacja szkół Powiatu Wadowickiego
    2. Kalendarz zawodów sportowych
    3. Uczniowskie Kluby Sportowe
  12. Nabór w urzędzie
  13. Zamówienia publiczne, przetargi
    1. Informacje z otwarcia ofert
    2. Plany zamówień publicznych
      1. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2020 roku
      2. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2019 r.
      3. Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Wadowicach w 2018 r.
    3. Zmiany do SIWZ - Przetargi
    4. Ogłoszenia - Przetargi
    5. Wyniki - Przetargi
    6. Umowy - Przetargi
  14. Konto bankowe Starostwa
  15. Prawo
  16. Geoportal Powiatu Wadowickiego
  17. Rejestr umów Starostwa Powiatowego w Wadowicach
  18. Petycje
  19. Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja
  20. Zarządzanie kryzysowe
    1. Dane kontaktowe PCZK
    2. Zasady postępowania podczas zagrożeń
      1. Burza
      2. Grad
      3. Katastrofy budowlane
      4. Mrozy
      5. Niewybuchy
      6. Powódź
      7. Śnieg na dachach
      8. Przesyłka niewiadomego pochodzenia
      9. Śnieżyce
      10. Upał
      11. Uwolnienie niebezpiecznych substancji
      12. W razie pożaru
      13. Wiatr
      14. Wichury
      15. Zagrożenie epidemiologiczne
      16. Zagrożenie radiacyjne
      17. Ukąszenie przez żmiję
      18. Terroryzm
      19. Informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego
    3. Sygnały alarmowe
    4. Mapy osuwiskowe
    5. Mapy powodziowe
  21. Monitoring
  22. Mapa serwisu
  23. Inne ogłoszenia
Gminy Powiatu Wadowickiego
Serwisy WWW Gmin
Andrych�w
Kalwaria Zebrzydowska
Lanckorona
Strysz�w
Brze�nica
Tomice
Spytkowice
Wiprz
Mucharz
Wadowice

Ogłoszenia o zamianie ogłoszenia nr 47889-2011 z dnia 10.02.2011r. oraz odpowiedzi na zapytania



Numer ogłoszenia: 47889 - 2011; data zamieszczenia: 10.02.2011

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 32881 - 2011 data 28.01.2011 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Wadowicki, ul. Batorego 2, 34-100 Wadowice, woj. małopolskie, tel. 033 8734200, fax. 033 8232433.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
• Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3.
• W ogłoszeniu jest:
Zmiana umowy może być dokonana w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a w szczególności: a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót, d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, e) z powodu wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych..
• W ogłoszeniu powinno być: Zmiana umowy może być dokonana w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a w szczególności: a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, c) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót, d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, e) z powodu wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, f)w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT..

Wadowice dn. 9.02.2010r.

WBI 343-2/11

Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

na „Modernizację odcinka drogi powiatowej nr 1768K Brzeźnica-Tomice na terenie gminy Tomice”


ogłoszenie o zamówieniu nr 32881 – 2011 z dnia 28.01.2011r.

W związku z otrzymaniem pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia w przedmiotowym postępowaniu Starostwo Powiatowe w Wadowicach działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie wyjaśnia:

Wnosimy o ustosunkowanie się do następujących zagadnień dotyczących załączników do SIWZ – wzoru umowy.
Pytanie 1.: Dotyczy §2. Wnosimy o wykreślenie słów „zdarzeń losowych i”. Odpowiedzialność Wykonawcy została ukształtowana w kodeksie cywilnym na zasadzie winy. Nie ponoszą oni odpowiedzialności za skutki zdarzeń losowych.

Odpowiedz: Nie uwzględnia się powyższego wniosku, ponieważ użycie słów „zdarzeń losowych” mieści się w granicach swobody kontraktowania stron i zapis ten nie narusza ogólnie obowiązujących przepisów Kodeksu Cywilnego oraz zasad współżycia społecznego.

Pytanie 2.: Dotyczy §8. Wnosimy o zmniejszenie wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 5% ceny ofertowej brutto, tak aby jego wysokość odpowiadała wielkościom stosownym powszechnie w tego typu umowach.

Odpowiedz: Nie uwzględnia się powyższego wniosku. Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy ustala się w wysokości od 2 do 10% ceny ofertowej brutto. Tut. Urząd podtrzymuje ustaloną stawkę w wysokości 10% ceny ofertowej brutto.

Pytanie 3: Dotyczy §11 ust. 2. Wnosimy o wykreślenie ostatniego zadania. Postanowienie to jest niezgodne z przepisami prawa i orzecznictwem sądów. Strony nie mogą zmienić bezwzględnie obowiązującej w prawie cywilnym zasady, iż chwilą spełnienia świadczenia pieniężnego za pomocą przelewu jest moment uznania rachunku wierzyciela.

Odpowiedz: Nie uwzględnia się powyższego wniosku, ponieważ termin zapłaty jest umowny,
a obowiązujące w tym zakresie przepisy Kodeksu Cywilnego nie są bezwzględnie obowiązujące.

Pytanie 4: Dotyczy §12 ust. 4. Wnosimy o zmniejszenie przewidzianej tam wysokości kary umownej do 0,1% wartości brutto umowy.

Odpowiedz: Uwzględnia się wniosek o zmianę wysokości kary umownej. Przyjmuje się wartość kary umownej w wysokości 0,2% wartości umowy brutto za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy.

Pytanie 5: Dotyczy §12 ust.5. Wnosimy o zmianę słowa „Zamawiający” na słowa „Każda ze stron”. Zmiana jest niezbędna w celu zachowania zasady symetrii prawa i obowiązków stron.

Odpowiedz: Wniosek został uwzględniony. §12 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Każda ze stron może żądać odszkodowania przewyższającego karę umowną, jeśli kara nie pokrywa wysokości szkody powstałej na wskutek nienależytego wykonania umowy.”

Pytanie 6: Dotyczy §12. Wnosimy o ustalenie górnego limitu wysokości sum kar umownych, jaki strony mogą zastosować, do 10% wartości brutto umowy.

Odpowiedz: Nie uwzględnia się powyższego wniosku. Zgodnie z art. 484 §1 Kodeksu Cywilnego strony kontraktu mogą zastrzec karę umowną w ustalonej umową wysokości na zasadzie swobody kontraktowania, w razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Pytanie 7: Dotyczy §12. Wnosimy o zastrzeżenie kar umownych dla Wykonawcy od Zamawiającego za zwłokę w przekazaniu placu budowy, zwłokę z przekazaniu dokumentacji niezbędnej do wykonania robót oraz zwłokę w dokonaniu odbioru robót w wysokości 0,1% wartości brutto wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki. Zasada symetrii praw i obowiązków stron umowy wymaga, aby również wykonanie wszystkich zobowiązań niepieniężnych Zamawiającego było zabezpieczone obowiązkiem zapłaty kar umownych (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych z 23 sierpnia 2010r. (KIO/1698/10)).

Odpowiedz: Nie uwzględnia się powyższego wniosku. We wzorze umowy są zawarte kary umowne zarówno dla Zamawiającego, jak i Wykonawcy.

Pytanie 8: Dotyczy §14. Mając na uwadze art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych, wnosimy o dodanie postanowienia umożliwiającego zmianę wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług.

Odpowiedz: Wniosek został uwzględniony. W §14 pkt. 1 dodaje się lit. f), która otrzymuje brzmienie: „w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT.”


Pytanie 9: Dotyczy §16 ust. 1. Wnosimy o nadanie tej jednostce redakcyjnej następującej treści: „W razie sporu związanego z wykonaniem umowy lub w przypadku zamiaru odstąpienia przez jedną ze stron od umowy każda ze stron zobowiązana jest wyczerpać drogę postępowania reklamacyjnego, kierując swoje roszczenia do Zamawiającego”. Stoimy na stanowisku, że wymóg wyczerpania postępowania reklamacyjnego powinien obejmować obie strony i dotyczy również zamiaru odstąpienia od umowy.

Odpowiedz: Nie uwzględnia się powyższego wniosku, ponieważ zapis ten nie narusza zasady swobody kontraktowania stron określonej w art. 3531 Kodeksu Cywilnego. Podkreślić należy również, iż zasadnicza część obowiązków związanych z wykonaniem przedmiotu umowy spoczywa na Wykonawcy robót, w tym w szczególności dotyczy go odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji.

W ślad za w/w odpowiedziami, Zamawiający zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Zmianie ulegają zapisy załączonego do SIWZ wzoru umowy (Załącznika nr 6), paragraf: §12 ust. 4 i ust.5 oraz §14 pkt. 1 dodaje się lit. f.



Otrzymują:
1.    Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
2.    www.powiat.wadowice.pl
3.    a/a (JK)


Projekt i program Interhead.pl
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.
|